Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b70db14f-37f7-46f6-8e90-acafe9916e0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Felszólalt egy Izraelben élő holokauszttúlélő is, akinek unokája a jelenleg Izraelben zajló háborúban vesztette életét.","shortLead":"Felszólalt egy Izraelben élő holokauszttúlélő is, akinek unokája a jelenleg Izraelben zajló háborúban vesztette életét.","id":"20250511_Elet-Menete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b70db14f-37f7-46f6-8e90-acafe9916e0a.jpg","index":0,"item":"fe1dd0c1-4047-4396-978c-78f3809ef34c","keywords":null,"link":"/itthon/20250511_Elet-Menete","timestamp":"2025. május. 11. 19:08","title":"A holokauszt és az október 7-i terrortámadás áldozataira emlékeztek az Élet Menetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bolla Tiborról olyan képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken F. Zsolttal látható, aki egy BKV-ba beépült bűnszerevezt irányítója volt.","shortLead":"Bolla Tiborról olyan képek kerültek nyilvánosságra, amelyeken F. Zsolttal látható, aki egy BKV-ba beépült bűnszerevezt...","id":"20250512_varoshaza-karacsony-igazolo-jelentes-bolla-tibor-bkv-nagymester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836.jpg","index":0,"item":"988e0f50-4242-4acf-9c22-181c90809bd5","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_varoshaza-karacsony-igazolo-jelentes-bolla-tibor-bkv-nagymester","timestamp":"2025. május. 12. 15:50","title":"Igazoló jelentést kér Karácsony a BKV-vezér „Nagymesterhez” fűződő kapcsolatairól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú edzésekkel érhető el. Íme egy példa arra, hogy lehet másként is.","shortLead":"A fogyással kapcsolatban sokak fejében él az a kép, hogy csak éhezéssel, „csodaszerekkel” és maratoni hosszúságú...","id":"20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d50c69-5781-42ed-80f4-20abb5e48266.jpg","index":0,"item":"9547caa4-2ce9-4543-89cc-7f780b68dbec","keywords":null,"link":"/elet/20250513_taplalkozasi-tanacsadas-fogyas-idoszakos-bojt-meregtelenites-edzes-kihivas","timestamp":"2025. május. 13. 05:01","title":"Így fogyott le 25 kilót négy hónap alatt egy táplálkozási szakértő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem sérült meg senki.","shortLead":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem...","id":"20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc.jpg","index":0,"item":"eefb8cef-953b-43fd-a699-b7fa5f8a665b","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","timestamp":"2025. május. 11. 16:20","title":"Porördög repített a levegőbe egy szentmártonkátai családi játszóteret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor továbbra is kihívás, hogy megtalálja azokat a fejlesztéseket, amelyek gyors eredményt hozhatnak. Az autonóm mobilrobotok (AMR-ek) bevezetése intralogisztikai környezetben a klasszikus példája annak, hogy miként lehet látványos hatást elérni, gyorsan és alacsony kockázattal, a digitális érettség bármely szintjén.","shortLead":"A gyártási és logisztikai szektorban az ipar 4.0 fejlődése elképesztő tempót diktál. Sok vállalat számára ugyanakkor...","id":"20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c583ea2a-8861-4cf8-832b-eb54180bbecb.jpg","index":0,"item":"cae9fb8b-ffd4-415e-be87-497f5de7e449","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250509_sikerek-az-intralogisztikaban-amr-megoldasok-4ig-it","timestamp":"2025. május. 12. 17:30","title":"Gyors automatizálási sikerek az intralogisztikában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b13f6107-8b96-4b82-8675-0f30d0a092e7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszter Böröndi Gábor frissen kinevezett vezérkari főnök első állománygyűlésén szólalt fel.","shortLead":"Szalay-Bobrovniczky Kristóf miniszter Böröndi Gábor frissen kinevezett vezérkari főnök első állománygyűlésén szólalt...","id":"20250512_szabad-europa-borondi-szalay-bobrovniczky-tisza-oszodi-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b13f6107-8b96-4b82-8675-0f30d0a092e7.jpg","index":0,"item":"77764943-c439-473e-bdd4-5d0345420a81","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250512_szabad-europa-borondi-szalay-bobrovniczky-tisza-oszodi-beszed","timestamp":"2025. május. 12. 21:40","title":"Szabad Európa: 2023 májusában hangzott el az a beszéd, amit Magyarék az Orbán-kormány őszödi beszédeként hoztak nyilvánosságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették a papíros, műanyagos vagy fémes kukákat, ott mostantól kétszer gyakrabban számíthatunk a szállításra. Ez az 5000 lakost meghaladó településeket érinti, összesen 96 várost. Emellett folytatódik az is, hogy a korábban használt szelektív zsákokat kukákra cserélik.","shortLead":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették...","id":"20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb.jpg","index":0,"item":"957e2935-36ff-475f-84ee-c9f387b4a2e9","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","timestamp":"2025. május. 11. 15:30","title":"Zsákok helyett gyakrabban ürülő szelektív kukák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A varsói Marywilska bevásárlóközpont éppen egy éve égett porig, Donald Tusk lengyel miniszterelnök szerint az elkövetők részét azóta elfogták, és biztosra vehető, hogy a gyújtogatást az oroszok rendelték meg.","shortLead":"A varsói Marywilska bevásárlóközpont éppen egy éve égett porig, Donald Tusk lengyel miniszterelnök szerint az elkövetők...","id":"20250512_donald-tusk-lengyelorszag-varso-bevasarlokozpont-tuz-gyujtogatas-oroszorszag-titkosszolgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46.jpg","index":0,"item":"b7eef319-bac8-4c23-9dba-17ab60812682","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250512_donald-tusk-lengyelorszag-varso-bevasarlokozpont-tuz-gyujtogatas-oroszorszag-titkosszolgalat","timestamp":"2025. május. 12. 06:17","title":"Donald Tusk: Az orosz titkosszolgálat áll a varsói pláza felgyújtása mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat és a VW; mint Katalónia és Spanyolország. A spanyol márka része egy hatalmas egységnek, amelyet a Volkswagen jelent, a Seat pedig sokszor küzd saját identitásáért. Elszakadni nem tud, és nem is nagyon volna értelme, így meg gyakran őrlődik.
Nehéz helyzetben van a márka, elvesztették több modelljükkel is a fonalat – a Toledo előző szériája kifejezetten kudarc volt - most visszatérnének az eredeti koncepcióhoz. A Seatok közül a Leon még csak nem is ült fel különösebben a hullámvasútra. Az 1998 óta létező modell folyamatosan hozta a nagyjából 80 ezer darabos éves eladásokat, így mára már 1.2 millió darabot adtak el a sportos kompaktból. A kocsit mindig is a Golf sportos változataként vették, amelynek stílusa is van, csak olcsóbb.
A hármas Leon egyébként első blikkre tényleg szépre sikeredett. Különösen a hátsó részét találták el. Kicsit Alfás, kicsit Audis. Különösen az oldalából induló mély szemöldökív, amely egészen a hátfal harmadáig benyúlik, sikerült nagyon szépre. Pedig a gyár nem is erre, hanem az arcra, vagyis a kocsi frontrészére igazán büszke. A full LED-lámpás megoldással is választható fényszórók adnak szerintük hamarosan ikonikus jelleget majd a kocsinak. (A Volkswagen-konszern minden tagja kap egy kis kényeztetést. A Skoda egyre erősebb, egy új modellt kapott, a Rapidot, a Seat pedig, a kategóriában először, teljes LED-lámpás világítást.)
A LED-fényszórók elsődleges jelei az általános színvonal-emelésnek, amellyel a modell közelíti a magasabb presztizsű márkákat, amelyről a bemutató során számtalanszor igyekeztek is meggyőzni. Még egy nem szokványos installációval is előálltak, amely a praktikus, a dizájnos és a stílusos tárgyak közti különbséget szemléltette. Mondani sem kell, hogy az új Seat Leon a legutóbbi halmaz tagja.
Képek az új Seat Leonról. Klikk.
D.P.
A belső elrendezése, a nagykönyv szerinti módon, a vezetőt helyezi a középpontba: a műszereket kissé a vezető felé tájolták, hogy azok a sofőr számára a legjobb szögben legyenek. Mint autós tesztek egyik visszatérő momentuma, az illesztések színvonala is sokat javult, amelyet hangsúlyoztak is a „gyáriak”. Hogy az általános komfortérzet javulást ne csak a dizájn és az összeszerelés szolgálja, arról a fizikai paraméterek is gondoskodnak. A tengelytáv 58 milliméterrel lett nagyobb – miközben a kocsi rövidebb lett-, a csomagtér pedig 49 literrel bővült (380 literesre), amely már valóban kényelmesnek mondható.
A kocsi a jelenlegi általános követelményeknek megfelelően szépen le is adott a súlyából, fogyasztottak rajta 90 kilót, elsősorban a váza lett lényegesen könnyebb. De, hogy ne csak a súlyával büszkélkedhessen, a légellenállási tényezőn 10 százalékot, míg a károsanyag-kibocsátási szintjén 15 százalékot javított átlagban a modell az előző szériához képest.
A motorválasztékot ötféle benzines és négyféle dízel képviseli, amelyek közül kettőt: egy 2.0 literes TDI hatsebességes kézi váltós 180 lóerős dízelt és egy benzines 1.4-es TSI turbóst, szintén kézi váltóval, volt alkalmunk kipróbálni.
A dízel az FR felszereltségű, emeltszintű élménycsomaggal, napfénytetővel, bőrkárpittal, vadpiros színben kifejezetten feltűnő jelenség. A dízel kétliteres turbóval repítette a kocsit, viszont mégis a benzines jobban pörgethető motor jelentette az élményszerűbb autózást. A motorválaszték amúgy a hozzájuk párosuló adatokkal már mind-mind a VW legújabb sztenderdjeit jelentik. Ez pedig bizonyos esetekben 3.8 literes fogyasztást jelent 100 kilométerre egy 1.6 literes 105 lovas dízel erőforrástól, amivel hibrideket szoktak reklámozni.
Seat
Ami a kocsi vezethetőségét illeti, a Volkswagennél felfüggesztésből, amilyen kell leveszik a polcról. Fejlesztésről a márkák esetében szó nem nagyon lehet, a VW kijelölte magának, hogy standardizált elemekből épít autókat. Az előnyeivel és hátrányaival együtt. Minden bizonnyal egy általánosan magas minőséget kapunk. Ennek megfelelően a Leonban kétféle felfüggesztéssel találkozhatunk, amely éppen a kategóriák szerinti határokat jelöli ki. 150 lóerőig torziós hátsó híddal, a felette lévő modellek esetében pedig multilink felfüggesztéssel lehet megvenni a kocsit. Ezeken múlik, hogy szinte Golfot veszünk-e közel azzal azonos árral. Patikamérlegen van kiszámítva minden, miből mennyi jár egy modellnek.
Persze, hogy a fentiek elegek-e ahhoz, hogy a kitűzött célcsoportot elkápráztassák, majd kiderül. Mindenesetre szerintük a 35-45 közötti családapák pont ilyen kocsira vágynak. Érdekesség talán, hogy a kocsi először nem is hazai pályán debütált, hanem még novemberben Németországban, Ausztriában és Svájcban. Spanyolország csak ebben a hónapban kerülhet sorra. Ezen országok közül a belépőmodell a németeknél 15 390 euró, míg a spanyoloknál 14 990 euró. Valami hasonlóra számíthatunk itthon is, valószínűleg februártól.
Három negyedévnyi esés után az idei év elején újra nőttek az európai elektromosautó-eladások, az elemzők optimizmusa azonban így is mérséklődött a korábbi évekhez képest.