Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"90a5be87-501f-4366-aaca-2de3d5839141","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Jun Szuk Jeol ellen kedden adtak ki elfogatóparancsot, mert december elején megkísérelte bevezetni a hadiállapotot, aminek megszüntetését nem sokkal később az ellenzék megszavazta.","shortLead":"Jun Szuk Jeol ellen kedden adtak ki elfogatóparancsot, mert december elején megkísérelte bevezetni a hadiállapotot...","id":"20250103_Megprobaljak-letartoztatni-Del-Korea-elnoket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90a5be87-501f-4366-aaca-2de3d5839141.jpg","index":0,"item":"6104fb16-82b8-44f5-8dc9-d6f28cbd8f44","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Megprobaljak-letartoztatni-Del-Korea-elnoket","timestamp":"2025. január. 03. 06:00","title":"A dél-koreai nyomozók megpróbálták letartóztatni az ország elnökét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","shortLead":"Vasárnap a fronttal együtt jön az erős szél is, de a havazás és az ónos eső sem kizárt.","id":"20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63244a7c-b962-4e44-94e9-edb7596f7631.jpg","index":0,"item":"3843f5ef-6791-4596-93de-96318f50bc35","keywords":null,"link":"/elet/20250103_hetvege-szel-ho-melegfront-idojaras","timestamp":"2025. január. 03. 15:53","title":"A hétvégén még kell a jégkaparó, majd vasárnap jön egy melegfront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2527c84b-fd79-4a55-9ab0-c8a198eda657","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A viharos pereskedés végét Brad Pitt barátnője harcolta ki.","shortLead":"A viharos pereskedés végét Brad Pitt barátnője harcolta ki.","id":"20250102_Kozel-kilenc-evig-huzodott-de-most-lezarul-Brad-Pitt-es-Angelina-Jolie-valasi-ugye","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2527c84b-fd79-4a55-9ab0-c8a198eda657.jpg","index":0,"item":"395eed42-9cbe-4e12-a533-4f202d0cb932","keywords":null,"link":"/elet/20250102_Kozel-kilenc-evig-huzodott-de-most-lezarul-Brad-Pitt-es-Angelina-Jolie-valasi-ugye","timestamp":"2025. január. 02. 08:54","title":"Közel kilenc évig húzódott, de végre lezárult Brad Pitt és Angelina Jolie válási ügye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b8c68b1-48a7-44f9-a6cd-5a62dd970a47","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Kozma utcai izraelita temetőben lesz az ötszörös olimpiai bajnok tornász búcsúztatása.","shortLead":"A Kozma utcai izraelita temetőben lesz az ötszörös olimpiai bajnok tornász búcsúztatása.","id":"20250102_Keleti-Agnes-temetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b8c68b1-48a7-44f9-a6cd-5a62dd970a47.jpg","index":0,"item":"89973c24-9fe0-4cfc-9d48-0dcffb757ed5","keywords":null,"link":"/sport/20250102_Keleti-Agnes-temetes","timestamp":"2025. január. 02. 19:27","title":"Születésnapján helyezik örök nyugalomra Keleti Ágnest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech összevonása a One ernyője alatt – a következő hónapokban még számítani lehet pár változásra, de ezek jórészt már csak cégjogi dolgokat érintenek.","shortLead":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech...","id":"20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd.jpg","index":0,"item":"57f89143-3228-446d-b5b2-d66b97e63b89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","timestamp":"2025. január. 02. 12:44","title":"Van, ami változott, és van, ami maradt: itt van minden, amit a Vodafone-ból és a DIGI-ből létrejött One ügyfeleként tudnia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20940ca4-37c9-41a9-9a71-429069fb6eb4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyártók részéről már adott volt a technológia, mostantól a szabályozás is engedi.","shortLead":"A gyártók részéről már adott volt a technológia, mostantól a szabályozás is engedi.","id":"20250103_Mostantol-legalisan-lehet-LED-izzot-hasznalni-itthon-is-minden-autoban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20940ca4-37c9-41a9-9a71-429069fb6eb4.jpg","index":0,"item":"7e47c388-cc86-4800-8976-85086607b253","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Mostantol-legalisan-lehet-LED-izzot-hasznalni-itthon-is-minden-autoban","timestamp":"2025. január. 03. 15:46","title":"Mostantól itthon is legálisan lehet LED-esre cserélni a régebbi autók izzóit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ee0ce9-788b-45d5-b87d-a0654644a83f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"sport","description":"Magyar Zoltán, a sportági szövetség elnöke szerint az ötszörös olimpiai bajnok a hullámzó magyar torna védőbástyája volt.","shortLead":"Magyar Zoltán, a sportági szövetség elnöke szerint az ötszörös olimpiai bajnok a hullámzó magyar torna védőbástyája...","id":"20250102_keleti-agnes-tornasport-berki-krisztian-magyar-zoltan-emlekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ee0ce9-788b-45d5-b87d-a0654644a83f.jpg","index":0,"item":"fa0832f0-f6be-4220-92f2-058d1647642f","keywords":null,"link":"/sport/20250102_keleti-agnes-tornasport-berki-krisztian-magyar-zoltan-emlekezes","timestamp":"2025. január. 02. 13:43","title":"Berki Krisztián Keleti Ágnesről: Elragadó, elbűvölő és mindenkit inspiráló személyiség volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.
Két hátsó kipufogó, bőrülések, elektromos tolótető, ülésfűtés, 140 lóerő, mp3-lejátszó ezzel a néhány jellemzővel lehet leírni a Kia Sportage-t. Méretei ellenére jól belátható, szép autó – távolról és közelről össze lehet téveszteni Tucson féltestvérével, de ami megdöbbentőbb, hogy az egyik legnagyobb svéddel (XC90) is szoros rokonságban áll, legalábbis az apaság kérdése felmerül.
Tetszett
Páratlan vezetési élmény Dinamikus motor Izgalmas külső dizájn Jó üléspozíció Kiváló tereptulajdonságok Méretes csomagtér
Megjelenésén sokat segítenek az első levegő beömlők, a kötények formája. Tetszettek a mindenhonnan előtüremkedő oldalsó műanyag borító elemek. Egyéniséget kölcsönöznek, megnövelik az autót, kiszélesítik. Szép formájúak és sok fényt adnak az első, és a hátsó lámpák. Jól mutatnak a fekete autón a 16 hüvelykes könnyűfém kerekek, amelyeken Yokohama 215/65 R16-os téligumik feszültek a teszt idején. A hátsó utasok diszkréciójáról sötétített ablakok gondoskodnak. A csomagtérajtó valójában egy hatalmas üvegablak, ami tovább könnyíti a kocsit.
Az autó belsejétől nem vártam túl sokat, ezt a keveset viszont meg is kaptam. A műszerfal minden eleme természetesen rossz minőségű műanyag, a kormány nem elég vaskos, ám túl sok kapcsolóval, műszerrel nem kell bajlódni, ami van, az kézre esik és könnyen tanulható. Ennél bonyolultabb a beépített LG mp3-as fájlok lejátszására is alkalmas hifi. A klíma digitális, egyzónás, egyszerűen kezelhető. A műszerfal „dísze” az ezüstszínű blokkban helyet kapó csicsás, de bonyolult, már említett zenelejátszó. Hiányzik a középső karfa. Az ülések kényelmesek, viszont nincs oldaltartásuk. Visszapillantók lehettek volna nagyobbak is, a körbelátás nem a legtökéletesebb. Deréktámasznak is örültem volna. A kormányról csak az tempomat kapcsolható, a rádió nem. A kormány kissé suta, nem a precizitásáról híres. Kanyarokban érezni egy kis alulkormányzottságot, kamionok mellett az autópályán meg a szél miatt kell erősen fogni.
De beszéljünk a lényegről: ez valóban egy sportos terepjáró, méreteit és motorját meghazudtolva hiúzként veti be magát a városi dzsungelben. A Sportage terepen is megállja a helyét, kiváló pecázó autó, de ha munkáról van szó, arra is tökéletesen megfelel. Mindent tud, amit a japán társai, van, amit jobban. Sportosan lehet vezetni, motorjának dinamizmusa bámulatra méltó, padlógázas gyorsításkor kipörgeti a kerekeket, úgy húz, mint egy háromezres benzinmotor. A moci nem túl hangos, de ha rálépünk a gázpedálra, akkor bebizonyítja, hogy nem csupán dísznek szánták a két hátsó kipufogót a koreaiak. A 140 lovas gép nagyon jól húz, lehet pörgetni, terepralizni. A motor alsó védőborítást kapott.
Csendes, rugalmas, egy szóval élvezetes vele autózni. 2500-as fordulatszám fölött érzi elemében magát, ilyenkor a 100-150-es sebességtartomány kényelmesen elérhető és fenntartható. 140-nél is ugyanolyan halk, vagy hangos – ahogy tetszik -, mind 80-nál. Kiváló utazóautó. A váltó kitűnő, jól kapcsolható pontos és megbízható. A motortérben hatalmas hely van, a másik motorváltozat, a V6-os benzines megköveteli.
Visszafogottan ugyan de a városban is lehet ralizni az autóval, egy barátomat, aki egy izmos Renault 19-est hajt, akaratlanul is megszorongattam egy esős délutánon, azt hitte üldözőbe vette egy fekete autó. Én csak üdvözölni akartam, szép kis hot pursuit volt.
Nem tetszett
Az elektromos ablakemelő automatikus funkciója csak lefelé működik Kormány nem multifunkciós Fejtámlák dőlésszöge nem állítható Könyöktámasz nem emelhető A piperetükör nem megvilágított Ülések oldaltámasza nulla
Összkerékhajtása automatikus, ha megcsúszást érzékel, beavatkozik és bekapcsol a négykerekes rendszer. Ha az útviszonyok, vagy a terep megköveteli, természetesen zárható a rendszer, sőt nagyon nagy sárban az ESP-t is kikapcsolhatjuk, hogy kimásszunk a bajból. Úthibákból semmit sem érez, nem okoznak gondot sem a kátyúk, sem a mezei, erdőszéli utak. A fogyasztással az elején nem vagyok kibékülve, elég magasat mértem folyamatosan. Végül, egy kis odafigyeléssel sikerült leküzdeni 8,1 literre. A fedélzeti számítógép a tesztút során ezek szerint végig túlzott, ugyanis 8,4-et mutatott.
[[ Oldaltörés: Nem kér kompromisszumot (Oldaltörés) ]]
A belső tükör fényre sötétedik, jobb felső sarkában iránytű mutatja, merre járunk éppen. Az autóra az importőr utólagos parkolóradart szerelt fel, ez kevésbé praktikus, mint a gyári változat, viszont az autó mögötti teret jól pásztázza, a tesztelés során hasznosnak bizonyult a szerkezet, ne felejtsük el, jó nagy autóról van szó. Méreteiből kiindulva, jó nagy belteret vár az ember, és láss csodát valóban nagy a helykínálat, mind elöl, mind pedig hátul. A hátsó ülések nem tologathatóak, de minek, hisz a csomagtér is méretes, nem kell kompromisszumot kötni, hogy most egy utast vagy a csomagok egy részét hagyjuk otthon. A hátsó ülések támlájának a dőlésszöge állítható. Hátul középső kartámasz szolgálja a kényelmet, két pohártartót rejt magában. Italtartóból elöl kettő van, de mind a négy ajtó bőségesen megpakolható. A középső kartámasz helyén is van egy praktikus rekesz, a kesztyűtartó pont elég. A kesztyűtartó mellett találunk még egy kis fogantyút, amire maximum 3 kilós zacsit tudunk felakasztani. A kínai digitális óra elmaradhatatlan tartozék. A tetőablak bukó-nyíló, könnyen kezelhető. A biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmeztet hatékonyan a gép, csupán a kulcs behelyezésével gyullad ki egy apró ikon a műszerfalon, de aztán rögtön, következmények nélkül el is tűnik onnan, tehát nincs se fény- se hangjelzés.
Cégautónak is kiváló, ha én olyan üzletember lennék, akinek szabadidő-autó kell, nem haboznék, a Sportage mellett döntenék. Ha kell irodává változtatható az autó, hisz az első ülés síkban előredönthető, a laptop kényelmesen és biztonságosan ráhelyezhető, és máris zúghat a wifi, kattoghat a billentyűzet, röpködhetnek a faxok és az emailek.
B. Cs.
Kia Sportage 2.0 CRDI EX 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1991
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
305 Nm 1800-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2630
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4350/1800/1695
Csomagtér
667-1886 liter
Terepszög elöl/hátul (fok)
28,8/28,9
Hasmagasság (mm)
195
Saját tömeg (kg)
1548
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
177
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
13,1
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,91
Országúti
6,2
Vegyes
7,1
Tesztfogyasztás
8,1
CO2 kibocsátás (g/Km)
187
ÁRA
A tesztautó ára 7,659 millió Ft, a benzines változat alapára 5,659 millió Ft
A Kia Motors Corporation, a nagyságra második dél-koreai autógyártó bejelentette, hogy autógyárat létesít az amerikai West Pointban, Georgia államban. Az 1,2 milliárd dolláros beruházással épülő üzem várhatóan 2009-ben kezdi meg termelését, és 2500 embert foglalkoztat majd.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
A felújított Hyundai Sonata és Tucson a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az amerikai NHTSA röréstesztjében frontális és oldalirányú ütközésre.
Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.
Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.