szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Még ebben az évben megkezdődik az Audi TT Roadster sorozatgyártása Győrött - tudatta a harmadik negyedév eredményeiről számot adó közleményében az Audi Hungaria Motor Kft.

Az R8 motorja és karosszériája is Győrben készül
© audi.hu
A győri vállalat 14,5 százalékkal növelte motorgyártását az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Összesen közel 1,442 millió motor készült a három negyedév során. Emellett szeptember végéig több mint 13 ezer 300 gépjármű hagyta el a gyártócsarnokot, ebből 8843 volt új Audi TT Coupé, amelynek nyitott változata lesz a Roadster.

A vállalat az első kilenc hónapban a nemzetközi számviteli törvény szerint (IFRS) több mint 3,7 milliárd eurós árbevételt ért el. Az ez évre tervezett 300 millió eurós beruházásból mostanáig közel 290 millió eurós fejlesztés valósult meg, ebből 105 millió eurót fordítottak kutatás-fejlesztési tevékenységre. A vállalat összberuházása 1993-tól mostanáig 3,027 milliárd eurót tesz ki, ebből mintegy 597 millió euró volt a kutatás-fejlesztési tevékenység.

TT Coupék Győrben
© hvg.hu
A járműgyártás területén az Audi TT Roadster gyártásához szükséges előkészületek már az utolsó fázisba érkeztek. Ennek eredményeként az ez év tavaszán bemutatott Audi TT Coupé nyitott változatának, a Roadsternek még ez évben a sorozatgyártása is megkezdődik. Első szériás próbagyártások már eddig is zajlottak a gyárban, igaz nem a nyilvánosság előtt. Ha újságíró csoportok érkeztek a gyárba, a roadstereket levették a gyártósorról.

Az idei év harmadik negyedévének kiemelkedő eseménye volt a középmotoros Audi R8-as sportautó nemzetközi bemutatója a párizsi autószalonon. A sportautó karosszéria elemei, valamint a motorja is az Audi Hungariánál készülnek.

A győri cég - amely az Audi AG 100 százalékos leányvállalata - 5300 munkatársat foglalkoztat. Tizenkét éve egyike az Audi és a Volkswagen konszern legfontosabb motorbeszállítóinak. Az Audi Hungaria már évek óta Magyarország legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevételt elérő vállalata.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Audi S8 teszt: gőzkalapács Lambo szívvel

Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.

hvg.hu Autó

Audi R8: pedigrés versenyautó

Az Audi a Párizsi Autókiállítást választotta az új Audi R8 sportautó bemutatójának helyszínéül , amely nevét és génjeit az ötszörös Le Mans győztes Audi versenyautótól örökölte. A modell egyedülálló vezetési dinamikáját a 420 lovas teljesítményű V8 FSI-motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame könnyűszerkezetes építési mód szerint készült karosszéria garantálja. Az autó prototípusát az Audi Sportscar Experience rendezvényen a hazai újságírók is megismerhették.

hvg.hu Autó

Az Audi Hungária kapta a Zöld Békát

A 2006-os év Közép-európai Környezeti Jelentés Zöld Béka díjának első helyezettje az Audi Hungaria Motor Kft., a második helyezést a Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt. nyerte. A Deloitte 2001-ben alapította a díjat, amelyet a legjobb éves környezeti vagy fenntarthatósági jelentéseket készítő közép-kelet európai vállalatok között oszt ki.

automenedzser.hu Autó

Audi-teszt: ha akarom sportkombi, ha akarom terepjáró

Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.

hvg.hu Autó

Új Audi S3 - kifinomult sportautó

A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.

automenedzser.hu Autó

Megkergettük a legszebb magyart

Hiába, akárki akármit mond, pirosban a legszebb. Szinte kinéztük egymást a győri Audi gyár parkolójában. Igaz, ismertem már, hisz már jó egy hete találkoztunk Pesten is. Az csak futó kaland volt, de a mai… Komoly történet. Annyira belemelegedtünk, hogy 240-ig nem is álltunk le. A legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé bemutatóján jártunk.