szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mind a hat karosszéria-változatában megújult a Renault középkategóriás húzóautója, a Mégane. A motorkínálat gazdaságos és erős dízelekkel bővült. Itthon márciustól kapható a felfrissített autó.

Új arcot kapott a Mégane
© hvg.hu
Dinamizmust sugall a fényszórók, a hűtőmaszk és az első lökhárító új vonalvezetése. Az autó sportos tekintetét a mélyebbre süllyesztett V-alakú hűtőmaszk hangsúlyozza, mely a szintén átrajzolt első lökhárítóra támaszkodik. A megnövelt légbeömlők és védőkereteik formájuknak köszön-hetően harmonikusan illeszkednek az új orr-részhez. A ködfényszórók a Mégane Sport mintájára kívülre kerültek. A sport-, valamint a 3- és ötajtós változatok hátsó lámpateste átlátszó.

Az új Mégane-család nemcsak külsejében, de motorkínálatában is megújult. Az immár 130 lóerőt teljesítő, időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel felszerelt 1,9-es dízel mellé a Mégane család kétliteres 150 lovas motort is kap, továbbá 86, illetve 106 lovas dízel erőforrással is rendelhető. Az új kétliteres dCi erőforrás a dízeltechnológia legújabb vívmányait hordozza. Az erőteljes, halk, gazdaságos és környezetbarát motor a 4000-es percenkénti fordulatnál leadott 150 lóerős teljesítményével és 2000-es percenkénti fordulatnál rendelkezésre álló 340 Nm-es nyomatékával kategóriája egyik legjobb eredményét produkálja. Az új, 6 fokozatú manuális sebességváltóval társítva a szegmensben ritka, széles használati tartományt, dinamizmust és sportosságot kínál, mindezt kitűnő akusztikai komfort mellett. Kategóriája legjobbjaként álló helyzetből 8,7 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben 100 kilométerenként 5,4 liter gázolajjal beéri.

Takarékosabb, biztonságosabb
© hvg.hu
Az új Mégane számos vezetéstámogató rendszerének köszönhetően segít megőrizni a gépjármű irányítását vészhelyzetben is. Valamennyi verzió a legújabb Bosch ABS-rendszerrel, elektronikus fékerőelosztóval és vészfékrásegítővel rendelkezik, melyek maximális fékhatást tesznek lehetővé. Felszereltségi szinttől függően a ráncfelvarrott autó alulkormányzás-ellenőrzővel kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) kapható. Ehhez kipörgésgátló (ASR) és visszaváltáskor a motor nyomatékát szabályozó (MSR) funkció társulhat. Sőt keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) is rendelhető. A rendszer a gumiabroncsok lassú nyomásvesztésére, vagy nem megfelelő nyomására figyelmeztet. Karosszériától függően az Új Mégane felszereltségéhez akár tíz légzsák, kettős övfeszítő és erőhatároló is tartozhat. A Mégane Coupé-Cabriolet kategóriájában egyedüliként részesült ötcsillagos minősítésben az Euro NCAP töréstesztjein.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

További 300 millió eurót fektet a Dacia-gyárba a Renault

A Logan vártnál jobb piaci fogadtatásán felbuzdulva a Renault csoport további 300 millió eurót fektet a romániai Dacia gyárba – jelentette a Ziarul Financiar román napilap. Az új, olcsó árfekvésű személyautót előállító Pitesten lévő gyár fejlesztésére eddig 700 millió eurót fordított a Renault.

Márka- és logótár

Renault

A Renault üzemet 1899-ben alapították az autógyár első elkészített darabjain még nyoma sem volt a jól ismert rombusz...

Gazdaság

Renault népautó: Dacia-Logan 5000 euróért

A Renault a szegényebb országok kispénzű polgárainak szánja Logan (magyarul startkő) kisautóját, amelyet idén ősztől a romániai Dacia gyárban kezdenek gyártani. „A Logan nem valamilyen kipofozott új Lada, hanem modern autó” – bizonygatta Louis Schweitzer, a Renault elnök-vezérigazgatója.