Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"75565ac3-1abc-4096-8109-ce1b60f27bfa","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A Fidesz megint a „rezsicsökkentéssel” kampányol: a miniszterelnök új üzenetet írna a számlákon található rezsiboxokba, a párt ideológusa visszafizettetné a kormányváltást kívánókkal a „megtakarításokat”. Valójában a „megtakarítás” és a „visszafizetés” is értelmezhetetlenek. De tény, hogy a magyar lakosság közvetlenül keveset – mára már túl keveset – fizet az energiáért. Az államkasszán keresztül persze maga állja a cechet.","shortLead":"A Fidesz megint a „rezsicsökkentéssel” kampányol: a miniszterelnök új üzenetet írna a számlákon található rezsiboxokba...","id":"20250526_rezsicsokkentes-energiaarak-Lanczi-Andras-Orban-Viktor-lakossag-tartozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75565ac3-1abc-4096-8109-ce1b60f27bfa.jpg","index":0,"item":"e4432535-6bca-4e5c-bf8b-25ff14aea6a3","keywords":null,"link":"/360/20250526_rezsicsokkentes-energiaarak-Lanczi-Andras-Orban-Viktor-lakossag-tartozas","timestamp":"2025. május. 26. 12:30","title":"„Rezsicsökkentés”: mutatjuk, mivel is tartozunk Orbán Viktornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff17158e-0228-4357-952f-45b0f1000ba2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vészforgatókönyvet készít Karácsony Gergely, hogy a főváros talpon tudjon maradni a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetében. Az 51 milliárd forintos problémáért a főpolgármester az Orbán-kormány okolta. A működőképesség megőrzése érdekében a bíróságtól kérnek jogvédelmet, hogy az állam ne tudja inkasszózni a szolidaritási hozzájárulás összegét. Veszélybe kerültek a közszolgáltatások, a BKV-nál már számolják mennyit spórolhatnak járatritkítással.","shortLead":"Vészforgatókönyvet készít Karácsony Gergely, hogy a főváros talpon tudjon maradni a jelenlegi nehéz gazdasági...","id":"20250526_Karacsony-Gergely-rendkivuli-bejelentes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff17158e-0228-4357-952f-45b0f1000ba2.jpg","index":0,"item":"9fc757da-ec78-4912-9892-f59959b95677","keywords":null,"link":"/itthon/20250526_Karacsony-Gergely-rendkivuli-bejelentes-ebx","timestamp":"2025. május. 26. 12:34","title":"Karácsony Gergely rendkívüli intézkedéseket jelentett be, hogy a főváros talpon tudjon maradni, 51 milliárd forint a tét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb5269e2-c466-478a-b5b6-e3d8254ace36","c_author":"Pavló Péter","category":"tudomany","description":"Irányelvekkel igyekszik rávenni az Európai Unió, hogy a tagállamokban működő cégek, különösképp a pénzpiaci szereplők erősen védve legyenek a kibertámadások ellen. Több államban, köztük Magyarországon a megtorpant jogalkotási hév miatt mostanra tarthatatlanná váltak egyes határidők.","shortLead":"Irányelvekkel igyekszik rávenni az Európai Unió, hogy a tagállamokban működő cégek, különösképp a pénzpiaci szereplők...","id":"20250526_hvg-kiberbiztonsag-nis2-magyar-cegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb5269e2-c466-478a-b5b6-e3d8254ace36.jpg","index":0,"item":"60e79305-97e0-4581-a0dd-7f4ea02e2675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250526_hvg-kiberbiztonsag-nis2-magyar-cegek","timestamp":"2025. május. 26. 10:33","title":"Bizonytalanság Magyarországon: 4000 cégnek muszáj elvégeznie az auditot, 50 millió a bírság – és nagyon kevés az idő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b253d832-9254-4f55-ab9e-fa9530e5e936","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Kisebbségi is, nő is, mégis már harmincévesen egy félmilliárd dollár értékű céget vezethetett a csíkszeredai panelban felnőtt közgazdász. Vezetőként volt, hogy egyedül ült nőként egy teremben, és hamar megfogadta azt a tanácsot, hogy a beosztottaknak nem szeretniük, hanem tisztelniük kell a főnöküket. Hogyan alakult a viszonya a román emberekkel, és mivel magyarázza, hogy Románia az utóbbi időben lehagyta Magyarországot?","shortLead":"Kisebbségi is, nő is, mégis már harmincévesen egy félmilliárd dollár értékű céget vezethetett a csíkszeredai panelban...","id":"20250526_Portre-Daradics-Kinga-eMAG-vezer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b253d832-9254-4f55-ab9e-fa9530e5e936.jpg","index":0,"item":"3265343c-a826-4bec-bf3c-785761bca9b1","keywords":null,"link":"/360/20250526_Portre-Daradics-Kinga-eMAG-vezer","timestamp":"2025. május. 26. 17:30","title":"Daradics Kinga eMAG-vezér: A románok sokkal intenzívebben fogyasztanak, mint a magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e63b1c6e-8941-4f86-ab0f-ee1ab9a3b2a0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Üveges és áttetszőbb – teljesen újrarajzolhatja az iOS kezelőfelületét az Apple, az újdonságokat heteken belül bemutathatják.","shortLead":"Üveges és áttetszőbb – teljesen újrarajzolhatja az iOS kezelőfelületét az Apple, az újdonságokat heteken belül...","id":"20250526_apple-ios-watch-mac-megujulas-uj-dizajn-felulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e63b1c6e-8941-4f86-ab0f-ee1ab9a3b2a0.jpg","index":0,"item":"5387fdf3-636a-4b30-918e-b570f9391230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250526_apple-ios-watch-mac-megujulas-uj-dizajn-felulet","timestamp":"2025. május. 26. 14:03","title":"Rá sem fog ismerni: teljesen megújulhat az iPhone-ok felülete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"272f1d4d-5e6d-4a23-bb11-50c728801ea8","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Továbbra is érvényben van a kizárásról szóló NOB-ajánlás, a nemzetközi szövetség pedig tartja magát hozzá.","shortLead":"Továbbra is érvényben van a kizárásról szóló NOB-ajánlás, a nemzetközi szövetség pedig tartja magát hozzá.","id":"20250527_orosz-csapatok-jegkorong-valogatott-teli-olimpia-kizaras-haboru-iihf-nob","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/272f1d4d-5e6d-4a23-bb11-50c728801ea8.jpg","index":0,"item":"ca92af72-ced8-4cc7-865e-072e7064de9d","keywords":null,"link":"/sport/20250527_orosz-csapatok-jegkorong-valogatott-teli-olimpia-kizaras-haboru-iihf-nob","timestamp":"2025. május. 27. 14:25","title":"Végleges: orosz csapatok továbbra sem szerepelhetnek az olimpián","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57d1cf8a-d3a0-4d73-8735-f019aa2a84a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kínai márkák prémium vonalába tartozik az érkező Xpeng. ","shortLead":"A kínai márkák prémium vonalába tartozik az érkező Xpeng. ","id":"20250526_kinai-automarka-is-megerkezik-Magyarorszagra-Xpeng","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57d1cf8a-d3a0-4d73-8735-f019aa2a84a9.jpg","index":0,"item":"c3537c6c-f059-48e4-bb3f-31c228cd98e4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250526_kinai-automarka-is-megerkezik-Magyarorszagra-Xpeng","timestamp":"2025. május. 26. 12:08","title":"Újabb feltörekvő kínai autómárka jelenik meg Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Miközben dúl a vihar a főváros költségvetése és közvetlenül a BKV körül, a kormány hirtelen pénzt adott a villamosbeszerzésre.","shortLead":"Miközben dúl a vihar a főváros költségvetése és közvetlenül a BKV körül, a kormány hirtelen pénzt adott...","id":"20250527_Lesz-penz-a-budapesti-villamosra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/717fe8ef-1d00-4a87-805c-b91cfb9caf49.jpg","index":0,"item":"3aa70528-9b96-4b86-a4ec-17488b3b3f30","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_Lesz-penz-a-budapesti-villamosra","timestamp":"2025. május. 27. 06:10","title":"Lesz pénz a budapesti villamosra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A franciák új üdvöskéjéhez nagy reményeket fűz a hazai importőr, feladata nem más, mint kirántani az egyre gyengébben teljesítő Peugeot-t az eladási görbe negatív oldaláról. A 207-esen nem múlhat. Az autó a megfelelő motorral kész főnyeremény.
Az általam kipróbált kilencven lovas egyhatos HDi nem a legjobb választás, mindegyik más motorral kedvezőbb lett volna az autóról alkotott képem. De nincs ok az aggodalomra, a 207-es egyébként kiváló autó. Szebb, okosabb és picivel tágasabb mint sikeres elődje, a 206-os.
Elöl tágas, hátul szűk
A beltere még a 307-esnél is szebb és rendezettebb. A kisautó kategóriában az egyik legkellemesebb miliővel várja vezetőjét és utasait. A kormány megújult, puha, mint a vaj, ám még mindig túl nagy, a pedálelrendezés kiváló, a helykihasználás optimális, a légkör barátságos. A váltó már ismerősen imbolyog, szokás kérdése. Harmadnapra már dicsérem a pontosságát. A plüss-szövet kombinációjú világos tónusú ülések oldaltartása megfelelő, van kartámaszunk is. Kétzónás klíma kényeztet, a zene a kormányról is vezérelhető. Fedélzeti számítógépen követhetjük a fogyasztási adatokat. Ha a kézifék behúzva marad, akkor a fedélzeti számítógép is figyelmeztet, sőt hangjelzést is ad.
A cockpit két részből, kétféle anyagból és kétféle színből áll. Nagy a fejtér, sőt a könyököknek is van hely az ablakban is. Minőségi anyagokból építkezik, kellemes mindennek a tapintása. Elöl a kényelemre nem panaszkodhatunk, de a kettes sorozat mindig is erős volt elöl. Hátul azonban kevésbé. A 207-es ebben nem javított, hátul ugyanúgy gondban vannak az utasok, még akkor is, ha az első ülések háttámlájába mélyedést hagytak a térdeknek. Fejtérrel, válltérrel nincs gond. Viszont a nyakunkba kell vennünk a lábunkat.
Nem tetszett
Néha felüt a futómű Hátul szűk A motor lomha A dízel drága
Pohártartóból egy van, így osztoznunk kell rajta. Ám a biztonsági öv bekapcsolására mind az öt ülésen figyelmeztet, ez is egyedülálló ebben a kategóriában. Éjszakai megvilágítása nagyon szép, a műszerfal zseniális megoldásait az elegáns 407-esből emelték át, ezzel is jelezve, hogy a kisautók krémjének szánják a 207-est.
Az oldalsó visszapillantók egész közel kerültek a sofőrhöz, így nagyobb szögben kell elfordítani fejünket vezetési iránytól. Cserében viszont kisebb a holttér. A hátralátást zavarja, hogy nagyon szűk a hátsó szélvédő és nagyon szélesek a C-oszlopok. A dizájn kedvéért a hátsó ablakot nagyon kicsire vették. Kevés az üveg, ezért sötét is az autó beltere, panoráma tetőt (120 ezer forint) vagy elektromos tetőablakot (150 ezer forint) érdemes rendelnünk. Biztonsága ötcsillagos, az EuroNCAP vizsgáján a gyermekvédelem terén és a gyalogosvédelmi teszten is jól teljesített, négy, illetve három csillagot kapott.
[[ Oldaltörés: A 90 lovas dízel nem a tuti (Oldaltörés) ]]
A motor nyomatékban és dinamizmusban elmarad az erősebb változattól, ez várható volt. Ezzel a mocival a 207-es kissé nyugdíjas autónak tűnik. A lassan közlekedő városi embereknek ideális. Ha teljesítmény alapján kell majd adózni, akkor cégautónak is jó választás, hisz fogyasztása nagyon alacsony, motorja elnyűhetetlen, nyomatéka pedig jobb, mint az egynégyes dízelnek. Persze a hangja is erősebb.
Az egynégyes, a kétezres és az erősebb egyhatos HDi ismeretének tudatában kijelenthetem, hogy a most kipróbált kilencven lovas erőforrás egyiknél sem jobb, és ekkor még finoman fogalmaztam. Hangos és nyomatékszegény, sűrűn igényli a váltásokat.
Tetszett
Külső, belső dizájn Alacsony fogyasztás Minőségi anyagok
Az egynégyes sokkal kulturáltabb (alapára 3,29 millió), a 110 lovas változat (alapára 4,32 millió), pedig maga a tökéletesség. A kettő közötti 250 ezer forintnyi különbség nem elhanyagolható, de megéri. A futómű becsapós, azt hihetnénk, hogy komfortos, ám néha felüt és beszűrődik egy-egy kellemetlen puffanás.
A tesztautóm Sporty felszereltsége minden szükséges extrát tartalmaz. Még a kísérőfény is belefért. A 207-essel 1100-1200 literes hatótávolság nem meglepő, elég havonta megtankolni. A reklám nem hazudik, valóban bámulatosan kevéssel beéri a motor. A közösen megtett 300 kilométer során ötliteres átlagfogyasztást produkált az autó, főként városi használatban.
Nem csak a jóból jutott ki nekem, extraként a kerékcserét is kipróbálhattam, az egyik reggel arra ébredtem, hogy a jobb első teljesen lapos. Szerencsére tesztautómban minden a helyén volt, így ripsz-ropsz lecseréltem a teljes értékű pótkerékre.
A Peugeot belép a négykerék-meghajtású szabadidő terepjárók (SUV) világába a 4,64 méter hosszú, HDi-motorral hajtott új modelljével. A Mitsubishi Motors Corporation és a PSA Peugeot Citroën együttműködésének gyümölcseként megszületett új autó forgalmazása 2007 júliusában kezdődik.
Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.
Tovább bővül a 607-es Peugeot motorválasztéka, október közepétől a hazai kereskedésekben is megvásárolható a 407-ben már kapható 170 lóerős, 2,2 literes HDi DPFS biturbó dízelmotor. Ez a motor a negyedik, amelyet a PSA Peugeot Citroën és a Ford Motor Company együttműködésében fejlesztettek ki.
Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.
A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.
A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.