Különleges üzlettel nő tovább a 4iG befolyása
Kormányközeli kezekbe adja reklámtechnológiai érdekeltségét a honvédelmi miniszter. A biztos üzletet ígérő cég a 4iG-hez kerül, amely így tovább növeli befolyását a kommunikációs üzletágban.
Nem kétséges, hogy a napokban döntő Gazdasági Versenyhivatal engedélyezi a 4iG Nyrt. 75 százalékos tulajdonszerzését a reklámtechnológiai szolgáltató Honeycomb Hungary anyacégében, a Crealive Kft.-ben. Ez utóbbiban közvetve, felerészben Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a tulajdonos, akinek miniszteri kinevezése okán kell leépítenie céges érdekeltségeit.
1,6 milliárd forint osztalékot vett ki a honvédelmi miniszter a kaszinókoncesszióban részt vevő cégéből
Jókora bevétel jelent meg Szalay-Bobrovniczky Kristóf vagyonnyilatkozatában: még a 2021-es működés után vett ki osztalékot, de akkor, amikor már hivatalosan is miniszterként dolgozott.
Mint a HVG kérdésére a 4iG közölte: a hadügyminiszter teljes egészében értékesíti a részesedését.
Jászai Gellért, az egyre nagyobb telekommunikációs és médiás érdekeltségekkel bíró 4iG főtulajdonosa két évvel ezelőtt kezdett együttműködni a Honeycomb másik tulajdonosával, Pichovszky Domonkos reklámipari veteránnal. Az év elején jutott a 4iG – úgymond – „abba a fázisba”, hogy fontolóra vette: szakmai befektetőként beszáll a Honeycombba. Nem a 4iG volt az egyedüli érdeklődő.