Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","shortLead":"A Magyar Rádió egykori párizsi és brüsszeli tudósítója hetvenhárom éves volt.","id":"20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/740ebae1-4f4f-4611-924f-4b241f7ddeb5.jpg","index":0,"item":"7d67067c-219e-4f74-81dc-cb49614ee1e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_Meghalt-Keleti-Miklos-Pulitzer-emlekdijas-ujsagiro","timestamp":"2025. február. 04. 21:40","title":"Meghalt Keleti Miklós Pulitzer-emlékdíjas újságíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a11aa8d-c037-4579-974c-2d854c98b522","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi a rendőrség szerint álcázta magát, úgy ment vissza a lakásba, ahol a volt feleségét holtan találták.","shortLead":"A férfi a rendőrség szerint álcázta magát, úgy ment vissza a lakásba, ahol a volt feleségét holtan találták.","id":"20250204_rendorseg-japan-no-megolese-volt-ferj-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a11aa8d-c037-4579-974c-2d854c98b522.jpg","index":0,"item":"2dc06e8b-8e75-4d65-9406-f73c32d87918","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_rendorseg-japan-no-megolese-volt-ferj-video","timestamp":"2025. február. 04. 12:04","title":"Közzétette a felvételeket a rendőrség, ami alapján elfogták a japán nő megölésével gyanúsított volt férjet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon keletkezésének titkát.","shortLead":"Amerikai kutatóknak sikerül megfejteniük a Vallis Schrödinger és a Vallis Planck, vagyis két holdbéli kanyon...","id":"20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a73314ef-8d0b-45d6-982e-50c13573f8f0.jpg","index":0,"item":"bbc2e66e-de79-470a-8d8c-4324778cd6e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_hold-aszteroida-becsapodas-kanyon-deli-polus","timestamp":"2025. február. 05. 16:03","title":"Olyan erővel csapódott egy aszteroida a Holdba, hogy 10 perc alatt vájt ki két óriási kanyont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Közzétették az első hivatalos jelentést az Azerbaijan Airlines decemberben lezuhant utasszállító repülőgépéről.","shortLead":"Közzétették az első hivatalos jelentést az Azerbaijan Airlines decemberben lezuhant utasszállító repülőgépéről.","id":"20250204_Azerbajdzsan-lezuhant-repulogep-Oroszorszag-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05.jpg","index":0,"item":"db4d452b-fad8-4c38-b474-18d6f0b75540","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_Azerbajdzsan-lezuhant-repulogep-Oroszorszag-jelentes","timestamp":"2025. február. 04. 20:47","title":"Kiderült mi okozhatta az azeri repülőgép-balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve semmihez. Pedig a fogalom maga súlyos betegséget takar, és nem mindegy, hogy felismerjük-e, illetve kezeljük-e időben a tüneteket. ","shortLead":"A depresszió sokak számára csupán egy kifejezés arra, ha valaki panaszkodik, kedvetlen, vagy egyszerűen nincs kedve...","id":"20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8506beae-d7d2-4ea9-b995-29da3e7b7dcf.jpg","index":0,"item":"4d1ad8ef-1343-411e-905e-0f5f552f74c1","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250205_remotivextra-Rosszkedv-vagy-depresszio","timestamp":"2025. február. 05. 07:30","title":"Rosszkedv vagy depresszió? Vegyük észre időben a jeleket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","shortLead":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","id":"20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab.jpg","index":0,"item":"4c447abb-5a83-436b-98c4-e62ba1490fa4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","timestamp":"2025. február. 05. 19:03","title":"Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df03c33e-a669-44f3-8121-770b30835982","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Erődítéseket épített Igor Rugajev Kurszkban, de nem fizették ki. Amikor tüntetni akart emiatt, a rendőrök mentek érte.","shortLead":"Erődítéseket épített Igor Rugajev Kurszkban, de nem fizették ki. Amikor tüntetni akart emiatt, a rendőrök mentek érte.","id":"20250205_kurszki-vallalkozo-fiezetes-tuntetes-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df03c33e-a669-44f3-8121-770b30835982.jpg","index":0,"item":"e38c34f5-a730-45ab-965c-3aa648bce496","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_kurszki-vallalkozo-fiezetes-tuntetes-oroszorszag","timestamp":"2025. február. 05. 15:11","title":"Elvittek a rendőrök egy kurszki vállalkozót, akit nem fizettek ki Putyinék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az oroszbarát Grúz Álom komoly csapást mérhet a független sajtóra, ugyanis jelentős változásokat jelentettek be a médiatörvénnyel kapcsolatban is. ","shortLead":"Az oroszbarát Grúz Álom komoly csapást mérhet a független sajtóra, ugyanis jelentős változásokat jelentettek be...","id":"20250205_Gruzia-parlament-kizartak-a-kepviseloket-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da668d24-faa6-4402-9749-0b1cbb3d7e0a.jpg","index":0,"item":"736ff6e7-ef8f-4069-a6e1-d1494e6c2d5a","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_Gruzia-parlament-kizartak-a-kepviseloket-ellenzek","timestamp":"2025. február. 05. 21:47","title":"Kizárták a grúz parlamentből az ellenzéki képviselők négyötödét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A tűzpiros gép 5,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, sajnos ezt a teszt során nem sikerült megtapasztalnom, mert a Hungaroringet nem nekem tervezték, ahogy az autót sem. Így különösebb élményekről nem tudok beszámolni, ugyanis a két kör alatt teljesen kikapcsoltak az érzékeim, a Mitsubishi annyira felpörgette a véremet, hogy vadállat módjára csak a gázt és a kormányt tekertem. István, a mellettem helyet foglaló instruktőr, aki civilben raliversenyző, csak mondogatta: nem könyökölünk, két kézzel a kormányt, váltani kéne, ne pörgessük 4500 fölé, jobbra ki a szélére, kövesse a fekete nyomokat. Ennyire emlékszem a néhány kilométeres száguldásból. Azt sem tudom megmondani, mennyi volt a maximális sebességünk, egyszer tudtam a műszerfalra tekinteni, akkor épp 150-nel akartam bevenni az egyik kanyart.
Szerencsére az autó kiboríthatatlan, bármilyen durván és hozzá nem értő módon akartam kihozni a sodrából, maximum a rázóköre tehettem föl, az Evo biztosan vette a kanyarokat, szántotta a Hungaroring kilométereit. Kiszállva egy nagyon jó, megkönnyebült és emelkedett hangulat lett úrrá rajtam. Ezt az érzést ki kellett próbálni, ez az autó tényleg képes megváltoztatni a hétköznapokat.
Az autó külseje, karaktere az elmúlt néhány évben alig változott, a megújult vonalait mindig eltakarják a ralis elemek. A Subaru mellett (Impreza STi) csak a Mitsubishi tud igazán vérbeli utcai harcost gyártani. Persze erre meg is van az alapjuk, hisz mindkettő igazi legenda. A 40 éves motorsportos örökséggel rendelkező Lancer Evolution (5 rali világbajnoki cím – 4 egyéni és egy csapat –, illetve számos győzelem a világ legkeményebb versenyein) az 1992 októberében útnak indított modell legújabb generációja és legfrissebb fejlesztése. A versenysport, a kereskedők és a vásárlók iránti elkötelezettségét bizonyító Lancer Evolution IX a tízszeres Dakar-győztes Pajeróval együtt a Mitsubishi márka igazi arcát képviseli.
A korábbi Lancer sportmodellek nyomvonalán haladva a Mitsubishi Motors eredetileg a nagy sorozatban gyártott Lancer szedánból fejlesztette ki az Evolutiont, mint a homologizációhoz szükséges 2500 darabos szériát, hogy még hatékonyabban versenyezhessen a FIA Rali Világbajnokságon (WRC). Az első Evo az 1992-ben bemutatott Lancer RS Evolution és GSR Evolution volt. Ez a vérvonal először 2004 első negyedévében vált hivatalosan is a Mitsubishi Motors Europe termékstratégiájának részévé, hiszen ekkor lehetett első ízben megvásárolni az Európában homologizált Evo-t teljes gyári garanciával a hivatalos Mitsubishi kereskedőknél.
A Lancer Evolution IX motorja a kétliteres, soros, négyhengeres, tizenhat szelepes, DOHC, turbófeltöltős és töltőlevegőhűtős, MIVEC változó szelepvezérléssel fölszerelt gép potensebb változata. A változó szelepvezérléssel is ellátva immár 280 lóerőt teljesít 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, nyomatéka pedig 355 Nm 3500-nál. A Lancer Evolution erős és könnyű karosszériájának sokkal nagyobb terhelést, nagyobb kanyarsebességeket és fékhatásokat kell elviselnie, mint a hétköznapi Lancerek karosszériájának. Ez úgy sikerülhetett, hogy a megfelelő pontokon megerősítették a szerkezetet, illetve könnyebb anyagokat alkalmaztak. A Lancer Evolution IX-ben először mutatkoznak be a Bilstein nagy teljesítményű lengéscsillapítói. A neves gyártóval közösen fejlesztett gátlók még változatos útviszonyok között is javítják az úttartást, gyorsabb ívmeneti sebességet tesznek lehetővé, javítják a nyomaték eljuttatását a kerekekhez, és csökkentik a fékezéskor fellépő bólintást. A Bilstein lengéscsillapítók mellett az új, szuperkönnyű, 17 hüvelykes BBS öntött alumínium felniket használtak, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget. Rendelhető Enkei 17 hüvelykes könnyűfém felni is.
A Lancer Evolution IX-ben elöl 320 milliméteres hűtött Brembo féktárcsák találhatók négydugattyús alumínium féknyergekkel, hátul pedig 300 milliméteres hűtött tárcsák kétdugattyús alumínium féknyergekkel. Az új külső jelentős előrelépést jelent a VIII-as Evo-hoz képest a légellenállás terén is. De mi is változott még az elődhöz képest: újak első és hátsó lökhárítók, az első lökhárítóban nagyobb a hűtőmaszk, amely javítja a motor hűtését, az autó hasán az összes szükségtelen nyílást lezártak, hogy csökkentsék a légellenállást, a hátsó diffúzor javítja a levegő áramlását az autó alatt, s nem engedi, hogy a kipufogóból távozó gázok a lökhárító mellett örvényt képezzenek, a kipufogó végződései szögletes alakúak, hogy a kijjebb lévő külső sarkok stabilizálják a levegő örvénylését és csökkentsék a légellenállást, a szénszálas hátsó légterelő üreges kiképzésű, hogy az autó övvonal fölötti tömege minél kisebb legyen.
A férfiak szívét megdobogtató utcai versenygép 11 millió forint alatt elérhető.
A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.
A Porsche 911 Turbo mellett a stuttgartiak a 76. Genfi Autókiállítás első sajtónapján bemutatták a 911-es GT3 változatát, amely májustól kapható az európai piacon.
Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.
A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.
A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!
A Suzuki vezetői a 76. Genfi Nemzetközi Autószalonon jelentették be, hogy 2007 augusztusától a magyar gyártású SX4-gyel beneveznek a World Rally Championship (WRC) versenysorozatba.
A patinás brit manufaktúra felfrissítette a márka nyolchengeresét, a Morgan Aero 8-at. A változások nem érintették az Aero lelkét és örökifú vonalait, csupán optikai jellegű beavatkozásokat hajtottak végre az erősebb motorral szerelt meseautón.