szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A légikatasztrófák nagyjából fele leszállás közben történt tavaly - közölte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) genfi központja.

E balesetek közül sokat el lehetett volna kerülni, ha a pilóta inkább tesz egy második leszállási kísérletet, vagy ha a leszállópályákat rendesen letakarítják. A repülőszemélyzet rossz felkészültsége a balesetek 20 százalékát okozta, 40 százalékot a légi irányítás vagy kézi irányítás hibája, további 20 százalékot pedig karbantartási gondok - hangzik a jelentés.

Tavaly 692 baleset történt a légi közlekedésben, vagyis az előző évi 855-nél jóval kevesebb, noha sokkal többen utaztak repülőgépen. A világ légi utasforgalma 6 százalékkal nőtt, és elérte a 2,2 milliárdos utaslétszámot.

A balesetek ötödrészében történt haláleset. A legsúlyosabb katasztrófák Brazíliában, Indonéziában és Afrikában voltak; ez utóbbi a legveszélyesebb hely a világon a légi közlekedés szempontjából.

Hatszor kevésbé biztonságos repülőgéppel utazni Afrikában, mint máshol a világon - mondta Giovanni Bisignani, IATA vezérigazgatója, s felhívta a figyelmet arra, hogy 1998 óta a balesetek aránya felére csökkent.

Tavaly Oroszországban és a Szovjetunió utódállamaiban nem volt baleset, Észak-Amerika és Európa esetében a baleseti arány alacsonyabb, mint a világátlag.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!