A sötét lelkű hiphopmogul partijain fehér volt a kötelező viselet
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Jó dolog néha autókereskedőkkel beszélgetni, mert kiderül, mennyi hiúság van az emberekben. Sokaknak fontosabb a látvány, mint a tényleges érték, pedig a változtatás sokszor költséges.
Ahogy egymás után léptek elő a nagy autómárkák az új ledes fényszóróval, az egész jelenség visszaidézte a kilencvenes évek második felét, mikor a xenon térhódításra indult.
Annyira presztízs értékű volt az új világításrendszer, hogy sokan vásároltak olyan halogénizzót a kocsijuk fényszóróiba, amelyek hidegxenon kék fényt vetettek, mintegy másolva a nagyokat. Este olyan volt, mintha valami vadiúj szuperautó haladna az úton, nem pedig egy húsz éves kocsi. Azóta lefolyt egy kevés víz a Dunán, változhattak az emberek, így valamennyire meglepő, amikor autószalon tulajdonosok arról számolnak be, hogy az ügyfelek mennyire rámozdultak a led-fényszórókra. Úgy fogalmaznak: "mindegy, csak led legyen".
Azon túl, hogy dögösebb is, mint a xenon, a led fényszóró igen értékes tulajdonságokkal bír. A technológia kibontakoztatása itt is többszintű. Az "alap" ledlámpák nagyobb fénytelítettséget biztosítanak a megvilágított területen. Ennek egy hátránya van, hogy nagyobb a fény-árnyék kontraszt, amit a vezetőnek meg kell szoknia. Az intelligens led-fényszórók esetén viszont ez kevésbé érzékelhető. Mivel a technológia gyorsan terjed, már leért a kisebb kategóriákba, egy olyan populáris, nagy eladási számokkal számoló autótípus választó esettanulmányként, mint az új Opel Astra.
Az Astrába (is) kérhető led fényszóró, amely úgynevezett intelligens led-mátrix rendszer, a neve is utal rá: IntelliLux. A szójáték egy dolog, de attól több ez a világítás rendszer, hogy a fent említett első generációs ledlámpa jellemzőt, a kontrasztos hatást is csökkenteni tudták a tervezők. A tényleges előnyhöz érdemes a darmstadti egyetem vizsgálatát megemlíteni, amelyben 80 km/h sebességgel haladva sötét országúton (háttérvilágítás nélkül, se Hold, se más jármű) a céltárgyat 30-40 méterrel előbb észlelte a sofőr az IntelliLux ledlámpás autóval, mint a halogén vagy xenon fényszórós autóval. Ez a gyakorlat nyelvén azt jelenti, hogy a vezetőnek másfél másodperccel több ideje van a cselekvésre, amely pont elég egy vészfékezésre, vagy a veszélyhelyzet megoldására.
Hasonló előnyt városi környezetben is élvezhet a sofőr. A fényszórók vezérlését egy, az orr részbe épített kamera jelei alapján oldják meg: ez figyeli és azonosítja a fényforrásokat, amit azért tesz, hogy más közlekedőket ne vakítson el az autó. A lámpába 16 ledet szereltek, aminek fénykibocsátása szabályozható, ezzel formálják és szabályozzák a fényszórók által vetített fénykévét, hogy az a helyzethez alkalmazkodva mindig a legmesszebbre világítson.
Ez nem tehető meg egy hagyományos "kézi" vezérlésű fényszóróval. A fényszóró képes manőverezéskor (parkolási) irányba világítani, és megteszi ezt nagyobb sebességnél is, megvilágítva az ívbe hajló útszakaszt. Lényegében nem kell a fényszóró kezelésével törődni, a vezérlés megoldja a haladási sebességtől is függő vezérléssel.
Egy kis ráadás, hogy létezik "turista" állás is, ha egy balkormányos kocsival például Angliában kirándul valaki, akkor a fényterelést a vezérlés átállítja a "balra tarts" közlekedés elvárásai szerint.
Zenei mogulból elítélt bűnöző lett Sean Combs, az egykori hiphopkirály, aki zűrös ügyei ellenére magabiztosan hitte, hogy érinthetetlen.
Az egészségügyi államtitkár anyja egyszer megpofozta Gyurcsányt.
Az atomerőműben súlyos a kár, de sugárveszély egyelőre nincs. Akkor minden rendben? Egyáltalán nem.
Az Oroszország-szakértő szerint a kormánymédia „teljesen nyilvánvalóan hergel és uszít”.
Eltűnésekor hawaii mintás inget viselt.
Egy sárkányszörfös jókor volt jó helyen.
Egy-egy hátúszó néha elbizonytalanítja a fürdőzőket.
Pontosan úgy működik, mint a légvédelmi rendszerek.