Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4550bf07-4a01-4d93-906d-e209485faf77","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Búcsút int az európai piacnak a Google okostermosztátja, valamint több eszköz hamarosan elveszít egy csomó funkciót is.","shortLead":"Búcsút int az európai piacnak a Google okostermosztátja, valamint több eszköz hamarosan elveszít egy csomó funkciót is.","id":"20250501_google-nest-termosztatok-tamogatas-vege-europai-kivezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4550bf07-4a01-4d93-906d-e209485faf77.jpg","index":0,"item":"46d49976-71e0-46ca-8014-6288d1c7fbaa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_google-nest-termosztatok-tamogatas-vege-europai-kivezetes","timestamp":"2025. május. 01. 10:03","title":"Lehet, hogy ebből most újat kell most vennie: megszűnik Európában a Google legnépszerűbb otthoni eszközének támogatása, eltűnik belőle sok funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A fintech cég célja, hogy megrengesse a hagyományos távközlési piacot, és javítsa az ügyfélélményt.","shortLead":"A fintech cég célja, hogy megrengesse a hagyományos távközlési piacot, és javítsa az ügyfélélményt.","id":"20250430_revolut-mobilszolgaltatas-nemet-brit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6476a9f-4fd0-4053-9b05-41b054c414c6.jpg","index":0,"item":"40797193-744a-489a-8a2e-cdc3549b320a","keywords":null,"link":"/kkv/20250430_revolut-mobilszolgaltatas-nemet-brit","timestamp":"2025. április. 30. 12:29","title":"Mobilszolgáltatóként lép piacra a Revolut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba burkolódzunk. Így az esetek túlnyomó többségében a probléma orvoslása, gyógyítása is elmarad, helyette inkább büszkén szenvedünk múlni nem akaró panaszainktól. Sokan csak akkor kérnek segítséget, amikor a helyzet szinte már visszafordíthatatlan. Különösen a férfiak hajlamosak inkább a végsőkig szenvedni, mintsem hogy orvoshoz forduljanak. ","shortLead":"Életünk egyik legnagyobb tabuja a szexualitás – és ha annak zavarairól van szó, jellemzően még súlyosabb tagadásba...","id":"20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fb3efd-6ccb-4274-9e86-9ce09fe154e2.jpg","index":0,"item":"eee11d5f-ae21-4e22-a402-d9e4f864e9ad","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250430_Szexualis-zavarok-ferfiak-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 30. 07:30","title":"Szexuális zavarok: amiről nem beszélünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"73446e39-4c27-4955-87c2-187ea211f1a7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az első jelenetnél, mintha autópályán száguldana a sofőr. ","shortLead":"Az első jelenetnél, mintha autópályán száguldana a sofőr. ","id":"20250429_100-zal-zebranal-gumikerek-nelkul-az-M3-ason-videon-ket-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73446e39-4c27-4955-87c2-187ea211f1a7.jpg","index":0,"item":"765b66ec-110a-4acd-9007-b47766d7a918","keywords":null,"link":"/cegauto/20250429_100-zal-zebranal-gumikerek-nelkul-az-M3-ason-videon-ket-autos","timestamp":"2025. április. 29. 14:56","title":"Egyik 100-zal a zebránál, a másik gumikerék nélkül az M3-ason – videón két életveszélyes autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gyárfás Tamás állítása szerint még a családjának se árulta el, mikor kell börtönbe vonulnia, de azt már tudja, hogy milyen könyvet fog bevinni magával.","shortLead":"Gyárfás Tamás állítása szerint még a családjának se árulta el, mikor kell börtönbe vonulnia, de azt már tudja...","id":"20250430_gyarfas-tamas-bortonbe-vonulas-agyi-poloska","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2524708b-7042-4f30-b772-0ecec249ee5c.jpg","index":0,"item":"213f3dad-458d-4378-af4b-e2825f7d3d03","keywords":null,"link":"/elet/20250430_gyarfas-tamas-bortonbe-vonulas-agyi-poloska","timestamp":"2025. április. 30. 10:40","title":"Gyárfás Tamás: Az ágyi poloskákhoz jobb, ha már most hozzászokom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b968c29c-fe85-4aa8-9a34-cc5435882903","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az Oroszország mellett harcoló kínai katona azt mondta, a világ második számú hadserege egy vicc.","shortLead":"Az Oroszország mellett harcoló kínai katona azt mondta, a világ második számú hadserege egy vicc.","id":"20250429_ukran-front-kinai-katona-orosz-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b968c29c-fe85-4aa8-9a34-cc5435882903.jpg","index":0,"item":"ac7613dd-03c7-4b85-9254-172aa5788ac2","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_ukran-front-kinai-katona-orosz-hadsereg","timestamp":"2025. április. 29. 14:45","title":"„Ne gyere ide!” – üzente haza az ukrán frontról egy kínai katona","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9941c1ea-296b-4446-b887-ec68e18dd89d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Marta Kos hosszan beszélt az Európai Unió bővítéspolitikájáról. A szerinte éltanulónak számító moldávok felvételét nem lehet Ukrajnához kötni. Kudarcként élné meg, ha ciklusa végére nem lenne több uniós tagállam. És ott van a Nyugat-Balkán is.","shortLead":"Marta Kos hosszan beszélt az Európai Unió bővítéspolitikájáról. A szerinte éltanulónak számító moldávok felvételét nem...","id":"20250429_Unios-bovitesi-biztos-Magyar-veto-miatt-Moldavia-EU-tagsaga-Ukrajnatol-fuggetlenul-mehet-tovabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9941c1ea-296b-4446-b887-ec68e18dd89d.jpg","index":0,"item":"573d7e97-11d0-4df0-a86a-4f2f1176aa45","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_Unios-bovitesi-biztos-Magyar-veto-miatt-Moldavia-EU-tagsaga-Ukrajnatol-fuggetlenul-mehet-tovabb","timestamp":"2025. április. 29. 17:09","title":"Uniós bővítési biztos: A magyar vétó miatt Moldova EU-csatlakozása Ukrajnától függetlenül haladna előre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"296b1ecb-0f5d-4b10-8096-966cb53cf949","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A detroiti gyártó olyan modelljei érintettek, mint az Escalade, Sliverado vagy Yukon. ","shortLead":"A detroiti gyártó olyan modelljei érintettek, mint az Escalade, Sliverado vagy Yukon. ","id":"20250430_GM-modell-visszahivasa-sulyos-motorhiba-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/296b1ecb-0f5d-4b10-8096-966cb53cf949.jpg","index":0,"item":"6ab20f4d-e6c2-4da4-b1dc-736436d93755","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_GM-modell-visszahivasa-sulyos-motorhiba-miatt","timestamp":"2025. április. 30. 08:39","title":"Több mint 700 ezer V8-ast hív vissza a GM súlyos motorhiba miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kiélezett verseny miatt 10 évvel ezelőtti az árszínvonal Budapesten, miközben a benzinárak az egekben járnak - írja a Gazdaság.hu.
Súlyos következményekkel járt a fővárosi taxis szakmára az árcsökkentési trend, amely másfél éve kezdődött - állítja Horváth Csaba, a 2010 őszén két cég összeolvadásával létrejött Rádió Tele5 Taxi Holding Kft. vezetője. Több taxitársaság minden korábbinál alacsonyabb (150-160 forintos) kilométerdíjjal hirdette meg ugyanis szolgáltatását, amelyet hamarosan a többi cég is kénytelen volt követni. "Ezek 10 évvel ezelőtti árak, miközben a benzin egyre drágább" - mondja a cégvezető.
Budapestet mindig is taxis túlkínálat jellemezte, így a kereslet csökkenése erős lefelé tartó árspirált indított el. A zsugorodó családi költségvetések mellett a taxizásról való lemondás az egyik első megtakarítás, amit elhatároznak az emberek - vázolja a helyzetet Kádár László, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnökségi tagja a gazdasag.hu szerint. Ez érzékenyen érinti a taxisokat, mert a magánszemélyek szállítása adja a fuvarok 70 százalékát, és ez a biztos piac azért is, mert itt mindig azonnal fizet az ügyfél. A forgalom 30 százalékát kitevő céges fuvaroknak egyre nagyobb részét utólag, egy összegben rendezik a megrendelők, és ez likviditási nehézségeket okoz a fuvarozóknak.
A taxisok által "hitelezett fuvarnak" hívott szerződéses munkákat az éles verseny miatt csak alacsony árakkal, és hosszú, 60-90 napos fizetési határidőkkel lehet elnyerni. Az általában tenderen elnyert megbízást a gépkocsivezetők teljesítik hónap közben, majd a hónap végén a taxitársaság kiszámlázza a felgyűlt fuvardíjat. A gépkocsivezető szempontjából már itt összegyűlik 1-30 nap késedelem, ehhez jön még a számlázástól számított fizetési határidő, a görgetett kintlévőséget pedig sokszor sem a taxis, sem a taxitársaság nem viseli el, így egyre több piaci szereplő kerül nehéz helyzetbe. Ilyen körülmények között az elnyert munka öröme nem tart sokáig, a végeredmény a késve kifizetett taxisok dühe, vagy jogi eljárás.
Tovább rontja a fuvarozók helyzetét, hogy a fővárosi taxisok 70 százaléka lízingelt gépjárművel dolgozik, a hitelek döntő többsége pedig svájci frank alapú, azaz az elmúlt években jelentősen megemelkedett a törlesztés.
Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint január végén 866 taxicég működött az országban, 57-tel több, mint egy évvel korábban, vagyis a cégadatok látszólag nem támasztják alá az ágazat nehéz helyzetét. Ágazati szakértők szerint ez azonban csak a felszín, a szaporodó cégek éppen azt mutatják, hogy egyre több fuvarozó csalódik a taxitársaságokban és próbál függetlenként megélni a piacon. Ráadásul ebben a szakmában gyakori, hogy a márkanév, és a bejáratott fuvarok megőrzése érdekében magát a taxitársaságot nem döntik be, de a tulajdonosok tönkremennek, a cég pedig alacsony áron gazdát cserél.
Ránki Sára a Válasz Online podcastjében mesélte el, hogyan lehetett egy hangfelvétel alapján megállapítani, hogy Gyárfás Tamás Portik Tamással beszélgetve széttárta a kezét.