Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"284662c0-4ccb-4b4b-91af-88003664ffac","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Nincs még egy olyan modern élelmiszer, amelyik kezdettől fogva ilyen erős érzelmeket váltott volna ki, mint a margarin. Tekintettek rá drága terméket kiváltó megmentőként, aztán a drága termék pusztítandó hamisítványaként. Egy időben méltatták azért, hogy egészséges, aztán az volt vele a baj, hogy nem, mostanában pedig mentes és fenntartható alternatívaként tálalják a gyártók. Most, hogy a margarin oldalán Gordon Ramsay-t állította versenybe egy cég, mi sem maradhattunk ki, és megnéztük: vajon tényleg össze lehet keverni a margarint a vajjal? És előállítható otthon, pálmaolaj és mindenféle adalékok nélkül?","shortLead":"Nincs még egy olyan modern élelmiszer, amelyik kezdettől fogva ilyen erős érzelmeket váltott volna ki, mint a margarin...","id":"20250217_margarin-ipari-elelmiszer-otthon-vaj-olaj-faggyu-unilever","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/284662c0-4ccb-4b4b-91af-88003664ffac.jpg","index":0,"item":"db4fcb13-df12-4c81-a454-c500c310b139","keywords":null,"link":"/360/20250217_margarin-ipari-elelmiszer-otthon-vaj-olaj-faggyu-unilever","timestamp":"2025. február. 17. 19:30","title":"Ha Gordon Ramsay megszerette, nekünk is jó lesz? Az áldott és átkozott margarin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1ba2d4c7-7378-400d-8fe5-11a5b42e80e3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök mindeközben elhalasztotta látogatását Szaúd-Arábiába. ","shortLead":"Az ukrán elnök mindeközben elhalasztotta látogatását Szaúd-Arábiába. ","id":"20250218_recep-erdogan-volodimir-zelenszkij-talalkozo-ankara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba2d4c7-7378-400d-8fe5-11a5b42e80e3.jpg","index":0,"item":"98e6d5a3-5480-48ff-83f1-d2ac3e25460c","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_recep-erdogan-volodimir-zelenszkij-talalkozo-ankara","timestamp":"2025. február. 18. 17:42","title":"Zelenszkij a sajtóból értesült arról, hogy tárgyal az USA és Oroszország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81041192-66bd-45d9-96d6-4cca35ae286b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyik áldozatának egy taxisofőr sietett a segítségére. ","shortLead":"Egyik áldozatának egy taxisofőr sietett a segítségére. ","id":"20250217_rablas-tamadas-ecseri-ut-noi-aldozatok-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81041192-66bd-45d9-96d6-4cca35ae286b.jpg","index":0,"item":"36a7d12e-e43a-4344-86a2-451069dede14","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_rablas-tamadas-ecseri-ut-noi-aldozatok-vademeles","timestamp":"2025. február. 17. 09:32","title":"Éjszakai buszról leszálló nőket rabolt ki egy férfi, vádat emeltek ellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f766b28-f714-48fc-85a6-e9f3bed56297","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az árvíz éppen az Egyesült Államoknak azt a területét sújtja, ahol néhány hónapja a Helene hurikán pusztított.","shortLead":"Az árvíz éppen az Egyesült Államoknak azt a területét sújtja, ahol néhány hónapja a Helene hurikán pusztított.","id":"20250217_usa-aradas-kentucky-georgia-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f766b28-f714-48fc-85a6-e9f3bed56297.jpg","index":0,"item":"d0b6973a-0785-4f5f-9136-8b2a23e25265","keywords":null,"link":"/zhvg/20250217_usa-aradas-kentucky-georgia-katasztrofa","timestamp":"2025. február. 17. 14:40","title":"Legalább tízen meghaltak az amerikai áradásokban, képeken a pusztítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz szereplése a Tisza Párt hétvégi kongresszusán. Aki megfogalmazta és „postásként” a HM-nek elküldte a közleményt, Fodor Lajos, az 1999–2003 közötti vezérkari főnök. A HVG-nek el is mondta, mi volt a bajuk.","shortLead":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz...","id":"20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0.jpg","index":0,"item":"a2e27f3a-7568-4ef0-913a-d1119ee23c75","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 18:46","title":"Fodor Lajos a HVG-nek: „Mi, volt vezérkari főnökök nem pártpolitizálunk, és baj, hogy Ruszin-Szendi a Tisza rendezvényén szerepelt”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"376ac4b7-d65a-4543-84e3-c8732bf61ec1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bizonyos értelemben világsztárnak tartotta magát.","shortLead":"Bizonyos értelemben világsztárnak tartotta magát.","id":"20250218_Meghalt-az-orszag-egyik-legidosebb-embere-Bako-Ferenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/376ac4b7-d65a-4543-84e3-c8732bf61ec1.jpg","index":0,"item":"47aa9f55-9f4d-42a5-a1dc-68370d13ff05","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Meghalt-az-orszag-egyik-legidosebb-embere-Bako-Ferenc","timestamp":"2025. február. 18. 09:36","title":"107 éves korában meghalt az ország egyik legidősebb embere, Bakó Ferenc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5322d49b-48a8-4f57-8c9f-0dfc6c591b81","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az elmúlt évtizedekben drámai mértékben nőtt a nem fertőzésből eredő betegségek aránya a gyerekek körében. A romlásban jelentős szerepet játszhat a műanyagok fokozódó jelenléte – mutatnak rá kutatók.","shortLead":"Az elmúlt évtizedekben drámai mértékben nőtt a nem fertőzésből eredő betegségek aránya a gyerekek körében. A romlásban...","id":"20250217_gyerekek-muanyagok-vegyi-anyagok-kutatas-betegsegek-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5322d49b-48a8-4f57-8c9f-0dfc6c591b81.jpg","index":0,"item":"2c19d0f5-7629-425b-b88f-acc95063b2b7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_gyerekek-muanyagok-vegyi-anyagok-kutatas-betegsegek-veszely","timestamp":"2025. február. 17. 09:03","title":"+35% esély a rákra, háromszor annyi asztmás – ijesztő eredmény látott napvilágot arról, miket okoz az, hogy egyre több a műanyag","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dc26b1e-4418-45fd-9abc-f97ea48be661","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A földre érve gyulladt ki és fordult át a CRJ-900-as gép.","shortLead":"A földre érve gyulladt ki és fordult át a CRJ-900-as gép.","id":"20250218_toronto-delta-repulobaleset-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dc26b1e-4418-45fd-9abc-f97ea48be661.jpg","index":0,"item":"cebb9e7d-0a77-4ad3-b8c7-167a93b98f91","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_toronto-delta-repulobaleset-video","timestamp":"2025. február. 18. 15:17","title":"Videón a torontói repülőbaleset: kész csoda, hogy nem halt meg senki, amikor felborult a Delta gépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokkoló látvány fogadott a Hungaroring boxutcája mögött. Nem a szépen kiállított új Mitsubishik hozták izgalomba az embert, hanem az a három vérpezsdítő Evo kilences, amelyet volt szerencsénk élesben is kipróbálni.
A tűzpiros gép 5,7 másodperc alatt gyorsul fel százra, sajnos ezt a teszt során nem sikerült megtapasztalnom, mert a Hungaroringet nem nekem tervezték, ahogy az autót sem. Így különösebb élményekről nem tudok beszámolni, ugyanis a két kör alatt teljesen kikapcsoltak az érzékeim, a Mitsubishi annyira felpörgette a véremet, hogy vadállat módjára csak a gázt és a kormányt tekertem. István, a mellettem helyet foglaló instruktőr, aki civilben raliversenyző, csak mondogatta: nem könyökölünk, két kézzel a kormányt, váltani kéne, ne pörgessük 4500 fölé, jobbra ki a szélére, kövesse a fekete nyomokat. Ennyire emlékszem a néhány kilométeres száguldásból. Azt sem tudom megmondani, mennyi volt a maximális sebességünk, egyszer tudtam a műszerfalra tekinteni, akkor épp 150-nel akartam bevenni az egyik kanyart.
Szerencsére az autó kiboríthatatlan, bármilyen durván és hozzá nem értő módon akartam kihozni a sodrából, maximum a rázóköre tehettem föl, az Evo biztosan vette a kanyarokat, szántotta a Hungaroring kilométereit. Kiszállva egy nagyon jó, megkönnyebült és emelkedett hangulat lett úrrá rajtam. Ezt az érzést ki kellett próbálni, ez az autó tényleg képes megváltoztatni a hétköznapokat.
Az autó külseje, karaktere az elmúlt néhány évben alig változott, a megújult vonalait mindig eltakarják a ralis elemek. A Subaru mellett (Impreza STi) csak a Mitsubishi tud igazán vérbeli utcai harcost gyártani. Persze erre meg is van az alapjuk, hisz mindkettő igazi legenda. A 40 éves motorsportos örökséggel rendelkező Lancer Evolution (5 rali világbajnoki cím – 4 egyéni és egy csapat –, illetve számos győzelem a világ legkeményebb versenyein) az 1992 októberében útnak indított modell legújabb generációja és legfrissebb fejlesztése. A versenysport, a kereskedők és a vásárlók iránti elkötelezettségét bizonyító Lancer Evolution IX a tízszeres Dakar-győztes Pajeróval együtt a Mitsubishi márka igazi arcát képviseli.
A korábbi Lancer sportmodellek nyomvonalán haladva a Mitsubishi Motors eredetileg a nagy sorozatban gyártott Lancer szedánból fejlesztette ki az Evolutiont, mint a homologizációhoz szükséges 2500 darabos szériát, hogy még hatékonyabban versenyezhessen a FIA Rali Világbajnokságon (WRC). Az első Evo az 1992-ben bemutatott Lancer RS Evolution és GSR Evolution volt. Ez a vérvonal először 2004 első negyedévében vált hivatalosan is a Mitsubishi Motors Europe termékstratégiájának részévé, hiszen ekkor lehetett első ízben megvásárolni az Európában homologizált Evo-t teljes gyári garanciával a hivatalos Mitsubishi kereskedőknél.
A Lancer Evolution IX motorja a kétliteres, soros, négyhengeres, tizenhat szelepes, DOHC, turbófeltöltős és töltőlevegőhűtős, MIVEC változó szelepvezérléssel fölszerelt gép potensebb változata. A változó szelepvezérléssel is ellátva immár 280 lóerőt teljesít 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, nyomatéka pedig 355 Nm 3500-nál. A Lancer Evolution erős és könnyű karosszériájának sokkal nagyobb terhelést, nagyobb kanyarsebességeket és fékhatásokat kell elviselnie, mint a hétköznapi Lancerek karosszériájának. Ez úgy sikerülhetett, hogy a megfelelő pontokon megerősítették a szerkezetet, illetve könnyebb anyagokat alkalmaztak. A Lancer Evolution IX-ben először mutatkoznak be a Bilstein nagy teljesítményű lengéscsillapítói. A neves gyártóval közösen fejlesztett gátlók még változatos útviszonyok között is javítják az úttartást, gyorsabb ívmeneti sebességet tesznek lehetővé, javítják a nyomaték eljuttatását a kerekekhez, és csökkentik a fékezéskor fellépő bólintást. A Bilstein lengéscsillapítók mellett az új, szuperkönnyű, 17 hüvelykes BBS öntött alumínium felniket használtak, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget. Rendelhető Enkei 17 hüvelykes könnyűfém felni is.
A Lancer Evolution IX-ben elöl 320 milliméteres hűtött Brembo féktárcsák találhatók négydugattyús alumínium féknyergekkel, hátul pedig 300 milliméteres hűtött tárcsák kétdugattyús alumínium féknyergekkel. Az új külső jelentős előrelépést jelent a VIII-as Evo-hoz képest a légellenállás terén is. De mi is változott még az elődhöz képest: újak első és hátsó lökhárítók, az első lökhárítóban nagyobb a hűtőmaszk, amely javítja a motor hűtését, az autó hasán az összes szükségtelen nyílást lezártak, hogy csökkentsék a légellenállást, a hátsó diffúzor javítja a levegő áramlását az autó alatt, s nem engedi, hogy a kipufogóból távozó gázok a lökhárító mellett örvényt képezzenek, a kipufogó végződései szögletes alakúak, hogy a kijjebb lévő külső sarkok stabilizálják a levegő örvénylését és csökkentsék a légellenállást, a szénszálas hátsó légterelő üreges kiképzésű, hogy az autó övvonal fölötti tömege minél kisebb legyen.
A férfiak szívét megdobogtató utcai versenygép 11 millió forint alatt elérhető.
A BMW egyedülálló bemutatókkal teszi különlegessé genfi jelenlétét. Az autószalon közönsége láthatja először a BMW Z4 M Coupét és a BMW Z4 Coupé 3.0si-t. A számos újdonságon felül a látogatók bepillantást nyerhetnek abba, hogyan oldják fel a dinamikus autózás és a kedvező üzemanyag-fogyasztás között feszülő ellentétet. A már szériában előállított, takarékos benzin- és dízelmotorokon kívül néhány csúcstechnológiájú, új fejlesztést is bemutat a BMW Genfben.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.
A Porsche 911 Turbo mellett a stuttgartiak a 76. Genfi Autókiállítás első sajtónapján bemutatták a 911-es GT3 változatát, amely májustól kapható az európai piacon.
Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.
A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.
A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!
A Suzuki vezetői a 76. Genfi Nemzetközi Autószalonon jelentették be, hogy 2007 augusztusától a magyar gyártású SX4-gyel beneveznek a World Rally Championship (WRC) versenysorozatba.
A patinás brit manufaktúra felfrissítette a márka nyolchengeresét, a Morgan Aero 8-at. A változások nem érintették az Aero lelkét és örökifú vonalait, csupán optikai jellegű beavatkozásokat hajtottak végre az erősebb motorral szerelt meseautón.