szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Január 14. és 22. között Detroitban mutatkozik be a legizmosabb S-Mercedes, az S65 AMG. A monstrumot változatlanul az a hatliteres 12 hengeres erőforrás hajtja, amely az elődben dorombolt.

Ezüst nyíl - Elektronikával
megzabolázott nyers erő
A számok magukért beszélnek: a 612 lóerős teljesítmény (4750 fordulaton) és az 1000 Nm (2000-es fordulaton) nyomaték 4,4 másodperc alatt katapultálják a hatalmas Mercedest nulláról százas tempóra. Ez az érték nem haladja meg az előd gyorsulását, ne feledjük azonban, hogy az új S65AMG felszedett néhány kilót. A hajtásláncot egy az egyben átvették az előző generációból, ám a fékeken tökéletesítettek. Elöl kettős, úszó ágyazású féknyergeket alkalmaztak, 390 milliméter átmérőjű kerámia féktárcsákat harapnak a fékbetétek, a hátsó tárcsák 360 milliméteresek. Ahogy a futómű, úgy a váltó sem változott, az ötsebességes Speedshift automata kézi üzemmódban a kormányról is vezérelhető.

Bőr, valódi fa, alumínium,
high tech – Nemes kényelem
A beltérben a bőr, fa és alumínium borítás mellett újdonság a kormányváltó kapcsolója, a sportülés, valamint a fedélzeti komputer racetimer funkciója, amit külön pályahasználathoz fejlesztettek ki. Megjeleníthető rajta a legjobb és az átlagos köridő, a legnagyobb és az átlagos sebesség. A németek nem változtattak a bevett szokáson, a sebességet 250 kilométer/órában korlátozzák, de kérésre és felárért kikapcsolják az elektronikát, akkor a száguldás 303 km/h-áig tart. A Mercedes házi tuningcége kis túlzással 360 km/h-ig skálázta a kilométerórát.

Az autót a hagyományos modellektől új első és hátsó lökhárítók, új légbeömlők, ötküllős 19 hüvelykes felnik (elöl 255/40, hátul 275/40-es papucsokkal) különböztetik meg. Az S65-tel együtt fejlesztik az új S63 AMG-változatot is, amely „csupán” 510 lovas, nyolchengeres. A 6,3 literes motor korábban a ML63 AMG terepjáróban mutatkozott be. A kisebb fenevad csak az év végén érkezik a nyugati szalonokba.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Smart forfour teszt: Nyomd a gázt, és huss!

Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.

automenedzser.hu Autó

420 lóerős nappali

A dubai autókiállításon bemutatták a leghosszabb és legpazarabb Volkswagent, a Phaeton Lounge luxus-tanulmányt. A 6,80 méter hosszú járművet 3 Phaeton karosszériából építették. Akinek nem tetszik a VW vehet 105 centivel megnövelt Mercedest, vagy 152 centivel megtoldott Rolls Royce-ot.

hvg.hu Autó

Terepen is kényeztet az új Mercedes

A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.

hvg.hu Itthon

120 új mentőautó áll szolgálatba

120 mentőkocsi – 80 Ford Tranzit és 40 Mercedes-Benz Sprinter – áll munkába az Országos Mentőszolgálatnál. Az első harminc felszerelt, menetkész mentőjármű átadásán megjelent Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Dr. Rácz Jenő egészségügyi miniszter is.