szerző:
Zelki Benjámin

Tovább folytatódnak a budapesti tömegközlekedésellenes intézkedések, a mai napon eltörölték a körúton a villamosokat előnyben részesítő lámpaprogramot is. A változtatás a villamospótlás leple alatt történt, röviddel azután, hogy lejárt az EU felé tett kötelezettségvállalás, így már nem kell visszafizetni az erre kapott uniós támogatást.

Azután, hogy múlt héten a BKK maga nyírta ki egyik legfontosabb buszsávját a Komjádi uszoda előtt, ezen a héten ismét sikerült egy újabb húzással percekkel növelni a budapesten tömegközlekedők eljutási idejét, ezúttal a nagykörúti villamosokat használó több százezer emberét.

Mint Vitézy Dávid volt BKK-vezér a Facebookon írta, „az autós közlekedés feltétlen elsőbbségét hirdető, Budapestet “szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak” tartó döntéshozók által évek óta kritizált intézkedést a vágányzár leple alatt nyomban vissza is csinálták”. Alig több, mint öt év telt el a bevezetés óta, most már nem kell visszafizetni a Brüsszeltől kapott pénzt.

A Vitézy által megosztott posztban az áll, a Nagykörúton a villamoshoz hangolt lámpáknak köszönhetően a zöldhullám a Combinókhoz igazodott, melyet csúcsidőben 3-szor annyi utas használ, mint ahányan akkor a körúton autóznak.

A körúti lámpaváltás ciklusideje 90-ről 60 másodpercre változott az intézkedés hatására, ami azért volt fontos, mert a 4-es, 6-os villamosok 2 percenként közlekednek csúcsforgalomban, de a 90 másodperces ciklusban nem tudtak szabályosan 2 percenként közlekedni, hanem a lámpaváltásoknak kitéve, váltakozva 1,5 és 3 percenként jártak. Ezért a 90 másodperces lámpaciklusban sokkal nagyobb ingadozás volt a villamosok zsúfoltságában, és sokkal egyenetlenebbé vált a követés már csak azáltal is, hogy a villamos a megállóban lekésett egy zöldet. Most ismét ez fog történni.

A villamoshoz hangolt közlekedési rendben ráadásul a villamosok menetideje irányonként 2 percet csökkent, ezáltal ugyanannyi járművel sikerült +7%-kal növelni a kapacitást az egyébként rendszeresen túlzsúfolt nagykörúti villamosokon. Az egyperces lámpaciklusnak köszönhetően a körútra merőleges utcákon is csökkentek a torlódások.

A BKK honlapján még mindig elérhető a villamosbarát lámpaprogram eredményeiről beszámoló poszt, melyből az is kiderül, az uniós adófieztők 44 millió forintot szántak erre a fejlesztésre, amit Tarlós István már akkor is kritizált, és most, hogy letelt az öt év, vissza is csináltak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Átfésülték Szlovákiában a szabadulószobákat: a többségük egyáltalán nem biztonságos

Átfésülték Szlovákiában a szabadulószobákat: a többségük egyáltalán nem biztonságos

Közel 10 000 Microsoft-fiókot akartak feltörni a hackerek, az öné is köztük lehet

Közel 10 000 Microsoft-fiókot akartak feltörni a hackerek, az öné is köztük lehet

Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata

Ez az apró, mégis harcias féreg az óceán egyik leghangosabb állata

Először döntős magyar szinkronúszó csapat a vizes vb-n

Először döntős magyar szinkronúszó csapat a vizes vb-n

Theresa May: Durvul a politikai közbeszéd

Theresa May: Durvul a politikai közbeszéd

Marabu Féknyúz: Töltőtoll

Marabu Féknyúz: Töltőtoll