szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

© Skoda
Az Octavia nem a meglepetések autója, legalábbis nem a rosszaké. Málházó cégautóként a 4x4-es hajtás révén oda is eljut, ahová egy hagyományos kombi nem. 163 milliméteres hasmagassága ugyan nem enged meg komolyabb terepezést, de mezőn, hóban és gyors kanyarokban érezni az összkerékhajtás áldásos mivoltát.

Kombi a javából

Nagyon nagy az autó, ezáltal a kényelemre nem lehet panaszunk, legalábbis ami az első fertályt illeti. De hátul sem okozott csalódást az Octavia, az elődmodellhez képest jócskán megnőtt a hely ott is, nem beszélve arról a hatalmas űrről, amelyet a csomagtérbe terveztek. A hátsó ülések nem csupán előredönthetők, de könnyen ki is szedhetők.

© hvg.hu
A csomagtartó ajtaja könnyen nyitható és egy kilógó fül segítségével könnyen is zárható, a csehek az alacsony felhasználókra is gondoltak. Az 580 literes csomagtérben rögzítési pontok és akasztók segítségével hatékonyan pakolhatunk. Elválasztó rolóval le lehet takarni a csomagteret, ezt természetesen néhány mozdulattal ki lehet emelni, és ha még a hátsó üléseket is előredöntjük akkor 1620 liter hasznos csomagteret kapunk. A hátsó üléssor mögött az autó teljes szélességében végigfutó tárolót találunk. Az ajtók bármilyen helyzetben megállnak. Ruhaakasztóból legalább hatot találunk az utastérben, ebből is látszik, hogy kiváló öltönyös, középvezetői vállalati autó az Octavia kombi.



[[ Oldaltörés: Emberre szabták (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
Az ülések kemények, az üléshelyzet ideális. Jól kiszolgálja a vezetőt mindenféle elektronikus kényelmi berendezéssel, még ülésfűtés is van benne, ráadásul ötfokozatú. Van digitális, kétzónás klíma, hifi, központi zár, a tükrök fűtését külön lehet szabályozni. A műszerfal illesztései pontosak, az autóban semmi nem zörög, nem nyűszít. A műszerek számlapját szokni kell, elsőre kissé furcsa a kör külsején, a körívre állított számok leolvasása. A kormány fogása nem annyira tetszett, bőrnek bőr, de csúszik, jobban szeretem a vaskosabb fogásút.

Az audiorendszer egyszerű és jó nagy helyet foglal el, de erőssége az, hogy hat rádióadó adatait jeleníti meg a kijelző, így könnyebb csatornát váltani. A zene kormányról is vezérelhető, sőt ha beüzemeljük a telefonos kapcsolatot, akkor a kormányról is telefonálhatunk. Az oldalsó ablakok nem túl nagyok, az ajtó borítása jó magasra felnyúlik, így kényelmesen tarthatjuk a könyökünket ezen, másik oldalon multifunkciós kartámasz vár erre a feladatra. Az oldalsó visszapillantók kicsik, de szerencsére a középső segítségével mégis jól belátható az autó mögötti tér.

© Skoda
Az ajtókban 1,5 literes palackok befogadására is alkalmas méretes zsebeket találunk, a két ülés között két pohártartónak van helye, valamint a könyöktámasz is képes befogadni apróbb tárgyakat. Az ülés alsó részén egy kulcstartót találunk, a kormánytól balra egy lehajtható rekeszben elrejthetjük a telefonunkat - aztán győzzük megtalálni. A műszerfal közepén van még egy zárható rekesz inkább füzetnek, tollnak, apróságoknak. És ha azt hinnénk, további limlomokat csak a csomagtérben szállíthatunk, tévedtünk, mert az első utasülés alatt is találunk egy kihúzható fiókot. A kesztyűtartó méretes, hűthető.

A piperetükör nincs megvilágítva, ebből is látszik, ki az Octavia kombi célcsoportja, egyértelműen férfiaknak készült. Automata fényszóróállítás még bele férhetett volna az árba, nem tetszett, hogy a gyújtás levételével nem kapcsolódnak ki a fényszórók.

[[ Oldaltörés: Nem erős, de hangos (Oldaltörés) ]]




© Skoda
A futóműnek, a kormánynak és az összkerékhjatásnak köszönhetően sportosan is lehet vezetni, a Skoda bírja is, sőt élvezi a hajszát. A padlógáz első másodperceiben még lomha az autó, de ha eléri a maximális nyomaték leadásához szükséges fordulatot (percenként 1900), akkor kilő, mint egy golyó. Autópályán igazi ellenfél lehet. Városban nem nagyon lehet vele keménykedni. Az ESP a műszerfalon kikapcsolható.

© hvg.hu
A motortérben a keresztbe épített 1,9-es 105 lovas turbódízel található. A szivattyú-fúvókás közvetlen befecskendezéses technológiával rendelkező erőforrás visszafogott, de rugalmas (250 Nm) és takarékos. A 323 kilométeres tesztút során 6,5 liter gázolajat fogyasztott városi, elővárosi forgalomban többnyire. A motor hangja kissé karcos, ha egy kicsit keményebben odalépünk neki, akkor úgy felbőg, mint egy kamion. A hangosság azonban a tempó növekedésével visszavonul, az autó elcsendesedik, csak egy furcsa süvítést hallunk, ha gyorsítunk. Próbáltam megfejteni a hang forrását, de valószínűleg a turbó lehet az, mert szél és kerékzaj nem szűrődik be a jól szigetelt utastérbe.

Nem tetszett
Erőtlen motor
Apró visszapillantók
Nem figyelmeztet az utas biztonsági övének bekapcsolására
Az autó új alvázra épül, új tengelyeket kapott. Az első felfüggesztés növeli a vezetés kényelmét és javítja a jármű kanyarodási jellemzőit. A több elemből álló hátsó felfüggesztés - mely egy hosszanti és három átlós lengőkart tartalmaz - tervezéséből adódóan az jó iránystabilitási jellemzőkkel rendelkezik. A kormány elektromechanikus szervóval felszerelt fogasléces szerkezet, teljesítménye a sebesség növekedésével csökken. A hatsebességes váltó rövid úton jár, pontosan és méretes a fogása. Futóműve jól tűri az úthibákat.

[[ Oldaltörés: Szebb mint egy Volkswagen (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
Az autó egyik legszebb formai eleme, a rendhagyó, ék alakú, domború motorházfedél, amelynek elegáns vonalai az autóépítés hőskorát idézik. Az új tervezésű fényszórók természetes harmóniával járulnak hozzá az autó elejének jellegzetes összhatásához. Elnyújtott, a gépjármű oldaltestébe átnyúló forma az autónak az eddiginél is erőteljesebb és dinamikusabb megjelenést kölcsönöz. Újítás az irányjelzők és a fényszórók egybeépítése. Az új Octavia Combi hátsó lámpái szintén friss tervezésűek, így most már az új Octaviához hasonlóan az autó oldalán futnak és C-betűt mintáznak.

Tetszett
Pontos váltó
Mindent kibíró futómű
A kombi praktikussága és a sokoldalúsága
A beltér katonásan németes, egyszerű, de ugyanakkor barátságos, tisztelhető autó az Octavia kombi. A kapcsolók, a műszerfal gombjai, a klíma mind-mind ismerősek a Golfból, a Jettából. A 4x4-es széria alapból jól felszerelt, van benne automatikusan sötétedő visszapillantó tükör, mennyezetből kihajtható szemüvegtok, de tesztautómban volt még riasztóberendezés emelésérzékelővel, climatronic klímaberendezés, elektromos ablakemelők hátul, állítható magasságú vezetőülés, multifunkciós bőrkormány telefonhoz, fűthető első ülések, esőérzékelős ablaktörlő, alsó védőburkolat a motorhoz, parkolóradar stb. A tesztautó ára így elég borsos, 7,4 milliót kóstált. A 4x4-es Octavia alapára sem alacsony, 6,756 ezer forintot kérnek a dízelért. Kétliteres, 150 lovas FSI benzinessel az ára 7,5 millió.



Skoda Octavia Combi 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1896
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 250 Nm 1900-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4572/1769/1520
Csomagtér580-1620 liter
Saját tömeg (kg) 1460
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 181
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)12,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,7
Országúti 4,9
Vegyes5,9
Tesztfogyasztás6,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 159
ÁRA Az autó alapára 6,756 millió Ft.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Skoda

Vaclav Laurin gépészmérnök és a könyvkereskedéssel foglalkozó Vaclav Klement 1895-ben kezdték meg biciklik...

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: Magyarul beszél, nem dohányzik

Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

automenedzser.hu Autó

Cégautó piperetükörrel

A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.

hvg.hu Autó

Bajnoki címre tör a Skoda

A Fabia WRC megérkezésével új névvel, új csapattal indul a Skoda a hazai ralibajnokságban. Az Octavia WRC után Fabia WRC-vel rajthoz álló Turi Tamás és Tóth Imre nem titkolt célja a bajnoki cím elnyerése.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 - Az erő sportos oldala

Új mércét állít az Audi Q7 a többcélú modellek (SUV) kategóriájában, a sokoldalúság, a kifinomult technika és a prémiumkategóriás járművek luxusának egyéni kombinációját kínálva. Menetteljesítményével és dinamikájával az utcán, terepen pedig a kompromisszumot nem ismerő mozgékonyságával tűnik ki.

automenedzser.hu Autó

Raliautó üzletembereknek

A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.

automenedzser.hu Autó

Volkswagen Multivan: az üzleti világ fenegyereke

A Phaeton és a Touareg mellett a Multivan a Volkswagen harmadik prémiumautója, a különleges Multivan Business Bentley-üléseivel egyenesen a kategória csúcsán helyezkedik el. A multifunkciós kisbusz az üzleti felhasználás mellett sportcélokra és családi, baráti utazóautónak is ideális.

hvg.hu Autó

Genfben látható az új Skoda

A Škoda legújabb autója, a szegmensteremtő Roomster a márciusi genfi autószalonon mutatkozik be a közönségnek.

automenedzser.hu Autó

Nissan Pathfinder teszt: Szépséges szörnyeteg

Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.

automenedzser.hu Autó

Kia Magentis - Hódítani akar a Magentis

A Kia vadonatúj négyajtósa, a Magentis komoly konkurenciát jelent a középkategória szedánjainak. Minőségi kialakítása, hatalmas méretei és barátságos indulóára jelzik, hogy a Kia komolyan gondolta Európa meghódítását. A dízelváltozatra még nyárig várni kell.

E-cigivel a szájában, az ágyában fekve jelentkezett be a parlamenti vitára egy észt képviselő

E-cigivel a szájában, az ágyában fekve jelentkezett be a parlamenti vitára egy észt képviselő

Fenséges V12-essel ünneplik meg a Maybach 100 évét

Fenséges V12-essel ünneplik meg a Maybach 100 évét

Kiképeztek több mint kéttucat önkéntest, de a kórházak egyelőre nem fogadják őket

Kiképeztek több mint kéttucat önkéntest, de a kórházak egyelőre nem fogadják őket