szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új BT-50 bevezetésével a Mazda zoom-zoom tulajdonságokkal gazdagította az Európában 110 ezer, világszerte pedig több mint 3 millió példányban eladott sikeres B-sorozat hagyományos értékeit. Az új pick-up ugyanannyira praktikus és strapabíró, mint elődje volt, ugyanakkor nagyobb a teljesítménye, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és személyautós kényelemmel kényezteti utasait.

© Mazda
A Mazda BT-50 formaterve erőt és kiváló összeszerelési minőséget sugároz. A három kivitelben - Regular, Freestyle és Dupla-kabinos - kapható autónak hosszabb a karosszériája, magasabbak az ajtónyílásai és a raktér oldalfala. Az utastér az igényesebb burkolatok és magasabb színvonalú összeszerelési minőség miatt személyautókra emlékeztet.

© Mazda
A BT-50 mindennapos használatban is igen praktikus. A kesztyűtartó felett elhelyezett új kihúzható tálca hosszú, és akár 10 kilós terhelést is elbír. A padlókonzol tárolórekeszt, kivehető hamutartót és négy pohártartót tartalmaz egyetlen egységben, ami szintén növeli a minőségérzetet. A zenebarátokat új, automatikus hangerőszabályzó funkcióval felszerelt hifi fogadja, mely a pick-up sebességének megfelelően változtatja a hangerő beállításait. A személyautós kényelmet tovább fokozzák az elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, az üzemanyag-töltőnyílás utastérben elhelyezett nyitógombja, az egyetlen gombnyomással nyitódó-záródó elektromos ablakok, a bármelyik pohártartóban elhelyezhető hamutartó és a vezetőülésből kapcsolható központi zár.

Nagyobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás

© Mazda
A Mazda BT-50-be egy új, közös nyomócsöves, 2,5 literes, 16 szelepes DOHC dízelmotor került, mely elődjénél kifinomultabb és takarékosabb, miközben 34 lóerővel erősebb (143 LE) és 64 Nm-rel nagyobb a nyomatéka (330 Nm). A Mazda új pickupja továbbra is kétféle, ötfokozatú kézi váltóval felszerelt változatban kerül piacra - létezik egy kizárólag kétkerék-hajtású, és egy teherszállításhoz vagy kalandos offroad kirándulásokhoz ajánlott, kapcsolható összkerék-hajtású változat. Utóbbi klasszikus hátsókerék- vagy négykerék-hajtású üzemmódban is használható, ezenfelül egy nagyméretű differenciálmű segít az új motor nagyobb nyomatékát hatékonyan az útra vinni

A hátsó merevtengelyhez csatlakoztatott laprugók hosszát 120 milliméterrel, 1320 milliméterre növelték, és itt is vastagabb lengéscsillapítókat alkalmaztak. Ez nemcsak a farrész rugózására van jótékony hatással, hanem akár 1225 kiló teher cipelését is lehetővé teszi a négykerék-hajtású változatok platóján. A legolcsóbb 4x2-es változat nettó ára 3,291 millió forint, a legdrágább 4x4-es nettó alapára 5,375 millió forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Vigyázat, jövünk!

Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet terepjárónk?

Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

automenedzser.hu Autó

Nissan Navara teszt: Szexis nagyvas

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.