szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.

A Ford S-MAX-et szoros versenyben találták a legjobbnak azt követően, hogy az eredetileg a teljes listára felvett 41 autóból a rövidlistára kiválasztottak nyolcat – a Citroen C4 Picasso-t, a Fiat Grande Punto-t, a Ford S-MAX-et, a Honda Civic-et, az Opel/Vauxhall Corsa-t, a Peugeot 207-est, a Skoda Roomstert és a Volvo C30-ast.

© Ford
A 2006 áprilisában történt bevezetése óta – marketinges felmérések szerint - az új S-MAX tulajdonosok több mint felének ez az első Ford gyártmányú autója. A legnépszerűbb S-MAX felszereltség a Titánium, a tulajdonosok több mint 60 százaléka rendeli meg ezt a legmagasabb felszereltségi szintet. Az Euro NCAP törtéstesztjén a Ford S-MAX kategóriaelső 5 csillagos eredményt ért el a felnőtt utasok védelme terén. Az új Galaxy-vel és a Focusszal együtt a Ford most már három olyan autót kínál, amelyik 5 csillagos, maximális minősítést ért el az Euro NCAP tesztjén. A gyalogosvédelemben is versenyképes – 2 csillag, 13 pont – eredményt mutathat fel az S-MAX.

Az S-MAX az egyik első Ford modell, amelyik rendelkezik az úgynevezett ember-gép interfésszel (Human Machine Interface). Ez számos, konfigurálható menü segítségével átfogó információkkal látja el a vezetőt. A kormánykeréken elhelyezett, könnyen kezelhető kapcsolók lehetővé teszik a vezető számára, hogy fontos információkat nézzen meg, köztük a fedélzeti szórakoztató rendszer, vagy a navigációs rendszer adatait.

A Ford az S-MAX-nek odaítélt "2007-es Év Autója Díj"-jal együtt már ötször nyerte el ezt a nagytekintélyű elismerést. Először 1981-ben a Ford Escorttal, majd 1985-ben a Ford Scorpióval és 1993-ban a Ford Mondeo első generációjával. 1999-ben pedig az első Ford Focus, kategóriájában új standardokat teremtve, a díj 44 éves történetének egyik legnagyobb különbségével nyerte meg a díjat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A németeknél a kombi Passat lett az év cégautója

Az Év Cégautójának választották a Volkswagen Passat Variant és a Seat Leon típusokat. Az évente megtartott versengést a Firmenauto szaklap és a Dekra hirdette meg. A Volkswagen konszern két típusa szerezte meg az első helyezést a 40, illetve a 20 ezer euró alatti kategóriában.

hvg.hu Autó

A Seat Leon a 2006-os év cégautója

150 flottaszakértő a Seat Leon-t választotta a 2006-os év cégautójává. A történet különlegessége, hogy a Seat kétszeres győzelmet aratott: úgy az importőrök osztályában, mint a 20 ezer euró alatti ártartományban első a Leon.

hvg.hu Autó

Az év cégautója az S-Mercedes

Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.

hvg.hu Autó

Feljött a második helyre a Ford

A Ford az első negyedévben Magyarországon – a regisztrációs adatokat, illetve a személy- és haszongépjárműveket is figyelembe véve - 29,5 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, ezzel megerősítette második helyét az importőrök között.

hvg.hu Autó

BMW lett az év cégautója

Az új BMW 320d lett az év autója a brit What Car? magazin díjátadóján Londonban. A bajorok több kategóriában is elhozták az első díjat. A BMW 525i-t az év üzleti autójának választották. A családi autók kategóriájában a VW Passat vitte el a pálmát.

hvg.hu Autó

Ötcsillagos a Ford S-MAX biztonsága

Az új Ford S-MAX osztályelső 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A legújabb Focus modellel együtt a Ford most már két olyan gépjárművet is ajánl, amelyik a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP vizsgálatán.