szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

© hvg.hu
Gyors ránézésre minimál autó az Accent. Alapelve a műanyag, annak is az egyszerűbb fajtája. Technikája mai, felszereltsége korszerű: tesztautómban volt négy elektromos ablakemelő, elektromos tükrök, szervokormány, klíma, rádiós magnó, 12 Voltos csatlakozó, két légzsák. Olcsó kisautóban elég lenne ez, de az Accent papíron nem is kisautó és nem is olcsó.

A 95 lovas motor nagy gázfröccsöt kér induláskor, szokni kell a kuplungot és a gázpedált. Kétezres fordulat alatt nagyon halk az autó, ez főként városban igaz. Ha túllépünk a Budapest táblán és ráfekszünk a gázra, nagyon hangossá válik a verda, száz fölött alig elviselhető, 130 fölött már kínos. Meglepő, de a végsebességet messzebb kell keresni, az egynégyes moci minden dühét beleadva 180 fölött is megküzdött az autópályán a szembeszéllel. Oldalirányú szélre elég érzékeny, így autópályán az utazás kínszenvedés. Maradjunk inkább a városban vele.

© hvg.hu
A kilátást hatalmas tükrök segítik, minden irányban jól belátható az autó. A vezetési kényelem elfogadható, az autó nem túl tágas, kissé összement az elődmodellhez képest, ugyanakkor egy szebb lett. A vezetőülés kapott egy lehajtható vékony kartámaszt, ami néha beleakad a kézfék karjába. Anyósnak nem jár a jóból, a vezető melletti ülésen ugyanis nincs karfa. A műszerfal kialakítása tetszett, attraktívnak és modernnek találtam a két műszerórát, a belső egyetlen ékeit. A többi el lehet felejteni. A beltér összevissza hangulata éjszaka is folytatódik, néhány kapcsoló kapott csak háttérfényt, a színek is eltérőek, kicsit kiforratlan, kissé elnagyolt a dizájn.

[[ Oldaltörés: Meglepően torkos (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Ha nem lenne az a fránya ár és a bosszantó fogyasztás, azt mondanám, Accentet mindenkinek. Cégautóként, flottában még így is jó választás. Próbáljunk kialkudni nagy kedvezményt a Hyundai most alakuló flottaosztályán. A koreai gyártó klasszikusan megbízható és hosszú távon is tartós járműveket gyárt, így szervizre sokat nem kell költeni az elején. Nem hiába választotta az amerikai edmunds.com szerkesztősége az év legjobb szedánjává a 15 ezer dollárnál olcsóbb járművek kategóriájában. Amerikában nem számít a fogyasztás, így a szerkesztőket nem zavarta volna, hogy én a 675 kilométeres tesztúton átlagban 8,4 literes fogyasztást mértem 100 kilométerenként.

© hvg.hu
Szinte egy az egyben hasonlít a Kia Rióhoz, a lámpák formája, a hűtőmaszk és a középkonzol néhány eleme tér el csupán, de míg a Kia inkább sportosabb benyomást kelt, addig az Accent az eleganciát helyezi előtérbe. Kicsit meglepő, hogy alapárban a Rio olcsóbb, mint az Accent, bár ha teljesen összemérjük az extrákkal felszerelt példányokat, akkor már nem találunk jelentős különbséget.

Rossz hír az Accent iránt érdeklődőknek, hogy oldal- és függönylégzsákot még csak rendelni sem lehet, meg kell elégednünk a két frontlégzsákkal és a négy tárcsafékes ABS-szel. A szervokormány elektromos rásegítésű, ez városban nagyon jó, viszont ha kiérünk a prérire, ott nem csökken ez a sebesség függvényében, az autó elveszíti teljesen a holtjátékát és innentől a nagy sebességű autózás valódi kalanddá változik.

3,499 ezerért mérik ezt az autót, ami legalább hét-nyolcszázezer forinttal több, mint amit ezért a felszereltségű kisautóért kérniük kellene. Ezt tudja az importőr is, de amíg az autókat Dél-Koreából szállítják, addig nagy olcsóbbodás nem várható. A fapados egynégyes induló ára 2,899 millió forint. Ezt a különböző akciók még pár száz ezerrel csökkenthetik.

© hvg.hu
Hátra beülve egyértelművé válik, hogy az Accent egy négyszemélyes autó. Középen ülni nagyon kényelmetlen. Magam mögé ülve kényelmesnek is mondható az autó, a térdeim, a vállaim, és a fejem is bőven elfér. A hátsó ajtó jó nagyra nyílik. A csomagtartó elég méretes, kár, hogy kívülről csak kulccsal nyitható. Széles, befelé szűkül, a teljes értékű pótkerék mellett a padlólemezben még egy kis plusz tárolót is kapunk. Palacktartóval bőven el vagyunk látva.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]



Hyundai Accent 1,4 Active
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1399
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő95 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 125 Nm 4700-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2500
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4280/1695/1475
Csomagtér390 liter
Saját tömeg (kg) 1058
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 177
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 12,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,0
Országúti 5,1
Vegyes6,2
Tesztfogyasztás8,4
CO2 kibocsátás (g/Km) 146
ÁRA A tesztelt autó ára 3,499 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Luxusterepjáróval támad a Hyundai Amerikában

A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.

hvg.hu Autó

Párizsban bemutatják az új Hyundai kupét

A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.

automenedzser.hu Autó

A tökéletes középút

Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.

hvg.hu Autó

Díjat kapott a Kia Rio/Hyundai Accent páros

Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.

automenedzser.hu Autó

Hyundai Tucson - Nemes öszvér

Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.