Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Elfogadhatatlannak tartják a reklámadó bevezetéséről szóló törvénytervezetet a legnagyobb hazai kereskedelmi csatornák. Az RTL Klub azt sem zárja ki, ha a javaslat jelenlegi formájában megvalósul: elhagyják Magyarországot.
Alaposan meglepte a nagy kereskedelmi televíziókat a reklámadó pénteken nyilvánosságra hozott tervezete, mely szerint 10 milliárd forint feletti árbevételnél 20 százalékos elvonással szembesülnek a médiacégek.
Az RTL Klub és a TV2 is közleményt adott ki: előbbi annak a lehetőségét is felvetette, hogy elhagyják Magyarországot, ha a mostani formájában bevezetik az új adónemet - számolt be a Bors.
"A magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta tervéről" – közölte az M-RTL Zrt. "A közzétett tervezet a legnagyobb bevétellel rendelkező RTL Klubot érinti. A magyar RTL Csoport szoros figyelemmel követi a törvényjavaslat alakulását és minden opciót mérlegel a további magyarországi működésével kapcsolatban" – írták közleményükben.
A TV2 közleményében az áll: "A reklámpiacból élő TV2 sokmilliárdos veszteségbe fordult az elmúlt két évben. A reklámadó terve váratlanul érte a csatornát, nagyságrendje meglepő és elfogadhatatlan."
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
A reklámadóból származó államháztartási bevétel költségvetési szempontból elhanyagolható tétel, számításaink szerint néhány milliárd forint lehet. Ennek megfelelően gazdasági racionalitása erőteljesen megkérdőjelezhető, ugyanakkor a médiapiacról teljesen kiszívja az eddigi nyereséget – mondta korábban a hvg.hu-nak Szabó György, a Sanoma Média vezérigazgatója, aki szerint az adó a Sanoma üzemi eredményét is elviheti.
A Napi Gazdaság készített egy összeállítást, melyben a lapkiadóknál – kivéve az ingyenes lapokat – az árbevétel felére becsülték a hirdetési bevételt, a többieknél a teljes árbevétel alapján számolták ki a reklámadót a cégek 2011-es árbevétele alapján. Ez alapján a számítás alapján az RTL Klub tulaja 4,3 milliárd reklámadót fizetne, ez a vállalat árbevételének 15 százalékát vinné el, a TV2 tulajdonosának pedig 1,7 milliárdot kellene kipengetnie. Ez a cég árbevételének 11 százalékát jelentené. A napilap összesen 8,1 milliárdnyi adóbevétellel számolt 29 cégtől.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.