szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A dubai autókiállításon bemutatták a leghosszabb és legpazarabb Volkswagent, a Phaeton Lounge luxus-tanulmányt. A 6,80 méter hosszú járművet 3 Phaeton karosszériából építették. Akinek nem tetszik a VW vehet 105 centivel megnövelt Mercedest, vagy 152 centivel megtoldott Rolls Royce-ot.

Egyelőre csak tanulmány
A szerkezetében is megerősített Volkswagent 420 lóerős 600 Nm maximális nyomatékot leadó W12-es motor hajtja. A hatalmas autó óránként 180 kilométeres sebességre képes. Az elektronika ennyit enged. Exkluzív belsejét többféle bőr, fa és alumínium díszíti, a kényelem császári. A legnemesebb anyagokat alkalmazták, a világosabb és sötétebb tónusú bőrborítással kellemes hangulattal tölti meg a tölgyfaborítás. A tetőkárpit Alcantarából készült.

Buli- és munkahely

Bulizni is lehet benne
A szalonban, azaz a leválasztott utasfülkében négy fotel várja királyi vendégeit, a klíma személyre szabható. Az utasok kényük és kedvük szerint állíthatják be a helyiség megvilágításának színét, akár diszkófényben is lehet szórakozni. A kinti világ ebből mit sem sejt, a jármű hátsó ablakain nem lehet belátni. Az ülések mögötti hűtőszekrényben a megvilágításnak megfelelő hűtött pezsgőspoharakból lehet inni a legdrágább pezsgőket. A szivarokkal sem lehet gond, a megfelelő hőmérsékletről klimatizált szivardoboz gondoskodik. De nemcsak az élvezeteknek készült a különleges luxusautót. Az egymással szemben elhelyezett bőrfotelek fölött 17 colos plazmamonitoron lehet tévézni, dévédézni, vagy a navigációs berendezés adatait lekérdezni, de ha eltüntetjük a pezsgőspoharakat, pillanatokon belül komfortos irodát varázsolhatunk. A nemesfa asztalokon kényelmesen használható az autóba rendszeresített laptop, állandó nagysebességű internet-, telefon- és faxkapcsolattal rendelkezik.

[[ Oldaltörés: Nagy lábon élnek (Oldaltörés) ]]

20 hüvelykes felniken gurul
A Lorinser tuningműhelyben nemrég elkészítették a Mercedes E-osztály extra hosszú változatát. Az egy méterrel megnövelt nyolcszemélyes limunzinba a Binz karosszériagyártó építette be a középső, elektromosan vezérelhető üléssort valamint, a személyre szabható klímaberendezést. Az agresszív levegőbeömlők, a hátsó szárny, a krómozott kipufogóvégek harcias fenevadról árulkodnak. Nem beszélve a 20 hüvelykes különleges felnikről. Rossz pletykák szerint az egész hossznövelő felhajtást a Lorinser azért keltette, hogy így vezesse be a piacra új RS 8-as felnijét. A hosszított Mercedesen 255/30-as papucsok feszülnek

Alapban hatméteres

Maybach 62
A luxusautók piacán nem újdonság a hosszított változat, a DaimlerChrysler eleve két méretben kínálja különleges portékáját. A Maybach tervezői exkluzív kívánságokat is szívesen teljesítenek. Kérésre a műszerek króm díszítését 24 karátos arannyal cserélik fel, különleges védelemmel, iránytűvel, fabetétes panorámatetővel, internetkapcsolattal és családias hangulattal ruházhatják fel a luxusautó mindkét változatát, a Maybach 57-est és a hatméter fölötti Maybach 62-est egyaránt.

Bajor brit Amerikából

Feltűnő jelenség
A hosszítás mellett döntött tavaly a Maybach kabrióváltozatát jegyző amerikai dizájnműhely a Genaddi Design Group is. A tervezők nem aprózták el, az XL-es Rolls-Royce Phantomot három méretben is lehet tőlük rendelni: 38, 56, illetve 152 centis hozzátoldással. A bajor fennhatóság alatt készülő brit autólegenda amerikai változata még több luxust kínál, a hossztól függően két hátsó üléssoron, vagy a Maybach-hoz hasonlóan, négy különálló fotelben. Természetesen jár az autóhoz multimédiás rendszer, bárpult, sofőrtől leválasztható utastér, golyóvédelem. A hosszított Rolls-Royce nyitott tetős változatban is elérhető négy, illetve kétajtós változatban is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

DaimlerChrysler részesedést akar szerezni a VW-ben

A német DaimlerChrysler autóipari vállalat mintegy 20 százalékos részesedést kíván szerezni a Volkswagen művekben - közölte pénteki számában a DaimlerChrysler felügyelőbizottsági forrására hivatkozva a Focus című magazin.