Már az ár és a hatótáv sem sokáig akadálya az elektromos autózásnak

Magasabb ár, alacsonyabb üzemeltetési költségek, állami támogatások és kisebb maradványérték – ezek a legfontosabb tényezők, amelyeket érdemes számításba venni az elektromos és hagyományos autók egész életciklusra kivetített árának összehasonlításakor.

  • HVG HVG
Már az ár és a hatótáv sem sokáig akadálya az elektromos autózásnak

Jó pár évig leginkább csak azok vettek maguknak elektromos autót, akik mutatni akarták a környezetvédelem iránti elkötelezettségüket: a hatótávolság kicsi volt, a töltőhálózat lassan bővült, a kínálat néhány modellből állt, az árak pedig igencsak megterhelték a pénztárcát. Mára alaposan megváltozott a helyzet.

Egy-egy feltöltéssel már 300–350 kilométert is elmegy egy elektromos jármű, a legjobbak pedig bőven 500 kilométer fölött teljesítenek, és az előrejelzések szerint hamarosan elérhető lesz a 700 kilométeres hatótávolság is. A töltőhálózat pedig gyorsan fejlődik, már több mint 1300 nyilvános „kút” üzemel Magyarországon, és némi kitartással és tervezéssel Európán is keresztül lehet utazni villanyautóval.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.