A Toyota nem adja fel, gőzerővel fejleszti a hidrogénautókat
Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.
Érkezőben a japán gyártó megnövelt hatótávú új generációs üzemanyagcellás rendszere.
A kéziváltós és hátsókerék-hajtású boxermotoros GR86-ból tavaly több fogyott mifelénk, mint a plugin hibrid új Priusból.
Az üzemanyagcellás pickupba hidrogént kell tankolni, és a kipufogójából tiszta víz csepeg az útra.
A CR-V-re épülő új üzemanyagcellás modellbe hidrogént és áramot is lehet majd tölteni.
Sokkal kevésbé terhelik a környezetet, mint a dízelbuszok, és az elektromos társaiktól eltérően szupergyorsan feltölthetők és könnyűek az üzemanyag-cellás buszok, amelyek közül egy high-tech portugál-japán példányt, a Toyota-Caetano H2.City Goldot próbáltuk ki Pakson.
A japán gyártó olyan környezettudatos változatot készített legizgalmasabb idei modelljéből, melyre kevesen számítottak.
A Toyota Mirai produkciója a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerül.
Az újdonságot villanymotor hajtja, amely nem egy hatalmas akkumulátorból, hanem üzemanyagcellából nyeri a működéséhez szükséges energiát.
A második generációs és végre szemrevaló külsejű Mirai jelentősen olcsóbb lett az elődjénél.
Akár 500 kilométert is elmegy zéró károsanyag-kibocsátással.
A második generációs Mirait nem tart tovább teljesen feltölteni, mint egy normál autót benzinnel megtankolni.
A divatterepjárót villanymotorok hajtják, de azok nem nagy és nehéz akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
A gigantikus drón egy feltöltéssel maximum 4 órányi repülésre lesz képes, és az önvezetés sem hiányzik belőle.
A világon évente gyártott 80 millió kocsi alig több mint 2 százalékát adják a tisztán elektromos autók, mégis egyre inkább csak róluk szól az iparág. Összeszedtük az év legjobban várt újdonságait, és a listán alig maradt hely a hagyományos motorú kocsiknak.
Idén közel nyolcvan autót teszteltünk itthon, vagy próbáltunk ki nemzetközi rendezvényeken. Ebből a népes felhozatalból válogattuk most ki a legemlékezetesebbeket.
Az első- és a második generációs Mirai külseje között semmi hasonlóságot nem lehet felfedezni. És milyen jól van ez így.
Nem csalás, nem ámítás, ezt a Toyotát tényleg pár perc alatt fel lehet tölteni. És bár villannyal megy az autó, mégsem árammal kell táplálni, hanem valami sokkal izgalmasabb anyaggal, amiből a végén aztán víz lesz.
A hidrogénban tárolt energiával működő autóra igen komoly támogatást ad az állam, de egyelőre sajnos csak a gyártó hazájában.
A bűnözök nem tudni, mit fognak szólni a Metropolitan Police Service legújabb szerzeményéhez, egy üzemanyagcellás Toyota Miraihoz, de a környezetvédők biztosan szívesen mennének vele egy kört.
Nagyon gyorsan feltölthető, majd több száz kilométert is meg tud tenni, nincs hangja és vizet csöpögtet az aszfaltra. Ez ma már nem sci-fi, hanem a Honda működőképes, sorozatgyártású hidrogénautója, amit a szomszédos Ausztriában fogtunk vallatóra.