Simán hozták az öt csillagot az európai törésteszten a kínai autók

1 perc

2021.09.09. 09:52

Két kínai modellt vetettek alá a biztonsági teszteknek, amelyek egy ideje már Európában is kaphatóak.

A Euro NCAP független járműipari szervezet legutóbbi tesztjein a legmagasabb pontszámmal érte el alapfelszereléssel is a két távol-keleti modell: a hibrid Lynk & Co 01-et és az elektromos NIO ES8-at.

A Lynk & Co 01 esetében nem meglepetés feltétlen a kiváló eredmény, hiszen ez a modell szerkezetileg a Volvo XC40 kínai megfelelője. A svéd modell már korábban eminensnek bizonyult ugyanezen a teszten.

A kínai variáns esetében a tesztek értékelése 96 százalékos volt a felnőtt utas biztonságában, 87 százalékos a gyermekbiztonságban, és 81 százalék a biztonsági asszisztensekben. Az SUV különösen jól teljesített az oldalütközés teszten amellett, hogy az aktív biztonsági technológiákban is jól felszerelt.

A másik kínai modell, az amerikai tőzsdén is jegyzett NIO cég ES8 nevű hétüléses szabadidő-autója, amelyet egy ideje már forgalmaznak a kontinensünkön is. Az SUV 82%-os eredményt ért el a felnőtt utasok biztonságában, 84%-ot a gyermekbiztonságban és kiemelkedő 92 százalékot a biztonsági asszisztensekben.

Az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen megjegyezte az eredményeik kapcsán, hogy a Kínában gyártott elektromos autók egyre nagyobb számban érkeznek Európába, és láthatóan a „Made in China” már nem pejoratív kifejezés az autóbiztonság tekintetében.

Az Euro NCAP-a most tesztelte a kínai modellek mellett, a Toyota hidrogénes autóját is, a második generációs Mirait. A teszt egyértelmű eredményt hozott: a nagynyomású hidrogéntartályok nem voltak hatással az ütközésbiztonságra sem baleset esetén, sem utána.

Öt csillagot kapott ez az autó is: 88 százalékos felnőtt utas biztonságában, 85 százalékot a gyermekek biztonságában és 82 százalékot a biztonsági asszisztensekben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.