Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Egyértelműen a pilóta hibája okozta a magyar Gripen vadászgép csehországi balesetét – az Index szerint ezt állapította meg a Magyar Honvédség vizsgálata. A lap úgy tudja, hogy a repülőn nem találtak olyan technikai hibát, amely a balesetet okozhatta volna.
A kétüléses JAS-39-es vadászgép május 15-én a Prágától keletre fekvő Čáslav katonai repülőtéren tartott gyakorlaton túlfutott a kifutópályán, és egy szántóföldön állt meg. A pilóták katapultáltak, a repülő súlyosan károsodott.
Az Index forrásai szerint a honvédségnél arra jutottak, hogy a leszállási manővernél a gép parancsnoka egyszerre nyomta a féket és a gázt, ezért nem sikerült idejében megállnia. A landolás után kikapcsolt az elektronika, ezért a pilótának manuálisan kellett volna visszavennie a gázt, de ez nem történt meg. A gépet Ugrik Csaba dandártábornok vezette.
Hende Csaba honvédelmi miniszter június elején tartott parlamenti bizottsági meghallgatásakor még azt mondta: nem tudni, mi okozta a csehországi Gripen-balesetet. Benkő Tibor vezérkari főnök a Magyar Hírlapnak adott interjújában szintén azt hangoztatta: először a pilóta, majd a hátul megfigyelőként ülő őrnagy is fékezett, a gép mégis túlfutott a kifutópályán.
Azt Benkő Tibor is megerősítette: már akkor kiderült, hogy nincs összefüggés a csehországi és a későbbi kecskeméti Gripen-baleset között.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.