szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nyomtatott sajtó "luxustermékké" fog válni - jósolta szerdán a The Washington Post amerikai napilapot nemrégiben megvásárló Jeff Bezos, az Amazon webáruház amerikai alapítója.

"Egy napon, nem tudom pontosan mikor, talán évtizedek múlva a ténylegesen papírformátumban megjelenő nyomtatott sajtó luxustermékké válik" - válaszolta Bezos az NBC televízió újságírójának arra vonatkozó kérdésére, hogy a The Washington Postnak megmarad-e a papíralapú kiadása.

"Ez nagyjából ahhoz hasonlítható, hogy az emberek régen mindenhova lóháton mentek. Ma is van lovuk, de ma már nem ezzel  járnak be nap mint nap az irodába" - jegyezte meg  Bezos, aki a Forbes magazin által évente elkészített lista szerint az Egyesült Államok 12. leggazdagabb embere.

Az Amazon alapítója a közelmúltban vásárolta meg 250 millió dollárért (55 milliárd forint) az Egyesült Államok legnagyobb példányszámban megjelenő napilapjának számító The Washington Postot.

A tekintélyes lap azzal vált különösen ismertté a hetvenes években, hogy újságírói robbantották ki a Watergate-botrányt, amely Richard Nixon amerikai elnök lemondásához vezetett. A The Washington Post és úgy általában a többi papírformátumú kiadvány jövője ennek ellenére bizonytalan, ugyanis egyre nehezebb felvenniük a versenyt a világhálón ingyenesen megjelenő, azonban sok esetben ellenőrizetlen forrásból származó információkkal.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!