szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mostantól állandó összkerékhajtással is rendelhető a Mercedes-Benz S-osztály. Az önálló fejlesztésű új rendszer előnyösen ötvözi a kiváló úttapadást az utazókényelmet, a dinamizmust és a gazdaságosságot.

© daimlerchrysler
A nagy teljesítményű nyolchengeres benzinmotorral szerelt S 500 4MATIC és S 450 4MATIC mellett az S 320 CDI 4MATIC képében most először olyan összkerékhajtású modellváltozata is lesz az S-osztálynak, amelyet különösen kedvező fogyasztású V6-os dízelmotor hajt. A csomagtartófedélen és a középkonzol fa díszbetétén elhelyezett 4MATIC feliratról lehet felismerni az új összkerékhajtású limuzinokat.

Kompakt méretéből, kis tömegéből és csökkentett súrlódású kiviteléből adódóan nemcsak az autó tömegére és fogyasztására, hanem az utazókényelemre és a passzív biztonságra is áldásos hatással van az új összkerékhajtás. Motorváltozattól függően elenyészően kis plusz terhet, mindössze 66 vagy 70 kilogrammot ró az autóra.

Az S 500 4MATIC 5,5 literes 285 kW/388 lóerő teljesítményű és 530 Nm maximális forgatónyomatékú, hengerenként négyszelepes V8-as motorja kiváló menetteljesítményeket garantál: segítségével a hátsókerékhajtásúéval azonos idő, 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre az összkerékhajtású limuzin . Az új hajtásrendszer kis tömegének és csökkentett súrlódásának köszönhetően ráadásul alig fogyaszt valamivel többet: az S 500 11,7-11,9 literéhez mért 12,1-12,3 liter (vegyes használat) egyértelműen mutatja, mennyire fogyasztáskímélő az új összkerékhajtás.

Az S 450 4MATIC-ot 4663 köbcenti hengerűrtartalmú, 250 kW/340 lóerő teljesítményű és 460 Nm maximális forgatónyomatékú, hengerenként négyszelepes nyolchengeres motor hajtja. Ez is ugyanolyan jól gyorsul, mint az azonos motorral, de hátsókerékhajtással szerelt változat: 5,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet. 11,6-11,8 literes átlagfogyasztása mindössze 0,4 literrel haladja meg az S 450-ét.

Most először párosul dízelmotor és összkerékhajtás az S-osztályban

© daimlerchrysler
Még a benzineseknél is gazdaságosabb az új S 320 CDI 4MATIC – az első olyan S-osztályos Mercedes-Benz, amelyben dízelmotorral párosul az összkerékhajtás. 173 kW/235 lóerős teljesítményt és 540 Nm maximális forgatónyomatékot ad le korszerű közös nyomócsöves befecskendezésű V6-os dízelmotorja, és 7,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás sebességre az akár 245 kilométer/óra sebességgel is száguldani képes limuzint. Mindössze 8,7-8,9 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren – itt is csupán 0,4 liter a különbség a hátsókerékhajtású változathoz képest. Így akár több mint 1000 kilométert képes megtenni az S 320 CDI 4MATIC egyetlen tankolással.

Az S-osztály valamennyi 4MATIC modellváltozatában a volán közelében elhelyezett direct select váltókarral és kormánykerékre telepített gombokkal egyaránt működtethető 7G-TRONIC automata váltó működik közre az erőátvitelben. A V6-os és V8-as benzinmotorral szerelt változatok eleve közvetlenebb és sportosabb áttételezésű 7G-TRONIC Sport váltóval készülnek.

Az S 500 4MATIC-nak, S 450 4MATIC-nak és S 320 CDI 4MATIC-nak rövid és hosszú tengelytávú változata létezik. A V8-as modellek németországi piaci bevezetése 2006 szeptemberében, a dízelé 2006 decemberben veszi kezdetét. A 200 kW/272 lóerő teljesítményű V6-os benzinmotorral szerelt S 350 4MATIC 2007 közepére várható Németországban.

Az S 500 4MATIC és az S 450 4MATIC 2006 októberétől, az S 320 CDI 4MATIC 2006 decemberétől rendelhető Magyarországon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

hvg.hu Autó

Az év cégautója az S-Mercedes

Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.

hvg.hu Autó

340-nel megy a leggyorsabb Mercedes

Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.