szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az átlagos amerikai középiskolás nehezebb tárgyakat vesz fel és jobb eredményt ér el belőle, mint néhány évvel ezelőtt - állapították meg egy szerdán közzétett tanulmányban.

Az országos értékeléshez a 2009-ben érettségizettek közül 37 700 diák teljesítményét tekintették át 740 állami és magániskolából. Míg 1990-ben az elért pontszám átlagosan 2,68 volt, addig 2009-ben már 3,0. A kreditek száma - melyek egyenként 120 órányi oktatást takarnak - a 2005-ös 26,8-ról 2009-ben 27,2-re emelkedett átlagosan a képzés ideje alatt.

A felmérést 1990-ben végezték el először, azóta jóval több matematikai, természettudományos és nyelvi órát vettek fel a diákok, aminek hátterében a szakemberek szerint az állhat, hogy a továbbtanulásnál előnyt jelent a "tartalmasabb" képzés.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Révész Sándor: Ilyen az, amikor az ellenzék lemegy Orbánba

Révész Sándor: Ilyen az, amikor az ellenzék lemegy Orbánba

Túl a barátságon, túl minden klisén - letehetetlen Sebastian Barry regénye

Túl a barátságon, túl minden klisén - letehetetlen Sebastian Barry regénye

„Fiam, ez így tűrhetetlen, menj ki, és gyere be úgy, mint Lukáts Andor!”

„Fiam, ez így tűrhetetlen, menj ki, és gyere be úgy, mint Lukáts Andor!”