szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kommunikáció teljes hiányára, az utolsó pillanatig tartó hitegetésre panaszkodnak leginkább olvasóink a hvg.hu szerkesztőségébe küldött e-mailek alapján, és természetesen az anyagi veszteségekre. Van, aki "csak" a repülőjegye miatt aggódik, míg akad olyan, aki a Malév csődje miatt a nászútját lehet kénytelen lemondani. Olvasói levelekből válogattunk.

Semmilyen módon nem lehet kommunikálni a Malévvel, a cég által megadott telefonszámon soha senkit nem lehet elérni, és máshonnan sem kapnak felvilágosítást – ez a leggyakoribb panasz az utasok részéről. Mint ismert, péntek reggel hat órától leálltak a magyar légitársaság gépei.

"Májusban lenne az esküvőnk Budapesten: a vőlegényem holland, ezért a násznép fele Hollandiából utazott volna Budapestre a Malévvel. Már le is volt foglalva a jegyük, ami így elveszett.... Több ezer eurót dobtak ki az ablakon. Most törhetjük a fejünket, hogy visszakaphatjuk-e a pénzt, és hogy hogyan juttatjuk el a vendégeinket Magyarországra, hogy ne kelljen lefújni az esküvőt."

A Malévval utazott volna?
Ha a Malévval utazott volna, de a leállás miatt nem tud vagy nem tudott elindulni, írja meg tapasztalatait nekünk az ugyelet@hvg.hu emailcímre!

"Svédországban dolgozó magyar vagyok, 7 db  jegyem ragad benn április-június között magam, családom (gyerek, anyuka), párom családja és a szüleim jegyei, Stockholm-Budapest oda-vissza. Kb 300-330 ezer Ft tiszta veszteség. Senkihez nem tudok fordulni, az ügyfélszolgálat elérhetetlen, már a héten sem adtak érdemi felvilágosítást. Nagyon dühös vagyok, eddig itt Svédországban megvédtem néha Magyarországot, ezután már nem fogom. Ez abban fog megnyilvánulni, hogy amikor megkérdezik, hogy igaz-e, amit az újság ír Magyarországról, akkor azt fogom mondani, hogy igen. Eddig néha tagadtam..."

„A netről értesültem, hogy a ma esti hazagépem stornó. Semmi tájékoztatás a Malévnál, a szám, amelyet innen, külföldröl kellene hívni, persze reggel 7 óta foglalt (egy vonalat használnak erre biztosan). A WizzAirnél a ma este helyett csak vasárnapra kaptam jegyet, + 2 nap szálloda = 90 000, wizzjegy = 32 000 (édes az ajánlatuk, hogy 9900-ért foglalhatunk mi "kint ragadtak", de külföldröl hogyan máshogy, ha nem a neten, és ott sajnos nincs 9900-es jegy). Számolja ki valaki, hogy ez a magyar gazdaságnak mennyibe fog kerülni, ha a külföldre utazó üzletemberek, kereskedők, cégképviselők csak heti 2 napon tudnak eljutni az úticéljukhoz (fapados járatok), vagy ha pl. Lufthansával kellene Budapestől Stockholmba repülni 1200 EUR-ért 29 000 forint helyett.”

Képeink a helyszínről - kattintson galériánkért!
Túry Gergely

"Mikor kapok kártérítést?"

„Én jelenleg Tajvanon tartózkodom, és megdöbbenéssel vettem tudomásul a ma reggel zajló eseményeket kis hazámban. 2011 augusztusában vettem meg online hitelkártyával a repülőjegyemet, nettó 237 365 forint összegért. Malévval Budapest-Frankfurt útvonalon közlekedtem 2011. november 26-án, a visszaút pedig 2012. február 20-án lenne esedékes. Nem tudom, hogy a jegyem árából mennyi lehetett ez az útvonal.

Remélem, hogy ez az átfoglalás sztori igaz, de egy csomó kérdés búg a fejemben. Pl. hogy én erről mikor és milyen formában kapok értesítést? A pelikan.hu weboldalon foglaltam. Ez a rész nem világos teljesen 'pénteki leállás napján vagy az egy nappal korábban már elutaztak'. És aki 70 nappal korábban már elutazott, annak is jár-e vajon a kártérítés?”

„Nekem március 29-re van foglalva jegyem Frankfurtba, vissza április 3. Összértéke 30 ezer Ft, szerintem ezt buktam... :S (bankkártyával fizettem, nem hitelkártyával...).”

„Ma reggel, amikor meghallottam, hogy mi történt a Malévval, azonnal írtam egy emailt – nekünk is áprilisra van (volt) jegyünk( Budapest-Berlin-Budapest), érdeklődtem, hogyan térítik vissza a jegyek árát. Válaszként elküldték a kiadott sajtóközleményüket. Hát nem vagyok abban biztos, hogy valaha is visszakapjuk.”

A járatok leálltak, az utasokat nem tájékoztatják - kattintson galériánkért!
Túry Gergely

„Malév-törzsutas vagyok, Londonban élek, és ideális esetben ma hajnalban repültem volna vissza Angliába. Az élet közben úgy hozta, hogy a mai jegyemet át kellett tennem keddre. Ezt pont tegnap intéztem el délután 3 körül. Reggel felébredtem, láttam, hogy hajnali 1:50 perckor megküldték a jegyemet, visszaigazoltan. A jegyemet 70 000 Ft-ért vettem, az átíratás majd 30 000 Ft volt, és most, hogy el sem lehet érni őket, vehetek egy új repülőjegyet, hogy biztosan visszajussak, újabb 30 000-ért valamilyen más légitársaságnál.”

"Mélységesen felháborít"

Felvetődik bennem néhány kérdés...  Nyilván reggel 6-kor találták ki, hogy nem üzemelnek többé, és tegnap még, amikor én átfoglaltam, eszükben sem volt ilyen... Ha tudnám, közzétenném, hogy egyenlőre szerintem ne is próbálja senki hívni őket, mert egy órán keresztül hallgattam a bejelentkező szövegüket, és hogy ügyintézőjük jelentkezéséig várjunk, és közben a promóciós szöveg, mely szerint web check in szolgáltatás igénybevétele... Nemhogy web check in szolgáltatás nincs, hanem semmilyen sincs. Mélységesen felháborít, hogy a weboldalt teljesen befagyasztották, mivel Malév-törzsutasként bármit intézhettem bármikor online, és most megadnak ehelyett egy telefonszámot, amit értelemszerűen 100 ezren hívnak. Amikor tehettem, mindig Malévval utaztam, mert bár drágább, de megbízhatóbb volt. Így köszönik meg a több évig tartó hűségemet, hogy egy közleményben megadnak egyetlen egy telefonszámot, befagyasztják a weboldalt, törlik a járatokat, csak így természetesen teljesen váratlanul.”

„Nekem augusztusi foglalásom van a Malévnál. 60 000 bukó.”

Összeesküvés?

"A Malév nehéz gazdasági helyzete napok óta téma volt a hazai médiában és talán külföldön is. Meg is lett az eredménye: ami lehet, hogy előbb-utóbb bekövetkezett volna magától is, vagy talán az, amit akár túl is lehetett volna élni az ma ránk köszönt. Feltette a kezét az egyik legpatinásabb és a gazdaság húzóágazatához sorolható társaság a Malév. Ez a hír számomra sokkal szomorúbb mint az, hogy a holnapi (február 4.-i) berlini musical előadásról lemaradunk. Pedig 3 hónapja készülünk erre a 2 napra párommal, akinek ajándékba szántam ezt a rövid hétvégét.

Fotógalériánkhoz kattintson a képre!
Túry Gergely

Fájlalom, hogy idáig fajult a cég vesszőfutása. A történet vége, ami ma „kezdődik” általában már csak száraz közgazdasági tényekről szól. Hogy ennyi vagy annyi a hiány, stb…  Nem a legfontosabb kérdés, de elgondolkodtató, hogy törvényszerűen be kellett e következni a, ami a hivatalos közleményben áll:  „az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését”.

Sajnálom a céget mert jól szolgált, sajnálom azokat akik ott dolgoztak bár semmi közöm nem volt hozzájuk. Ha csak nem az, hogy egyszer-egyszer velük repültem. Átlag felettit nyújtottak mind a földön, mind a levegőben (kb. 50 légitársasággal összehasonlítva, akikkel az elmúlt 8-10 évben repültem). Jól esett külföldi kollégáimtól, barátaimtól azt hallani, hogy jó ez a cég, hogy szeretnek a Malévvel repülni. Lehet, hogy ez volt a baj, és az EU kiemelt egy versenytársat valamelyik kedvencének örömére."

"Impotens vezetés"

"2012 március 25 - április 12 időpontokra vettem jegyet a Malév honlapján keresztül Koppenhága-Budapest-Koppenhága utazásra. A Malév honlap hibás programozása miatt egy csapdába estem es elestem attól az olcsón megvásárolható csőd elleni biztosítás megvásárlásátol, amely a Dániában vásárolt jegyekre érvényes, ugyanis a Malév tagja volt a dán Utazási Garancia Alapítványnak, amely ilyen esetekben kártalanítja az utast.

Korábban angol vagy magyar nyelvű honlapon vásároltam a Malév jegyeket. A böngésző emlékszik ezekre a beállításokra és újabb vásárlásoknál ezekre az oldalakra nyit automatikusan. Ezeken az oldalakon nem jelenik meg a csőd elleni biztosítás lehetősége! Bottal üthetem a 1000 dán korona jegyem + 120 dkk egeszségi okoktól függő útlemondási biztosításom nyomát.. Köszönöm a Malévnak es az impotens magyar gazdasági vezetésnek."

"A mi problemánk meg duplán is sújt. A Malév utazási irodájával az Air Tours-sal kötöttünk március közepére Rómába 4 felnőtt részére 4 napos utat még novemberben. Az utazás felet befizettük, a második fele hétfőn lesz(lenne) esedékes. Egyelőre nem kaptunk tájékoztatást. Csütörtökön reggel még nyugtattak, hogy fizessük be csak bátran a második részletet. Ma meg nagy csend. Most vettem 445 euróért jegyet Frankfurton keresztül haza, Brüsszelből. Köszönöm Malév! Egy volt aranykártyás."

A Malév leállásáról szóló összes hírünk itt olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Kirúgnak 1300 Malév-dolgozót, köztük 100 kismamát

Egyelőre nincs rendezve azoknak az utasoknak a helyzete, akik a következő hónapokban utaztak volna a Malévval - közölte pénteki sajtótájékoztatóján Berényi János, a légitársaság elnöke. Elmondta, a cég leállása miatt több mint 3700 utas rekedt külföldön, a tel-avivi reptéren pedig már nem akarták kifizetni a Malév-gép kiszolgálását. A cégnél csoportos létszámleépítés lesz, közel 1300 dolgozót - közöttük 100 gyesen lévő kismamát - küldenek majd el.

MTI Sport

Sportolók is bajba kerültek a Malév leállása miatt

A Malév leállása miatt a férfi kardozók nem tudtak péntek reggel elutazni a plovdivi egyéni Grand Prix versenyre, és várhatón csak szombat hajnalra tudnak a helyszínre érni. A többi érintett magyar sportoló - kézilabdások, cselgáncsosok, asztaliteniszezők - számára egyelőre kisebb gondot jelent a leállás, ám a Kínában járt női ökölvívó-válogatott csak egynapos késéssel érkezhet majd haza Párizsból.

MTI Karrier

Négymillió nettóért vihetik el a Malév-pilótákat

A Malév pilótái el tudnak helyezkedni indiai, koreai és arab légitársaságoknál, van rájuk kereslet - mondta Kiss Kálmán, a pilóták szakszervezetének, a Hunalpának az alelnöke pénteken. A Travel Service légitársaság máris "lecsapott" a magyar pilótákra.