Már az ár és a hatótáv sem sokáig akadálya az elektromos autózásnak
Magasabb ár, alacsonyabb üzemeltetési költségek, állami támogatások és kisebb maradványérték – ezek a legfontosabb tényezők, amelyeket érdemes számításba venni az elektromos és hagyományos autók egész életciklusra kivetített árának összehasonlításakor.
Jó pár évig leginkább csak azok vettek maguknak elektromos autót, akik mutatni akarták a környezetvédelem iránti elkötelezettségüket: a hatótávolság kicsi volt, a töltőhálózat lassan bővült, a kínálat néhány modellből állt, az árak pedig igencsak megterhelték a pénztárcát. Mára alaposan megváltozott a helyzet.
Egy-egy feltöltéssel már 300–350 kilométert is elmegy egy elektromos jármű, a legjobbak pedig bőven 500 kilométer fölött teljesítenek, és az előrejelzések szerint hamarosan elérhető lesz a 700 kilométeres hatótávolság is. A töltőhálózat pedig gyorsan fejlődik, már több mint 1300 nyilvános „kút” üzemel Magyarországon, és némi kitartással és tervezéssel Európán is keresztül lehet utazni villanyautóval.