Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Komoly botrány robbant ki Franciaországban, miután kiderült, hogy az állami vasúttársaság, az SNCF 2 ezer vasúti szerelvényt rendelt, melyekről azonban kiderült, hogy túlméretesek. Vagyis az állomások jelentős részére egyszerűen nem férnek be.
Bár Magyarországon is hozzászokhattunk az igen fura, sőt, adott esetben abszurd beszerzésekhez, Franciaországban most egy igen komoly, és elsőre talán megmosolyogtató botrány van kirobbanóban. Az SNCF állami vasúttársaság mintegy 2 ezer darab vasúti szerelvényt szerzett be bővülő regionális hálózatába 15 milliárd euró értékben, ám a beszerzés után kiderült, hogy a szerelvények nem férnek be az állomások jelentős részére – írja a Reuters.
A probléma az 1200 franciaországi állomás jelentős részét érintheti. Nem maradt más megoldás mint átépíteni a peronokat, állomásokat, ez ugyanakkor igen drága mulatság: erre már eddig is 80 millió eurót költöttek, ám ez még korántsem tekinthető a végleges összegnek.
A hibás számítást az okozta, hogy a vasútvonalakat üzemeltető RFF vállalat csak a 30 évesnél fiatalabb létesítmények paramétereit vizsgálta, miközben sok állomás több mint 50 évvel ezelőtt épült, ekkor pedig még keskenyebbek voltak a szerelvények. A cég szóvivője szerint "kicsit későn" ismerték fel a hibát, ezt elismerik, és vállalják is érte a felelősséget.
A francia közlekedésügyi miniszter, Frederic Cuvillier abszurdnak nevezte a vasúti rendszert és a korábbi kormányt hibáztatta a kialakult problémáért. Amikor leválasztják az infrastruktúrát üzemeltető céget – az RFF-et – annak használójáról (az SNCF-ről), akkor az egész nem fog működni – emelte ki a miniszter.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.