Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cd0df49c-d8e2-4829-81b7-f61b12ff42b9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Opel Mokka GSE Rally közel kétszer akkora teljesítményű, mint az alapmodell.","shortLead":"Az Opel Mokka GSE Rally közel kétszer akkora teljesítményű, mint az alapmodell.","id":"20250530_meregeros-elektromos-aprosaggal-rukkolt-elo-az-opel-mokka-gse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd0df49c-d8e2-4829-81b7-f61b12ff42b9.jpg","index":0,"item":"1ee4accc-dfc7-4ae0-90e2-27afa70ac8ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_meregeros-elektromos-aprosaggal-rukkolt-elo-az-opel-mokka-gse","timestamp":"2025. május. 30. 07:59","title":"Méregerős elektromos aprósággal rukkolt elő az Opel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","shortLead":"Alice Weidel felszólalt a CPAC-en is.","id":"20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b96f2dca-ee55-463e-84dc-5160f59c1048.jpg","index":0,"item":"7a7448e9-3b43-477b-971a-11458acead7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_afd-alice-weidel-orban-viktor-cpac-targyalas","timestamp":"2025. május. 30. 15:53","title":"A Németországban szélsőségesnek minősített AfD elnökével tárgyalt Orbán a Karmelitában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","shortLead":"Meglátszik a Szerencsejáték Zrt. 2024-es teljesítményén, hogy tavaly nyáron foci-Európa-bajnokság és olimpia is volt.","id":"20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04b30712-1bb9-4e83-a122-bb41bd82b1fc.jpg","index":0,"item":"89644673-8ffe-46c6-9cd0-e3b77ac8fb17","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_Szerencsejatek-Zrt-ceges-beszamolo-Nagy-Marton-100-milliard-forint-osztalek","timestamp":"2025. május. 29. 15:29","title":"Annyi pénzt szerencsejátékoztunk el tavaly, hogy Nagy Márton 100 milliárd forint osztalék kifizetését rendelte el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72e749fe-7297-44f4-b388-4e8b76afe775","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Munkáspárt elnöke még azt is megkockáztatta, hogy Magyar Péter hatalomra kerülése súlyosabb helyzetet eredményez, mint ami a szovjet megszállás alatt volt.","shortLead":"A Munkáspárt elnöke még azt is megkockáztatta, hogy Magyar Péter hatalomra kerülése súlyosabb helyzetet eredményez...","id":"20250529_thurmer-magyar-diktatura-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72e749fe-7297-44f4-b388-4e8b76afe775.jpg","index":0,"item":"4cb5cab8-888e-4860-a5e1-da0c6d8e3763","keywords":null,"link":"/elet/20250529_thurmer-magyar-diktatura-propaganda","timestamp":"2025. május. 29. 21:05","title":"Thürmer Gyulát a nácikra emlékezteti Magyar Péter, Stefka Istvánnál rettegett a diktatúrától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f4e5252-3949-4296-9394-6b427ab55016","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem egy ilyet látni. ","shortLead":"Nem egy ilyet látni. ","id":"20250530_Visszapillanton-logo-arcmaszk-miatt-nem-latta-a-biciklist","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f4e5252-3949-4296-9394-6b427ab55016.jpg","index":0,"item":"ae10862f-a970-4d8a-aba3-3fd7bae1b7b1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_Visszapillanton-logo-arcmaszk-miatt-nem-latta-a-biciklist","timestamp":"2025. május. 30. 07:38","title":"Visszapillantón lógó arcmaszk miatt nem látta a biciklist a sofőr, baleset lett belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan teremthető kedv és bizalom a mesterséges intelligencia használatához? Ez a legnagyobb kérdés a korban, amikor a kiberbűnözők már aktívan kihasználják a technológia újabb és újabb lehetőségeit, a védekezés eredményessége pedig nagyrészt azon múlik, hogy a vállalatok döntéshozói mellett a munkatársak is higgyenek benne: MI nélkül nem lehet védekezni az MI fenyegetései ellen.","shortLead":"Hogyan teremthető kedv és bizalom a mesterséges intelligencia használatához? Ez a legnagyobb kérdés a korban, amikor...","id":"20250530_ai-act-mesterseges-intelligencia-kiberbiztonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92ff8b52-6cb7-4769-b172-64286577aeca.jpg","index":0,"item":"c2288dae-c62e-485f-8f44-c0e90ac3c76f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_ai-act-mesterseges-intelligencia-kiberbiztonsag","timestamp":"2025. május. 30. 10:33","title":"Most végre a saját eszközükkel lehet keresztbe tenni a bűnözőknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","shortLead":"Garancsi István 14, Habony Árpád 7 milliárd forinthoz jutott hozzá.","id":"20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7f84c4-22b0-4bc6-9601-0ed78776489a.jpg","index":0,"item":"1b39d26a-4a38-46db-92cd-3296b93f5799","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_garancsi-habony-kaszino-beszamolo-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 15:14","title":"Több osztalékot tudott Garancsi István és Habony Árpád kivenni a kaszinócégükből, mint amennyi a nyereség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24f1c6d6-e657-454b-84d5-968c8e7abfaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Telegram alapítója szerdán az X-en jelentette be, hogy óriási összeget kap Elon Musk cégétől, az xAI-tól, hogy beépítse a Telegramba a Grok mesterséges intelligenciát. Aztán a bejegyzés alá Elon Musk is kommentelt egyet.","shortLead":"A Telegram alapítója szerdán az X-en jelentette be, hogy óriási összeget kap Elon Musk cégétől, az xAI-tól...","id":"20250529_telegram-xai-mesterseges-intelligencia-grok-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24f1c6d6-e657-454b-84d5-968c8e7abfaf.jpg","index":0,"item":"de5da625-8f34-4f23-b15a-e4dfd161e023","keywords":null,"link":"/tudomany/20250529_telegram-xai-mesterseges-intelligencia-grok-elon-musk","timestamp":"2025. május. 29. 11:03","title":"A Telegramon is megjelenhet Elon Musk mesterséges intelligenciája, de van itt egy bökkenő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A maranellói központú olasz csapat nemcsak a legrégibb, de egyben a legnépszerűbb csapat is a Formula-1 világában. Tizenöt konstruktőri világbajnoki címükkel vezetik a sportág örökranglistáját, a klub legeredményesebb korszaka minden bizonnyal az istállóval öt világbajnoki címet szerzett Michael Schmacher és Jean Todt nevéhez köthető.
Teljes név: SCUDERIA FERRARI MARLBORO (olasz) Székhely: Maranello, Olaszország Csapatfőnök: Stefano Domenicali (olasz) Technikai igazgató: Aldo Costa (olasz) Pilóták:Kimi Räikkönen (finn), Felipe Massa (brazil) Tesztpilóták: Luca Badoer (olasz), Marc Gené (spanyol) Idei karosszéria: F2008 Motor: Ferrari 056 Gumi: Bridgestone Alapítás: 1929 Debütálás a Formula-1-ben: 1950 Versenyek/győzelmek száma: 760/202 Pole pozíciók: 196 Leggyorsabb körök: 205
Bár a Toyota csapatként csak 2002-től résztvevője a Száguldó Cirkusznak, motorbeszállítóként már korábban feltűnt. Nagy terveik vannak a jövőre nézve, s mivel anyagilag biztos lábakon álló istállóról van szó, van is esély ezek elérésre. A Toyota egyelőre azonban erős középcsapat, idén elsősorban a tapasztalt Jarno Trullitól számíthatunk bíztató eredményekre.
A legkisebb kiscsapat. Nemcsak azért, mert sokáig a Forma-1 legszegényebb csapatának számított, hanem mert a motorszállító Honda is kihátrált mögüle. A Magna Grouppal kötött szerződés idén biztosítja az anyagi hátteret, a gyári japán istálló pedig a motort. Bár szó volt egy fizetős pilóta alkalmazásáról is, Davidson végül maradt az istállónál. A pénzügyi nehézségek miatt a csapat az első négy verseny után kénytelen volt kiszállni a Forma-1 2008-as küzdelmeiből.
Az istálló 2006-ba alakult a nagy múltú BMW és a Sauber összevonásából. A csapat első Forma-1-es idényében a cél a dobogós konstruktőri helyezés volt. Ezt sikerült is kiharcolni, a McLaren kizárása pedig a második helyre röpítette őket. Idén már magasabbra helyezték a lécet, és az első versenyek után úgy tűnik, akár még a vártnál is eredményesebb idényt zárhatnak.
A csapat nem sokkal megalakulása után már hatalmas sikert ünnepelhetett el az 1980-as konstruktőri és egyéni világbajoni cím megszerzésével. Az istálló 1992-ben emelkedett a csúcsra Nigel Mansellel, aki a Williams leghűségesebb pilótájának bizonyult. Több mint tíz éve nyertek vb-címet utoljára, most azonban Nico Rosberg megszerzésével - akit megtartani még nehezebb lesz - újra sikerülhet felzárkózni az élmezőnyhöz.
A Száguldó Cirkusz történetének második legeredményesebb csapata nyolc konstruktőri és tizenegy egyéni világbajnoki elsőséget számlál. A tavalyi év jól alakult volna a bajnokesélyes istálló számára, ha ki nem robban a kémbotrány, miszerint Ferraris adatokat találtak a csapat dolgozóinál. Pontjaikat elvették, majd izgalmas versenyben pilótáik is elbukták az egyéni vb-címet.
2005-ben a Red Bull felvásárolta a Minardit, hogy egy második számú csapatot hozzon létre a fiatal tehetségeknek. A tavalyi botrány óta azonban két istálló nem használhatja egyben az egyben ugyanazt a kasztnit. Bár a pilóták tehetségesek, és minden bizonnyal poontokat is szereznek majd, a Toro Rosso várhatóan továbbra is marad gyenge középcsapat.
A csapat újoncként indul a Forma-1-ben, bár korábban már (1991-től) Jordan, Midland és Spyker nevek alatt is versenyzett. Vijay Mallya indiai tulajdonos a jelek szerint hosszabb távra tervez elődeinél, hiszen korábban a Toyotát támogatta, és deklaráltan komolyan veszi a szerepét. A csapat várhatóan a mezőny végén kullog majd, de végre kezdetét veheti a lassú építkezés és tapasztalatgyűjtés.
Az istálló előbb szerepelt a Forma-1-ben, mint kezdett személygékocsikat gyártani. A vállalkozás azonban nem bizonyult sikeresnek, és 1968-ban ki is szálltak a küzdelemből - egészen 2006-ig. Az addig eltelt időben - kisebb szünetekkel - motorbeszállítóként tevékenykedtek. A tavalyi szezonban a csapat maga alatt teljesített, idén Ross Brawn érkezésével elkezdődhet az érdemi munka. Az biztos, hogy a Honda idén előkelőbb helyen végez.
A Renault 1977-ben, motorbeszállítóként 1983-ban debütált a Forma-1-ben, de a csapat 1985-ben kiszállt a sorozatból. 2001-ben felvásárolta a Benettont, majd visszatért. 2005-ben és egy évvel később korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso vezetésével egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is szereztek. A spanyol pilóta 2007-es távozásával a franciák a középmezőnybe estek vissza, és ezen várhatóan Alonso idei visszatérése sem segít.
Az osztrák csapat nagy reményekkel vágott bele első Forma-1-es szezonjába, ám az autóknak a mgbízhatatlanság lett az egyik fő tulajdonsága. A siker kulcsa a Williams és McLaren egyköri sikeres mérnöke, Adrian Newey lehet, akinek eddigi eredményei önmagukért beszélnek. A Red Bull egyelőre stabil középcsapat, idén borítékolható a javulás, az áttörés viszont még nem.