Háború Ukrajnában
Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
300 ezer dollártól, vagyis nagyjából 107 millió forinttól indul egy ahhoz hasonló méretű jacht egyhetes bérleti díja, mint amivel Mészáros Lőrincék hajókáztak Dél-Olaszországban egy jachtok olaszországi bérbeadásával foglalkozó portál szerint. A 62 méteres Rose d’Or esetében azonban nem az ár az igazán figyelemre méltó, hanem a tulajdonos: ahogy arról hétfőn beszámoltunk, a hajó tulajdonosi háttere kusza, de egy jachtokkal foglalkozó szakportál szerint valójában Konsztantyin Sztrukové egy magyar lízingcégen keresztül.
(A Rose d'Or tulajdonosi viszonyairól szóló információk cikkünk megjelenése óta bővültek, illetve módosultak. A teljes kép még nem ismert, most úgy tudni, Mészáros Lőrinchez köthető cégé a 62 méteres jacht.)
Konsztantyin Sztrukov hátterének megértéséhez ugranunk kell egy nagyot földrajzilag, méghozzá egészen Oroszországba, az Urál lábához. Ha a cseljabinszki régió Plaszt nevű kisvárosában felbukkan egy fehér Lada Niva, a helyiek pontosan tudják, hogy ki ül benne: az autó tulajdonosa Konsztantyin Sztrukov, a város és a régió messze legbefolyásosabb embere.
Sztrukov a nyilvánosság felé mutatott arca felemás: a sajtó elől ridegen elzárkózik, elvétve nyilatkozik még az orosz állam alá rendezett propagandamédiának is. A helyiek között mégis nagy respektje van, ugyanis folyamatosan igyekszik jelen lenni közöttük, a róla szóló cikkek szerint még a helyi bányába is gyakran lemegy a munkásokkal.