szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az átlagos amerikai középiskolás nehezebb tárgyakat vesz fel és jobb eredményt ér el belőle, mint néhány évvel ezelőtt - állapították meg egy szerdán közzétett tanulmányban.

Az országos értékeléshez a 2009-ben érettségizettek közül 37 700 diák teljesítményét tekintették át 740 állami és magániskolából. Míg 1990-ben az elért pontszám átlagosan 2,68 volt, addig 2009-ben már 3,0. A kreditek száma - melyek egyenként 120 órányi oktatást takarnak - a 2005-ös 26,8-ról 2009-ben 27,2-re emelkedett átlagosan a képzés ideje alatt.

A felmérést 1990-ben végezték el először, azóta jóval több matematikai, természettudományos és nyelvi órát vettek fel a diákok, aminek hátterében a szakemberek szerint az állhat, hogy a továbbtanulásnál előnyt jelent a "tartalmasabb" képzés.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!