szerző:
Papós Tamás

Az év talán legjobb mobilos ötletének is lehet nevezni az alkalmazást, amellyel a fiatalok kizárólag pozitív élménnyel kommunikálhatnak egymással és egymásról. Az elmúlt hetekben óriási siker lett az amerikai fiatalok körében, a Facebook pedig gyorsan fel is vásárolta.

A Facebook egyszer már lemaradt a fiatalok kedvencéről, és miután nem tudta felvásárolni a Snapchatet, elkezdte lemásolni – óriási sikerrel. Zuckerbergék viszont nem akarnak újra így járni, ezt bizonyítja legújabb felvásárlásuk: mindössze pár hete lett kedvenc a tbh alkalmazás az amerikai fiatalok körében, a közösségi oldal meg is vette azt. Ezen nem is kell csodálkozni: pár hét alatt az amerikai App Store letöltési listájának élére ugrott az app, már több mint 5 millió fiatal használja.

De miért kaptak rá ennyire? Mit tud az app? Nos, azt kell mondjuk, zseniális az ötlet, talán az év legjobbja a kifejezetten fiataloknak szánt alkalmazások között. A tizen- és huszonévesek körében nagyon népszerűek a kérdezz-felelek alkalmazások, főleg az ask.fm, de már egy magyar verzió is megjelent. Ezekkel csak egy a baj: teret adnak az online zaklatásnak – ami Magyarországon minden harmadik gyereket érinthet –, valamint a rosszindulatú pletykáknak és csúfolódásnak. Az Egyesült Államokban jelenleg 34 államban letölthető tbh viszont más.

©

Ezzel az alkalmazással kizárólag jóindulatú kérdéseket lehet feltenni (pl.: ki nevettet meg legjobban az osztályból?, kinek van a legszebb mosolya?, ki szervezi a legjobb bulikat?, stb.), a válaszlehetőségek között pedig ismerősöket lehet megadni. Mindezt persze anonim módon, majd az egymásra szavazók chatelhetnek is egymással, így egymásnak elárulhatják azt is, kik ők.

A fejlesztőket pozitív üzenetekkel árasztották el a fiatalok, egyesek azt írták, hogy depressziójukat segített kezelni az app. A Facebooknak nagyon megtetszett az ötlet, és nem csak a sikere miatt, hiszen új szlogenjéhez is illik az alkalmazás mentalitása, így – ismeretlen összegért – felvásárolták az appot, négy készítője pedig a közösségi oldal központi irodájában folytathatja a munkát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!