szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elegáns és gyors autók kedvelői ismét egy cáfolatból értesülhettek a német luxusautó-ipar esetleges átalakulásáról: a Porschénál cáfolták, hogy le akarnák választani a Volkswagenről és bekebeleznék annak luxusautó-részlegét, vagyis az Audit, a Lamborghinivel, a Bugattival és a Bentleyvel együtt.

© Porsche
A Handelsblatt biztosnak nevezett forrásból közölte értesülését, hogy a Porschénál már dolgoznak efféle terveken, a megvalósítást középtávon képzelik el. - Nincsenek ilyen tervek, és nem is látjuk értelmét ilyen változtatásnak - mondta a Porsche szóvivője, Albrecht Bamler hírügynökségek megkeresésére. Korábban azt cáfolták a stuttgarti Porschénál, hogy a Volkswagen, a legnagyobb európai autógyárcsoport felvásárlására készülnek.

A Porsche a Volkswagen legnagyobb részvényese, és e hónap elején a Porsche felügyelőbizottsága engedélyezte a részesedés 29,9 százalékra növelését a jelenlegi 27,4 százalékról. Harminc százalék fölött a Porschénak kötelezően ajánlatot kellene tennie a többi részvényes kivásárlására, akik közül a második helyezett az alsó-szászországi tartományi kormány, 20,75 százalékkal, a harmadik a Vollswagen maga, saját részvényekkel. Az év elején Alsó-Szászország részesedése 18,2 százalékos volt. Az év elején a Porsche részesedése is kisebb, még csak 21,28 százalékos volt a Volkswagenben, tavaly szeptemberben 10,26 százaléknál tartott, eredetileg 5 százaléka volt. Huszonöt százalék fölött stratégiai döntési beleszólása van.

© Porsche
A német kartellhivatal - európai uniós közbenjárás nyomán - tavaly enyhített a részesedésvásárlás feltételein. Azelőtt a Volkswagen alapszabálya - egy 1960-ban elfogadott döntés értelmében - nem tette lehetővé, hogy bármely részvényese 20 százaléknál nagyobb arányt szerezzen a csoportban. A Volkswagennél a legújabb híresztelésekről nem nyilatkoztak, de az év elején üdvözölték a Porsche szándékát a részesedése növelésére, igaz, eredetileg csak 20 százalékos Porsche-arány volt a meghirdetett cél.

Egymilliárd eurós megtakarítást várnak (Oldaltörés)




© audi.hu
A VW-nál nagyszabású, 20 ezer munkahely megszűnésével járó átalakítási program zajlik. Mintegy 11 ezer dolgozó jelezte hajlandóságát korai nyugdíjba vonulásra. Az átalakítás révén a vállalat már az idén legalább 1 milliárd eurós megtakarítást akar elérni. A Volkswagen minden bizonnyal kénytelen lesz megválni a svéd Scania teherautógyártól is - amelyben most még a legnagyobb egyedi részvényes -, ha a Scania többi részvényes elfogadja a szintén német MAN teherautó- és gépgyár két hete hivatalossá tett felvásárlási ajánlatát.

A Porsche és a Volkswagen között régi a kapcsolat: Ferdinand Porsche tervezte az első "népautót", vagyis az első Volkswagent, a később legendás VW Bogár ősét a harmincas években. A Volkswagen mostani elnöke, Ferdinand Piech maga is a Porsche mérnök egyik unokája. A Porsche-autók átlagosan 30 százalékban Volkswagen gyártmányú alkatrészeket tartalmaznak.

© hvg.hu
Elemzők szerint a Volkswagen vezetőváltásának is köze van a Porschéhoz. A Volkswagen felügyelőbizottsága két hete jóváhagyta az új vezérigazgató, Martin Winterkorn kinevezését, január 1-jei hatállyal. A jelenlegi vezérigazgató, Bernd Pischetsrieder év végével távozik, pedig a szerződését alig fél évvel ezelőtt hosszabbították meg 2012. májusig. Winterkorn eddig az Audit vezette, sikeresen.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kétmilliárd eurós a Porsche adózás előtti nyeresége

A Porsche AG felügyelő bizottsága elfogadta a Porsche-csoport 2005/2006-os üzleti évre vonatkozó adózási előtti nyereségét, amelyet 2,11 milliárd euróban állapított meg (előző évben: 1,238 milliárd). Ezzel a Porsche ismét rekord profitot ért el.

hvg.hu Autó

Puritán Porsche erős idegzetűeknek

A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .

hvg.hu Autó

Bemutatták a Porsche Caymant

Az új Cayman sportkupét VarioCam Plus szelepvezérléssel működő 2,7 literes boxermotor hajtja. A hathengeres gép teljesítménye 245 lóerő (180 kW), miközben 4600 és 6000 percenkénti fordulatszám között 273 newtonméter forgatónyomatékot ad le. A Cayman ötfokozatú manuális sebességváltójával 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig eléri a 258 kilométer/órát. Átlagfogyasztása 9,3 liter 100 kilométerenként.

automenedzser.hu Autó

VW Phaeton teszt: kétszázhetvennel hajtottuk a pápa új autóját

XVI. Benedek pápa egy különlegesen felszerelt Phaetont vett át minap a Volkswagen elnökétől. A hosszú tengelytávolságú luxusautót 450 lóerős, tizenkét hengeres, hatliteres motor hajtja. A német autópályán 270-el is kipróbáltuk az új pápamobilt.

Folk György (hvg.hu) Autó

A Porsche bővíti lipcsei üzemét

A stuttgarti Porsche AG szeptember elején lipcsei üzemében megkezdte a Panamera sportkupé gyártására szolgáló létesítmények építését. Az üzem bővítésének 2008 végéig kell elkészülnie.

automenedzser.hu Autó

Audi Q7 teszt: meghajtottuk a legnagyobb Audit

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.

MTI Autó

A Volkswagen ellen támad a Porsche

A Porsche AG járműipari cég cáfolta, hogy a Volkswagen konszern részvénytőkéjéből 30 százalékot vagy annál nagyobb szeletet akar megszerezni. Egyelőre a 29,9 százalékot célozta meg.