Lépéskényszerben a bankok?
Podcastunkban Szücs Imre Principle Data Science & Machine Learning mérnökkel a pénzintézetek kapcsán a mesterséges intelligencia szerepéről, a gépi tanulásról, a modernizáció lépésiről, de az etikus hackerekről is beszélgettünk.
Az elmúlt két évtizedben hatalmas változás történt az adatokkal kapcsolatos hozzáférés és az adatkezelés kérdésében. Ma már rengeteg adat áll a pénzintézetek rendelkezésére, azonban a legtöbb esetben nem tudjuk jól kezelni ezeket. A mesterséges intelligencia által támogatott rendszerek ugyancsak több évtizede a rendelkezésükre állnak, azonban az ügyfelek viselkedésének monitorozása és az ehhez kapcsolódó fejlesztések kivitelezése egy komplex rendszer kiépítése számos kérdést felvethet. A hagyományos bankok lépéskényszerbe kerültek: modernizálnak, vagy menthetetlenül lemaradnak a versenyben.
Hogyan építhető ki egy ilyen rendszer és mi szükséges hozzá? Miben és mennyiben váltható ki az emberi erőforrás a mesterséges intelligencia a gépi tanulás segítségével? Hogyan lehet jól felhasználni a begyűjtött adatokat, mit jelent az adatok demokratizálódása? És mikor érik meg arra egy vállalat, hogy ezeket a fejlesztéseket meglépje?
Az ügyfelek szokásaira való reagálás – legyen szó lakossági, kkv-s vagy nagyvállalati partnerekről – rendkívül bonyolult folyamatmenedzsmentet takar, amely sok esetben százas vagy több százas nagyságrendű modelltámogatást is jelenthet, az erre való felkészülés pontos és nagyfokú körültekintést igényel. A HVG BrandTalks mostani adásában a fenti kérdésekre keressük a választ a 4iG szakemberével, többek között arra is válaszol, hogy a modernizációs folyamatban szakmai partnerként hogyan és milyen módon tudják támogatni ügyfeleiket.
Célirányos fejlesztéssel valóban jönni fognak az eredmények
Informatikai megoldásaival és szolgáltatásaival a 4iG Nyrt. aktív szereplője a magyar pénzintézeti piacnak. Iparági megoldásaik alapjait infrastruktúra-, alkalmazásfejlesztés és adatmenedzsment képezik. A hazai vállalatok között elsőként jelentkeztek a banki kötelező jelentésszolgálati megoldással, a szektor speciális kívánalmainak megfelelő infrastruktúra illetve alkalmazás megoldásaik és kapcsolódó szolgáltatásaik pedig széles körben állnak ügyfeleik rendelkezésére.
A tartalom a 4iG Group megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.