 © audi.hu |
Az új technika a szelepemelés kétfokozatú szabályozására szolgál . A különböző átkapcsolható vagy elcsúsztatható kiegészítő elemekkel működő, hagyományos megoldásoktól eltérően az új rendszer működtetését a tervezők közvetlenül a vezérműtengelyen oldották meg , ami a szelepnyitási görbék kialakítása terén kínál jelentős előnyöket. Az Audi valvelift system szelepemelési rendszer a szívóoldali vezérműtengelyeken úgynevezett „bütyökegységekkel” dolgozik, amelyek axiális, azaz tengelyirányban elcsúsztatható kialakításúak. Közvetlenül egymás mellett két különböző bütyökprofilt hordoznak, egyiket a kisebb, a másikat a nagyobb szelepemeléshez. Az egység pozíciójának változtatásával a szívószelepek a görgős szelepemelőkön keresztül a pillanatnyi terhelési állapot szerint vezérelhetők.
A számos más alkatrészen a súrlódás mérséklése érdekében végrehajtott további módosítások egész sorával kiegészítve az Audi valvelift system szelepemelési rendszer mintegy 10 százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást . A tekintélyes forgatónyomatékával és teljesítményével minden menethelyzetben bőséges tartalékokat kínáló 2,8 literes FSI-motor az Audi A6 modellben vegyes használat során, gyári adatok szerint 8,7 liter 95-ös benzint fogyaszt 100 kilométeren .
Az új 2.8 FSI minden elemében igazi high-tech erőforrás. 12,0:1 sűrítési aránnyal, így rendkívül kedvező hatásfokú égésfolyamattal dolgozik . A fejlett technikák sorát olyan megoldások teszik teljessé, mint a mindössze 33 kilogrammos alumíniumöntvény motorblokk és a két nyomáslépcsőben, szükség szerinti szállítással működő olajszivattyú .