Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Csökkenhet a Dunakeszin, Gödön keresztülautózók száma, és ezzel rövidülhetnek a reggeli óriásdugók, ha elkészül az M2-es gyorsforgalmi út bővítése, és 2019-re az elkerülő úton végig négy sávon haladhat a forgalom.
Hétköznap reggelenként hatalmas dugókban kell vesztegelniük azoknak, akik gépkocsival szeretnének bejutni a fővárosba a Dunakanyar jobb parti városaiból. Bár az ezredforduló óta működik a korábban 2A útnak nevezett elkerülő, Gödről és a negyvenezres várossá bővült Dunakesziről sokan a régi, a településeken átvezető 2-es úton igyekeznek Budapestre.
Az ő helyzetükön nagymértékben javíthat az M2-es bővítése- írja a Magyar Idők.
A bővítés mellett új csomópontokat is létrehoznak. A Dunakeszi északi határa közelében húzódó lehajtó elsősorban a 2-es útról érkező forgalomnak a városon kívülre terelését biztosítja majd. Az M2-esre való felhajtási lehetőségeket Vác térségében is bővítik, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. tervei szerint Václiget és Sződ között is összekötik a 2-est és a gyorsforgalmi utat. A bővítés során a főváros és Vác közötti kétsávos szakaszokat megduplázzák, a már meglévő négysávos szakaszokat felújítják.
A projekt az M0-s és a Vác déli csomópont közötti 19,6 kilométeres szakaszt érinti, a kivitelező a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes Strabag Építő Kft. és Strabag AG alkotta konzorcium lesz. A fejlesztés nettó értéke 32,9 milliárd forint. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg. A szóban forgó szakaszból jelenleg 13,4 kilométernyi hossz kétszer egy sávos.
A fejlesztés során kétszer két sávossá bővül az autóút, középen elválasztósávval, a meglévő pályaszerkezet megerősítésével. A pálya burkolt leállósávot is kap. A meglévő műtárgyakat felújítják, az új pályához műtárgyak is épülnek, egy vasút feletti hidat átépítenek. Két új külön szintű csomópontot is kialakítanak Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül Budapest irányába új fel- és lehajtóágak kiépítésével. Dunakeszi mellett az M2 autóúton jelenleg is meglévő komplex pihenő az új Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át.
A kivitelezés az előkészítő munkálatokkal hamarosan megkezdődik. A fejlesztés 2019-ben fejeződik be, ezt követően Budapest és Vác között végig 110 km/órás sebességgel lehet majd haladni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Ő legalábbis erre számít.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.