szerző:
hvg.hu

Bár a kormány szeretne más cégeket is helyzetbe hozni a fejlesztéseknél, a Közgép a szakmai tapasztalata miatt továbbra is megkerülhetetlen – írja a Népszabadság, amely szerint az M0-s hárosi Duna-hídjának közbeszerzését is azért halaszthatták el, hogy ne a Közgép kapja meg a munkát.

Az építési piac szereplői tudni vélik, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Közgép Zrt. kiesett a pikszisből, utódjaként pedig a közelmúltban feltűnő gyorsasággal tulajdonost váltó Market Építő Zrt.-t emlegetik – írja a Népszabadság.

A Market Építő Zrt. 51 százalékos tulajdonrészét a Videoton-tulajdonos Garancsi István frissen alapított, sporttevékenységgel foglalkozó cége, a Garhartt Invest 2014 Zrt. vette meg szeptemberben a Wallishoz köthető Wing Zrt.-től, miután a cég több állami beruházáson is nyert, többek között a Fradi-stadion építését is ez a cég intézte, de a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sportcsarnokára kiírt tenderen is nyertek.

Az összesítések szerint 15 milliárd forintos vagyonnal rendelkező Garancsi a Népszabadsággal a cégvásárlásról azt közölte: gazdasági ügyekben nem nyilatkozik, a lap szerint viszont egyes híresztelések szerint Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója állhat a Market Építő megvásárlása mögött, bár a HVG júliusban azt írta, hogy Orbán Viktor új, feltörekvő nagytőkéseket próbál helyzetbe hozni a túlzottan a fejére nőtt Simicska Lajossal szemben, és a lap szerint az egyik ilyen feltörekvő "nemzeti tőkés" a vele jó kapcsolatban álló Garancsi István, a Videoton sportklub tulajdonosa.

A Népszabadság azt írja, szakmai háttere és infrastruktúrája miatt a Közgép Zrt. viszont egyelőre megkerülhetetlen, bizonyos építési munkálatokat szinte csak ez a cég lenne képes elvégezni, az M0-s autóút déli szektorában teljes szerkezetcserére váró hárosi Duna-hídra kiírt közbeszerzést pedig egyes pletykák szerint az NFM nem is pénzhiány miatt vonta vissza, hanem azért, mert a projekt megvalósítására csak a Közgép lett volna képes. Ebben az esetben viszont lehet, hogy még éveket kell majd várni arra, hogy egy olyan cég is megjelenjen a piacon, amely képes a híd felújítására.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!