szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

A magabiztos oroszlán
© hvg.hu

Ha Szókratész látott volna kupé-kabriót, akkor valószínűleg az autók szépségének ideáját a 307 CC tulajdonságaival írta volna le. Ennél szebb autót ugyanis nehéz elképzelni. Kupéformája, vonalai, látványosan vigyorgó cápatekintete, vonzó feneke, hatalmas hátsó lámpái mind azt igazolják: a franciák nagy és férfias üdvöskéje igazi szexbomba. Hát még, ha beülünk. A kinti világ bezárul és csak a kényelem, a luxus, a sztárlét levegője járja át tüdőnket. A finom, kényelmes bőrfotelek, a puha tapintású kormány, a hidegfejű alumínium váltógomb, a hatalmas műszerek nem evilági pompával kényeztetnek.

Parkolni művészet
© hvg.hu

A kilátás fantasztikus, de nagy magabiztosságot igényel, hisz a hatalmas szélvédő, valamint a mély, példás tartású ülések a szemlélődést szolgálják, a forgalomra figyelést kevésbé. Az autó orra és feneke ellenőrizetlenül halad a maga útján, ám meg lehet szokni a méreteit. A parkoláshoz nagy merészség és persze sok gyakorlat kell. A szűk hátsó ablakok izgalmassá teszik a hátra beparkolás egyébként egyhangú műveletét. Természetesen más a helyzet leengedett tetővel, akkor az ember akár felállhat, és úgy tájékozódhat. Akinek gondot okozna a vakon parkolás, kérhet az autóhoz tolatóradart.

Jó tulajdonságok
Csendes, de erős motor
Precíz váltó
Alacsony fogyasztás
Utánozhatatlan életérzés

Oldalra viszont fantasztikus a kilátás, nincs B-oszlop, az első és a hátsó oldalablak illesztése a látótér mögött van. A hatalmas A-oszlopot viszont meg kell szokni, bár a kereszteződésekben úgyis nekünk adnak elsőbbséget. Bárki, aki meglátta tesztautómat, legalább egy másodpercre megfeledkezett arról, hogy siet, hogy várják, hogy menni kell.

 

[[ Oldaltörés: Kabriózás mínuszban (Oldaltörés) ]]
Átváltozás 25 másodperc alatt
© hvg.hu

Az első közös nap az oroszlánnal való ismerkedés jegyében telt el. Nem volt könnyű, mert autodidakta módon, műszaki leírás nélkül kellett felfedeznem finomságait. Minden oké volt, csak a legfontosabb hiányzott: a kabrióérzés. A tető meg az istennek sem akart kinyílni, hiába nyomkodtam a gombját, az autó egyre csak ezt a szöveget ismételgette nagy bamba kijelzőjén: Operation roof impossibile, screen not in place. Egy éjszakát ráaludtam, de a megfejtés az álom képében sem jött el. Reggel nyolckor nem bírtam tovább, felhívtam a Peugeot segélyszolgálatot, ahol nem nevették el magukat, sőt öt percen belül szakember tájékoztatott arról, hogy a tető nem a csikorgó hideg miatt nem nyílik.

Rossz tulajdonságok
Magas ár
Korlátozott hátralátás
Nehéz és hangosan csukódó oldalajtók
Nehezen csukható csomagtartó

A segélyszolgálat készséges, udvarias és gyors segítségével tehát a tetőnyitás problémája is megoldódott. Csak a csomagtérben lévő biztonsági hálót kellett rögzíteni, hogy elválassza a csomagokat az összecsukódó tetőtől. 25 másodperc alatt kinyílik a világ, a kézifék mögött található gombbal új autót varázsoltam. A 0 fokos kabriózás utánozhatatlan. Fejem tüzelt a boldogságtól, az autó szinte könyörgött, hogy még, még. A tető menet közben nem nyitható, csak nagyon alacsony, 5-6 kilométer/órás sebességnél. Célszerű álló autónál nyitogatni, csukogatni, így kevésbé rohannak belénk tátott szájú autósok és mi is jobban élvezhetjük az átalakulás másodperceit.

© hvg.hu

A csomagtartó kupé állapotban jól megpakolható, sőt bútorszállítástól sem kell megriadnunk. Egy 135x75-ös, lapra szerelt tömör fa asztalt nagyobb bonyodalom nélkül, igaz nagy felhajtással, sikerült hazaszállítanunk. Az áruház parkolójában a tekintetekről lehetett leolvasni a közvéleményt: kabrióra telik, de hazaszállításra sajnálják a pénzt…

 

[[ Oldaltörés: Lestoppolt a Badár (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu

A Peugeot 307 CC álomautó, apró kompromisszumokkal. A nehéz ajtók, a nehezen csukódó csomagtartó, a zűrös ki- és beszállás és a zörgő műszerfal komoly problémák egy ilyen árú autónál, de vezetésének élménye mindenért kárpótolt. Az viszont picit rémisztő volt, hogy egy zsámbéki emelkedőn az 5000 kilométert futott vasszürke(zöld) tesztautó sebességórát és a fordulatszámmérőt magába foglaló központi egysége egyszer csak kifordult a helyéről. Félre kellett állnom, hogy visszapattintsam. Biztos megvakarta szemöldökét egy szerelő a futószalag mellett, és kimaradt egy pár csavar, vagy ki tudja? Tény az, hogy nemes, egyszerű és egyszerűen elegáns a beltér. A hangulat meghitt. A hátsó férőhelyek csak gyerekméretű egyéneknek kényelmesek, bár erre rácáfolt az élet. Dömösnél egy lobogó hajú stoppost fedeztem fel a szürkületben Hárman ültünk a kupéban, mégis megálltam. Messziről felismertem Badár Sándor színészt. Skodája indítómotorja megadta magát, ezért kénytelen volt stoppal hazajutni. Befészkelte magát a fiam mellé. Nem volt könnyű a beszállás, a biztonsági övön való átmászás, de szerinte hátul is jól el lehet lenni. És ezt nem csupán az udvariasság mondatta vele, én is kipróbáltam. Magam mögött is kényelmesen befértem, a lábaimat viszont kiszállásig nem nagyon mozdíthattam. Az út további részén, Szentendréig, visszafogtam az oroszlános tempót, és a az autó helyett Badár Sándor Cadillac-es történeteit hallgattuk.

[[ Oldaltörés: Exhibicionisták ezt vegyétek! (Oldaltörés) ]]
Minden kéznél van
© hvg.hu

Bár erős dízel hajtja, a 307 CC nem versenyautó, inkább a lehúzott tetős, magamutogatós cirkálást kedveli. De, ha az ember határozottan rálép a gázra, az egyébként szótlan jármű felhörög és 2000-es fordulatszám fölött a turbó segítségével elkezd repülni. Hihetetlen gyorsulást produkál a 136 lovas 320 Nm-es nyomatékkal megáldott HDi-motor, bármilyen sebességtartományban legyünk is. Ha vége az esztelen száguldásnak, érezni lehet, ahogyan megnyugszik az autó, ismét csendesen és megbízhatóan suhan. A tesztautóban lévő navigációs és telematikai rendszert nem volt szerencsém kipróbálni. A fedélzeti számítógép és a Blaupunkt zenegép pár óra alatt kiismerhető. Az öt cédét magába szippantó CD-váltós cucc nyitott és zárt tetővel is házimozi hangzást nyújt.

© hvg.hu

A krómozott órák fehér számlapon mutatják a sebességet és a fordulatszámot, a bőrkormány tapintása finom, megbízhatóan forgatja a 16 hüvelykes könnyűfém kerekeket. A sportosságot hangsúlyozza az alumínium pedálsor, a középkonzol, a belső kilincsek, a levegőbeömlők krómhatású borítása. A kéttónusú műszerfal műanyag elemeit bőrkárpit egészíti ki, így lesz ízléses, harmonikus és franciás a belső.

 

[[ Oldaltörés: Sportos, kéjes és takarékos (Oldaltörés) ]]
Takarékos a motor
© hvg.hu

A hatfokozatú kézi váltó precíz, tapintása sportosan kéjes. Tudnám, minek az a sok sebességfokozat, városi használatban négyes fölé ritkán kapcsoltam, csak autópályán éreztem a hat fokozat előnyét, de ez egy alapvetően városi, tengerparti cirkáló. Sokszor nem is tudtam, milyen fokozatban megyek, kettestől felfelé bármit örömmel bevett.

© hvg.hu

A futómű sportosan kemény, de a nagyobb úthibákra is pontosan úgy reagál mint a kis egyenetlenségekre. A hatalmas kerekek jól fekszik az utat, de a jeges viszonyok miatt néha az ESP segítségét kellett igénybe vennem. Főleg kigyorsításkor és brutális sávváltáskor érződött a himbálózás, az elektronika biztonságosan megtartotta az autót. Az ESP-funkció a műszerfalon kikapcsolható, ez télen nem ajánlott. A fűtésrendszer könnyedén megbírkózik a téllel. Mínusz 9 fokban kaparás nélkül öt perc alatt menetkész az autó. A hatszáz kilométeres tesztút végén a benzinkútnál kellemes élményben volt részem, az autópályás gyorsítások, a sok városi araszolás és az állandó fűtés ellenére a Peugeot 100 kilométerenként beérte 6,9 liter gázolajjal. Nem rossz egy kétezres, 136 lovas motortól.

[[ Oldaltörés: Biztonságból jeles (Oldaltörés) ]]
Bukókeret védi az utasokat
© hvg.hu

A 307 CC jól teljesített az EuroNCAP-on: 4 csillagos minősítést szerzett a törésteszteken, és 2 csillagot a gyalogosvédelmi teszten. A 307 CC egyike a legbiztonságosabb kabrióknak. Az elektronikus menetstabilizáló egy vagy több kerék tapadásának csökkenésekor – például éles kanyarban – fékezéssel, illetve a nyomaték módosításával stabilizálja az autót. A programhoz kapcsolódik: blokkolásgátló (ABS – hirtelen fékezéskor kiküszöböli a kerekek teljes blokkolását),  kipörgésgátló (kisebb tapadás esetén óv meg a kerekek kipörgésétől), elektronikus fékerőelosztó (nagyobb és pontosabb fékhatást biztosít), vészfékrásegítés (szükség esetén plusz fékerőt biztosít.) Hirtelen fékezéskor az automatikusan aktiválódó elakadásjelző lehetővé teszi a mögöttünk haladók figyelmeztetését és a ráfutásos balesetek esélyének csökkentését.

A 307 CC 60 literes vezetőoldali és 90 literes utasoldali légzsákokkal, valamint 2 oldalsó, 16 literes, a fejet és a mellkast védő oldallégzsákot is alapáron kínál. Ütközés esetén a 307 CC megerősített struktúrája nyújt fokozott védelmet az utasoknak. A hátul utazók védelmét biztosítandó, a 307 CC a legmodernebb fejlesztésű bukóíveket kapott, melyeket elektronikus borulás érzékelővel láttak el.

 

Peugeot 307cc HDI Standard+
MOTOR  
Lökettérfogat (cm3) 1997
Környezetvédelmi besorolás  EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW  136/100 – 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm  320/340 – 2000-es fordulaton
MÉRETEK  
Tengelytáv (mm)  2605
Hosszúság/Szélesség/Magasság (m) 4356 / 1759 / 1424
Csomagtér 350 (kupé), 204 (kabrió)
Saját tömeg (kg)  1578
MENETTELJESÍTMÉNYEK  
Csúcssebesség (km/h)  208
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h  11,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)  
városi   7,7
országúti   5,1
kombinált   6,0
tesztfogyasztás 6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)  159
ÁRA 5,8 millió forinttól
A tesztelt autó ára 8 millió Ft.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Világ

Egymillió Peugeot részecskeszűrővel

Már egymillió Peugeot márkájú jármű jár olyan részecskeszűrővel, amelyet a cég zászlóshajója, a 607-es kapott meg először 2000-ben, és amelyet azóta fokozatosan beépítettek szinte az összes HDI-dízel autó katalizárotába.

hvg.hu Gazdaság

Francia kisautókat gyárt Szlovákia

Újabb gyáregységet épít a PSA Peugeot Citroën csoport a szlovákiai Nagyszombaton, ahol a tervek szerint 150 ezer teljesen új fejlesztésű gépkocsit gyártanak majd. A 350 milliós beruházás 1800 új munkahelyet teremt Szlovákiában.

automenedzser.hu Autó

Milyen autókat szeretnek a nők?

A nők általában a fürge, könnyen parkolható és jól áttekinthető autókat szeretik. Egyértelműen persze nem lehet meghatározni, hogy melyik az igazán női autó. Sok férfi úgy gondolja, a nőnek kiskocsi való, ám vannak hölgyek, akik kifejezetten nagy autókban érzik jól magukat. Gyakran látni Volvo XC90-et vagy Jeep Cherokee-t vezető hölgyeket, de S-osztályú Mercedest és 7-es BMW-t is vidáman elkormányoznak.

Újra repülhetnek a Boeing 737 MAX-ok, a Ryanair máris rendelt 75 gépet

Újra repülhetnek a Boeing 737 MAX-ok, a Ryanair máris rendelt 75 gépet

Hogyan csinálhatott az Apple olyan chipet, amellyel kenterbe veri az Intel processzorait?

Hogyan csinálhatott az Apple olyan chipet, amellyel kenterbe veri az Intel processzorait?

Hat hónapot csúszik a csepeli HÉV-vonal felújítása

Hat hónapot csúszik a csepeli HÉV-vonal felújítása