szerző:
hvg.hu

Bár a kormány szeretne más cégeket is helyzetbe hozni a fejlesztéseknél, a Közgép a szakmai tapasztalata miatt továbbra is megkerülhetetlen – írja a Népszabadság, amely szerint az M0-s hárosi Duna-hídjának közbeszerzését is azért halaszthatták el, hogy ne a Közgép kapja meg a munkát.

Az építési piac szereplői tudni vélik, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Közgép Zrt. kiesett a pikszisből, utódjaként pedig a közelmúltban feltűnő gyorsasággal tulajdonost váltó Market Építő Zrt.-t emlegetik – írja a Népszabadság.

A Market Építő Zrt. 51 százalékos tulajdonrészét a Videoton-tulajdonos Garancsi István frissen alapított, sporttevékenységgel foglalkozó cége, a Garhartt Invest 2014 Zrt. vette meg szeptemberben a Wallishoz köthető Wing Zrt.-től, miután a cég több állami beruházáson is nyert, többek között a Fradi-stadion építését is ez a cég intézte, de a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sportcsarnokára kiírt tenderen is nyertek.

Az összesítések szerint 15 milliárd forintos vagyonnal rendelkező Garancsi a Népszabadsággal a cégvásárlásról azt közölte: gazdasági ügyekben nem nyilatkozik, a lap szerint viszont egyes híresztelések szerint Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója állhat a Market Építő megvásárlása mögött, bár a HVG júliusban azt írta, hogy Orbán Viktor új, feltörekvő nagytőkéseket próbál helyzetbe hozni a túlzottan a fejére nőtt Simicska Lajossal szemben, és a lap szerint az egyik ilyen feltörekvő "nemzeti tőkés" a vele jó kapcsolatban álló Garancsi István, a Videoton sportklub tulajdonosa.

A Népszabadság azt írja, szakmai háttere és infrastruktúrája miatt a Közgép Zrt. viszont egyelőre megkerülhetetlen, bizonyos építési munkálatokat szinte csak ez a cég lenne képes elvégezni, az M0-s autóút déli szektorában teljes szerkezetcserére váró hárosi Duna-hídra kiírt közbeszerzést pedig egyes pletykák szerint az NFM nem is pénzhiány miatt vonta vissza, hanem azért, mert a projekt megvalósítására csak a Közgép lett volna képes. Ebben az esetben viszont lehet, hogy még éveket kell majd várni arra, hogy egy olyan cég is megjelenjen a piacon, amely képes a híd felújítására.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!