2019 egyik legsikeresebb tőzsdei bevezetésével dicsekedhetett a legismertebb növényi alapú húsalternatívát gyártó cég, a Beyond Meat. A Leonardo di Caprio tőkéjéből is gazdagodó kaliforniai társaság körül hatalmas volt a felhajtás, a jegyzési árhoz képest 163 százalékkal emelkedett az árfolyam, 239 dolláron tetőzött, és sokan arra számítottak, ez már azt jelenti, hogy a mesterséges hús és a növényi alapú húshelyettesítő termékek alapjaiban rázzák meg az élelmiszeripart. Az Egyesült Államokban a szektor értéke 2020-ban 46 százalékos éves növekedést követően elérte az 1,3 milliárd dollárt.
Ehhez képest a Beyond Meat részvényeivel jelenleg 3 dollárért kereskednek.
A kezdeti lelkesedést meghajtotta, hogy a cég és más hasonló termékeket gyártó vállalatok termékeit elkezdték forgalmazni a kiskereskedelmi láncok, és már gyorséttermek is árulták a húsmentes hamburgereket. Bár a logikus célcsoportot a vegánok és vegetáriánusok jelentik, de növelte a piac méretét, hogy gyakran a húsevők is ki akarták próbálni az izgalmasnak beharangozott terméket. A cég nagy reményekkel nézett a jövőbe, remélve, hogy az egészségesnek és környezetbarátnak eladott álhús népszerű marad.
De valami félrement, pontosabban nem is egyetlen dolog.