szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Sokat vár a Fiat vezetése a januártól kapható Grande Puntótól. Az olaszok mindent beladtak: gyönyörű formát, izmos és takarékos motorokat, pontos váltót, sportosan kényelmes futóművet és gazdag felszereltséget. Ennek megfelelően meg is kérik az árát.

Új mérföldkő a Fiat életében
Ránézni és beleszeretni. Így indult az egész valamikor nyáron, amikor az egyik autós lap címlapjáról a kis kékség rám kacsintott. Azt hittem rosszul látok, valami vicc, hogy egy Maserati-kinézetű autót Fiat embléma mögé bújtatnak. December elején aztán szemtől szembe is találkoztunk. A formája valóban lenyűgöző. De vajon hogy megy?

A 90 lovas gazdagon felszerelt dízellel egy 25 kilométeres tesztút során ismerkedtem meg. Ennyi is elég volt ahhoz, hogy meggyőződjek a gödörnyelő futóműről, a hatsebességes váltó pontosságáról, a belső kényelemről, a megbízható fékekről, a motor erejéről. Ez utóbbit szinte nem is hallani az autóban, bár kívülről hallgatva elég hangos. Egy erős gázfröccsre szinte kilő az autó, jól gyorsul, 2500 fölötti fordulaton lehet igazán érezni a különbséget a 75 lovas változathoz képest. A kanyarokat könnyedén veszi, a parkolás a már jól megszokott Dualdrive szervónak köszönhetően gyerekjáték, a visszapillantó tükrök kiváló kilátást biztosítanak.

Háromajtós árak
1,2-es 65 lovas motor
Active 2.590.000 Ft
Style  2.690.000 Ft

1,3-as 75 lóerős Multijet dízel Active 2.990.000 Ft
Style 3.090.000 Ft

1,4-es 77 lovas motor
Dynamic 2.940.000
Emotion 3.390.000 Ft
Sport 3.590.000 Ft

1,3-as 90 lóerős Multijet dízel Dynamic 3.500.000 Ft
Emotion 3.810.000 Ft

1,9 130 lovas Multijet
Sport 4.590.000 Ft

Az ötajtós változat 100 ezer forinttal drágább
Az autó masszív, a hossza majdnem 20 centivel nőtt meg az elődjéhez viszonyítva. A 2,5 méteres tengelytáv már-már az eggyel nagyobb kategória méreteivel vetekszik. A csomagtér (275 liter) sajnos kicsi, ezen nincs mit szépíteni, ráadásul kárpitozottsága szegényes. Ez utóbbi érvényes az egyébként jó formájú belső műanyagelemek minőségére is. A rádió jól szól, a központi kijelzőn – a fordulatszám-mutató és a sebességóra között - nyomon követhető a fogyasztás, a megtett út hossza, a külső hőmérséklet, a CD-lejátszó állapota.

A Giugiaro design, az új logó, a megnövelt méretek, a jól eltalált műszerek, a barátságos beltér mind arról árulkodnak, hogy a bajnok megérkezett. Kérdés, hogy a magyar vásárlók hogyan döntenek, ne feledjük, a magyar piac nagyon árérzékeny. A tesztelt Emotion kivitelű ötajtós változatért 3 millió 910 ezer forintot kérnek. Természetesen ezért az árért kétzónás klímát, fűthető és elektromosan mozgatható külső tükröket, 15 hüvelykes könnyűfém keréktárcsát és minőségi kárpitokat is adnak. A forgalmazó 2006-ban a Punto család (Punto és Grande Punto) 3500 példányának az értékesítését jelölte meg elérendő célként, ezt elősegítendő különleges finanszírozást és kedvezőbb cascót is kínálnak.

Fiat Grande Punto 1,3 Multijet 16V
MOTOR
Lökettérfogat (cm3) 1248
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. Teljesítmény lóerő/kW 90/66 – 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 200 – 1750-es fordulaton
Befecskendezés Multijet, közös nyomócsöves
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2510
Hosszúság/Szélesség/Magasság (m) 4030 / 1687 / 1490
Csomagtér275 liter
Saját tömeg (kg)  1130 (3-ajtós) - 1145 (5-ajtós)
menetteljesítmények
Csúcssebesség (km/h) 175
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
városi  5,9
országúti  3,9
kombinált  4,6
CO2 emisszió (g/Km) 122
ÁRA (3 ajtós)3, 5 millió Ft-tól

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!