szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Kínában 1992 óta jelenlévő Citroën 2006 végén megerősíti pozícióját egy kifejezetten ehhez a piachoz kifejlesztett modell bevezetésével. A Peugeot 206 alapjaira kifejlesztett új, erőteljesen karakteres, ötajtós kompakt modell az első gépjármű ebben a szegmensben, melyet a Citroën Kínában bevezet és gyárt. Az autó a 2006-os modellév kínálatát gazdagítja, melynek jelenlegi tagjai a Fukang, az Elysée, a Xsara Picasso, a C-Triomphe, a C5 és hamarosan a C6.

© Citroën
Az új gépjármű kínai gyártási előrejelzése szerint egy teljes évben több mint 40 ezer példányban gördül majd le a futószalagról. A wuhani (Hubei tartomány) gyártóbázison készülő új gépjárművel a Citroën immár teljes modellkínálattal rendelkezik. A termékskála megfelel egy olyan kínai ügyfélkör különleges elvárásainak, melynek autók iránti ismeretei és érdeklődése évről-évre nő. Ily módon a hagyományos modellek körét, mint amilyen a Fukang és az Elysée, immáron import gépjárművek (C5 és C6), illetve a márka által legújabban kifejlesztett és helyben gyártott modellek gazdagítják, mint amilyen a C2, a Xsara Picasso vagy a C-Triomphe.

© Citroën
A kínai C2-t kétfajta benzinmotorral kínálják: 1.4i (75 LE DIN és 120 Nm 3400 ford./percnél) és 1.6i 16V (106 LE DIN és 142 Nm 4000 ford./percnél). Mindkét motort speciálisan átdolgozták annak érdekében, hogy megfeleljenek a kínai üzemanyagok támasztotta követelményeknek, valamint az ország éghajlati és földrajzi sajátosságainak, és így az üzemeltetési körülményektől függetlenül maximális élményt nyújtsanak. Az ötfokozatú manuális váltón kívül a C2 1.6i 16V változata négyfokozatú, szekvenciális vezérlésű automata sebességváltóval is kapható.

A C2 kereskedelmi kínálata két felszereltségi szintet tartalmaz (SX és EX), melyek mindegyikét már szériában gazdagon ellátták kényelmi és biztonsági berendezésekkel. A C2 már az első felszereltségi szinten elektronikus fékerő-elosztóval (REF) kiegészülő ABS-t, vezető- és utasoldali légzsákot, szervokormányt, légkondicionáló berendezést, rádió-CD-t, távirányítású központi zárat és elöl elektromos ablakemelőket kínál. Az EX változat bőrkárpittal, hátsó elektromos ablakokkal, elektromos visszapillantó tükrökkel, belső alumínium csomaggal, az oldalsó díszlécek krómbetéteivel és króm kipufogócső-véggel egészül ki. Ezeken felül valamennyi verzió, az 1.4i SX kivételével, 15 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat kapott. Az EX változathoz opciós felszerelésként szakaszos nyitású napfénytetőt és automata klímaberendezést is kínálnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Megújult a Citroën Jumper

A Citroënt hosszú évek óta a könnyű haszongépjármű piac meghatározó szereplőjeként tartják számon. A könnyű haszongépjármű piaci tendenciákat folyamatosan követő típuskínálatnak köszönhető, hogy 2005-ben a Citroën 10,2 százalékos piaci részesedést ért el Európa 26 országában.

hvg.hu Autó

Buggyt mutat be a Citroën Madridban

Az eddigi legteljesebb és legmodernebb típuskínálatát felvonultatva készül a május 25. és június 4. között tartott madridi autószalonra. A cég az új Jumper mellett, a hagyományos csomagterű új gépkocsiját, a C-Triomphe modellt is kiállítja.

MTI Autó

A BMW cáfolta a kínai Rover-üzletet

A kínai SAIC (Shanghai Automotive Industry) autógyár sajtójelentések szerint megszerezte a Rover autómárkához fűződő jogokat. A Financial Times ügylethez közelálló körökre hivatkozó értesülése szerint a BMW 11 millió fontért (16,3 millió euró) adta el a kínai autógyárnak a márkát. Ugyanakkor a BMW egyelőre cáfolja az ügylet létrejöttét, a német autógyár az értesüléssel kapcsolatban azt közölte, hogy egyelőre tárgyalnak a SAIC-cal, de megállapodás még nincs.

automenedzser.hu Autó

Nyaralásban világbajnok

Vállalkozóknak és családcentrikus férfiaknak tökéletes megoldás az Európában igen népszerű Citroen Berlingo. Nyaralásban világbajnok.

hvg.hu Autó

Növekedtek a Citroën eladásai

Az év első hat hónapjában világszerte 763 ezer Citroënt adtak el, ami 2005 első félévéhez viszonyítva 5 százalékos fejlődést jelent. A fejlődés mértéke csak a második negyedévet figyelembe véve 5,5 százalék volt, ami 399 ezer eladott gépjárműnek felel meg.

hvg.hu Autó

Profi Citroen-flotta kisvállalkozóknak

A korábbi Citroen Entreprise áruszállító sorozat mostantól Profi néven fut. Az eddigi C2-es, C4-es flottát a napokban törzskönyvezett C1-es Profi egészíti ki, amelynek alapára nettó 1,69 millió forinttól indul.

hvg.hu Autó

Kettős Citroen győzelem a német ralin

Sébastien Loeb és Daniel Elena egymás után ötödik győzelmét aratta a Németország Ralin, erre még senki nem volt képes a világbajnoki mez ő nyben. Ez egyben a 26. futamgyőzelmük, amivel sikerült felkapaszkodniuk az örökranglista élére Carlos Sainz mellé.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

automenedzser.hu Autó

Forradalmi váltó a dízel C4-esben

Júniustól nálunk is rendelhető a Citroen C4 modellje az új elektrohidraulikus sebességváltóval is, amely forradalmasíthatja az automatikus váltók piacát és amelyet Versailles-ban volt alkalmunk kipróbálni. A HDi 110 FAP dízelmotorhoz kapcsolódó hatfokozatú, elektronikusan vezérelt MCP-váltó a kedvezőbb fogyasztás mellett az vezetési kényelmet és élményt biztosít.

hvg.hu Autó

Három Citroën a Szardínia ralin

A 2006-os FIA rali világbajnokság első hat futama után Sébastien Loeb, Daniel Elena és a Kronos Total Citroën csapat, négy egymást követő győzelmének köszönhetően az élen áll mind a pilóták, mind a konstruktőrök versenyében.

hvg.hu Autó

Wuhanból jönnek majd a Citroënek és a Peugeot-ok

A PSA Peugeot Citroën és a Dongfeng Motor Group Company Ltd. a DPCA - Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles kínai közös vállalat a Hubei tartományban található Wuhan települést választotta az új termelési egység színhelyéül, amely évente 150 ezer gépjármű gyártására szolgál majd.