Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87404705-1105-4f82-8a98-027596249aec","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kőművesként dolgozó apa három gyerekkel maradt magára, miután a felesége meghalt a kórházban.","shortLead":"A kőművesként dolgozó apa három gyerekkel maradt magára, miután a felesége meghalt a kórházban.","id":"20250610_42-millios-serelemdij-terhes-feleseg-szegedi-klinika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87404705-1105-4f82-8a98-027596249aec.jpg","index":0,"item":"a7704d41-afbd-4766-b3ef-a7fd36a737ca","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_42-millios-serelemdij-terhes-feleseg-szegedi-klinika","timestamp":"2025. június. 10. 21:28","title":"42 milliós sérelemdíjat kap az a férfi, akinek meghalt a terhes felesége a szegedi klinikán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ec7ce28-2f00-4d6f-a013-8daa4871e26b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még egyiket sem sikerült megoldani. A kormánynak mindenesetre nem érdeke csődbe vinni Budapestet – mondta Vitézy Dávid, akivel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a HVG közéleti podcastjában.","shortLead":"Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még...","id":"20250611_Fulke-podcast-Vitezy-David-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ec7ce28-2f00-4d6f-a013-8daa4871e26b.jpg","index":0,"item":"bfed2157-0e5b-491c-b61a-44ebd9fdad8d","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_Fulke-podcast-Vitezy-David-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 18:23","title":"Lázár János a gyűlöletkeltő turnéját arra használja, hogy elterelje a figyelmet minisztériuma totális kudarcáról – Vitézy Dávid a Fülkében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f88f6c9-2ad1-4cbb-b3bb-55b4e9883958","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy az emberi agy messze felülmúlja a hangyákét, és bármilyen élőlényét a bolygón, vitathatatlan. Azonban van olyan, csoportosan végrehajtandó feladat, amelyben az apró kis rovarok jobban teljesítenek az embereknél.","shortLead":"Az, hogy az emberi agy messze felülmúlja a hangyákét, és bármilyen élőlényét a bolygón, vitathatatlan. Azonban van...","id":"20250610_hangyak-es-emberek-egyuttmukodesi-strategiai-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f88f6c9-2ad1-4cbb-b3bb-55b4e9883958.jpg","index":0,"item":"30077953-73b6-4cec-b5a0-3425d0e529c2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250610_hangyak-es-emberek-egyuttmukodesi-strategiai-kiserlet","timestamp":"2025. június. 10. 20:03","title":"Összeálltak a hangyák, és együtt lenyomták az embereket egy különös kísérletben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5543da3-d256-44df-bd33-52de0b2c8ce6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A márkaboltot szinte teljesen kipakolták, mielőtt a rendőrök megérkeztek.","shortLead":"A márkaboltot szinte teljesen kipakolták, mielőtt a rendőrök megérkeztek.","id":"20250611_los-angeles-zavargasok-fosztogatas-apple-store-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5543da3-d256-44df-bd33-52de0b2c8ce6.jpg","index":0,"item":"7e069608-b8d3-477e-aa10-7a9af4eb0b63","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_los-angeles-zavargasok-fosztogatas-apple-store-video","timestamp":"2025. június. 11. 12:29","title":"Betörtek egy Apple Store-ba, és minden mozdíthatót elvittek a zűrzavart kihasználó fosztogatók Los Angelesben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b7be50-bad3-47d2-900e-17cfed2978a1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Edinburgh-i Egyetem mérnökeinek innovációja a mostaninál jóval széles körbe hozhatja el a korszerű robottechnikát. Olyan puha, járni képes robotokat fejlesztettek, amelyek szinte kisétálnak a 3D-nyomtatóból. Utat nyithatnak az intelligens, elektronikus alkatrészek nélküli lágy robotrendszerek használatához.","shortLead":"Az Edinburgh-i Egyetem mérnökeinek innovációja a mostaninál jóval széles körbe hozhatja el a korszerű robottechnikát...","id":"20250611_lagy-jarni-tudo-robotok-3d-nyomtatas-olcson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b7be50-bad3-47d2-900e-17cfed2978a1.jpg","index":0,"item":"44adf69e-ae1f-44a6-9c83-08670c5e9465","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_lagy-jarni-tudo-robotok-3d-nyomtatas-olcson","timestamp":"2025. június. 11. 10:03","title":"Járni tudó négylábú robotok sétálnak ki a 3D-nyomtatóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Műszaki hiba lépett fel, így egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","shortLead":"Műszaki hiba lépett fel, így egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","id":"20250611_kapu-tibor-urutazas-start-kiloves-halasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87019d62-194f-4ac3-8c04-c4c435c987f1.jpg","index":0,"item":"5be4b737-0d5d-4144-8fdf-30b6c066fe58","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_kapu-tibor-urutazas-start-kiloves-halasztas","timestamp":"2025. június. 11. 06:53","title":"Újra elhalasztották Kapu Tibor űrutazásának startját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9bc8f39-afbd-4a46-ab71-5de7e7d290ba","c_author":"Németh András","category":"gazdasag","description":"Az idegenforgalom jövőjében két út van, a mennyiségi és a minőségi, az olyan helyeken, mint Hévíz, a minőségre kell törekedni – mondta a HVG-nek Alfred Hackl, a hévízi Le Primore Hotel & Spa igazgatója. A május közepén megnyílt hotelt vezető osztrák szakember arról is beszélt, miért fenntartható a hotel, s miben marad el a magyar idegenforgalom a nemzetközitől. ","shortLead":"Az idegenforgalom jövőjében két út van, a mennyiségi és a minőségi, az olyan helyeken, mint Hévíz, a minőségre kell...","id":"20250611_Fenntarthato-modon-Hevizen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9bc8f39-afbd-4a46-ab71-5de7e7d290ba.jpg","index":0,"item":"7b8a3d60-4b7b-4417-aaa1-cad1e8816ce5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Fenntarthato-modon-Hevizen","timestamp":"2025. június. 11. 10:38","title":"„Ma már nem az a fontos, hogy pincér balról vagy jobbról teszi le a tányért, hanem az, hogy mosolyogjon”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egyedül a városi buszok terén figyelhető meg a dízel alacsonyabb aránya.","shortLead":"Egyedül a városi buszok terén figyelhető meg a dízel alacsonyabb aránya.","id":"20250611_Birsag-var-a-gyartokra-mert-nem-fogynak-az-e-teherautok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854.jpg","index":0,"item":"cf4f3127-6dae-49b7-b845-902ae5bd5ff0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_Birsag-var-a-gyartokra-mert-nem-fogynak-az-e-teherautok","timestamp":"2025. június. 11. 07:19","title":"Bírság vár a gyártókra, mert nem fogynak az e-teherautók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Siemens új fejlesztése a fáradás legkisebb jeleire is figyelmezteti a teherautó-sofőrt. A német autópályákon történő minden negyedik baleset a túlzott fáradtságra, a volán melletti elalvásra és a kellő koncentráció hiányára vezethető vissza.
A német cég olyan vezetősegítő-rendszert valósított meg, amely biztonságot nyújthat az úton lévőknek. A vállalat „driver attention system” nevű termékét – az első elektronikus elalvás-gátlót – a napokban zárult hannoveri IAA Haszonjármű 2006 kiállításon mutatta be. A rendszert várhatóan három év múlva már beépítik a teherautókba.
Az utastérben egy infravörös-digitáliskamerát szerelnek fel a vezetővel szemben, de nem zavaró módon, mely a sofőr arcát pásztázza. (Mivel nem a látható fényt, hanem az infravörös hullámokat regisztrálja, éjjel és nappal egyaránt megbízhatóan működik). Az adatokat egy szoftver értékeli ki valós időben, mely a tekintet irányát, továbbá a pislogás számát és hosszát veszi alapul. Amennyiben a kiértékelés fáradtság jeleire utal, a rendszer először a vezetőülésben vibrálást kelt, és ha a vezető erre sem reagál (nem ébred fel), akkor egyre erősödő hangjelzéssel kényszeríti arra, hogy szünetet tartson.
Építési depókat hoznának létre Budapest határában a fuvarozók. A milliárdos beruházással létrehozott raktáraktól 10-15 százalékos kiadáscsökkentést remélnek. A fővárosi önkormányzat és a vállalkozók által közösen tervezett projekt még kezdeti fázisban van, írja a Magyar Hírlap.
A Nissan az európai kishaszonjármű- és tehergépkocsi piacon követendő agresszív termék-stratégiájának részeként októberben mutatja be az új és tökéletesített Cabstar modellt.
Egy amerikai statisztika szerint a fejlett ipari országok polgárainak egynegyede nyugtatók vagy altatók segítségével tudja csak átaludni az éjszakát. Ennek súlyosabbak a következményei, mint az álmatlanságnak.
Az Európai Unió nagy célokat tűzött ki a nemzetközi teherfuvarozásban: becslései szerint 2030-ra 75 százalékkal megnövekedett teherforgalommal számol. Az EU ugyanakkor 2001 és 2010 között a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát felére kívánja csökkenteni. Ezzel egyidőben a Mercedes-Benz olyan biztonságtechnikai fejlesztéseken dolgozik, amelyek hozzájárulhatnak, a még rossz baleseti statisztikák javításában.
A wörthi gyárban, a világ egyik legnagyobb szerelőüzemében elkészült a hárommilliomodik jármű. A jubileum-autót, egy Actros 1841 LS Bluetec 5 típusú járművet a francia Villefranche-sur-Sa ône székhelyű Transport Alloin cég vezetése vehette át.
Megkezdte közúti szereplését az első amerikai hibrid-dízel teherautó, amely a tervezők szerint 60-70 százalékkal kevesebb dízelolajt fogyaszt, mint hagyományos meghajtású társai, s a széndioxid-kibocsátása is 40 százalékkal alacsonyabb.
A DaimlerChrysler a Mercedes-Benz Actros tehergépkocsiknál „Mercedes Power-Shift“ elnevezéssel fokozatosan vezeti be az automata váltók új generációját. Ezek a 12 vagy – speciális használatú járművek esetén akár – 16 fokozatú szinkronizálatlan, teljes automata váltót kombinálják a legmodernebb vezérlő-elektronikával és a sebességfokozat váltó-, illetve kuplung főfunkciók mellett számos egyéb funkcióval is rendelkeznek.
Közlekedési baleset áldozataként elveszíteni akárcsak egyetlen embert is - pótolhatatlan veszteség: ebben a közúti közlekedés minden résztvevője egyetért. A sokrétű intézkedéseknek köszönhetően a halálos sérüléssel járó közlekedési balesetek aránya évek óta csökkenő tendenciát mutat. Az Európai Unió 25 tagállamánál 1991-ben a halálos baleseti statisztika 71 ezer 160 haláleset volt; 2000-re ez a szám lényegesen, 52 ezer 489–re csökkent.
Az 1940-ben megálmodott önjáró autó egyelőre késik, de a legújabb fejlesztések nyomán a négykerekű már képes megelőzni a karambolt, önállóan beparkol, felébreszti az elszundikáló sofőrt, és navigációs rendszere még azokat is eligazítja, akiknek orientációs képességük nulla.
Egy évvel a piaci bevezetés után elkészült a DaimlerChysler AG wörthi gyárában a tízezredik BlueTec-dízelmotorral szerelt tehergépkocsi. Ezek már most teljesítik a majd csak 2009-ben hatályba lépő Euro 5 környezetvédelmi normatíva előírásait, azaz akár 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és szilárd szennyezőanyagot bocsátanak ki a környezetbe, mint amennyit a jelenleg érvényben lévő előírások megengednek.
Egy kiadós alvás után olyan dolgok is könnyen eszünkbe jutnak, amiket egy fárasztó nap végére teljesen kitöröltnek gondolunk - állítják chicagói kutatók a BBC News közlése szerint.
A DaimlerChrysler újabb és további kiegészítő asszisztens- és biztonsági rendszerek fejlesztésén dolgozik. A forradalmi újdonságnak számító Active Brake Assist (vészfék-asszisztens) csak egyik, igen jelentős képviselője ezeknek. Az Európai Unió projektjének időtartama alatt is – amely a halálos közúti balesetek számát 2010-re felére kívánja csökkenteni - további asszisztens- és biztonsági rendszereket alkalmaznak a Mercedes-Benz Actros járművekben.