szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mind Európában, mind Magyarországon szép sikereket elért 206 CC utódja tavasszal érkezik. A 207 CC elődje minden jó tulajdonságát megőrizte, ám annál sokkal mutatósabb és izgalmasabb.

Eleje ugyanolyan sportos, mint a csapott hátúé. Alacsony kupéként dinamikusnak mutatkozik, különösen a lendületes hátsó sárvédők jóvoltából. Hátsó lámpáit és lökhárítóját a lejtőshátútól örökölte. Nagy hátsó szélvédőjét matt fémkeret szegélyezi a csomagtartó felől, kiemelve a far tágasságát. Kabrióként a szélvédőkeret a meghatározó elem. Az utastér teljesen nyitott a környezet felé. Csupán a fejtámlák és a kicsiny, krómozott bukócsövek emelkednek ki. Nagy, 16 vagy 17 hüvelykes könnyűfém kerekek (a változattól függően alapfelszerelés vagy opció) egészítik ki a hatást. A 207 CC háromféle motorral készül: 120 lovas 1,6 literes, 150 lovas 1,6 literes benzines és 110 lovas 1,6 literes dízel. Mindegyik két vezértengelyes, négyszelepes, és ötfokozatú sebességváltóval működik együtt. Porsche Tiptronic rendszerű, szekvenciális automata a 120 lóerős benzineshez rendelhető.

© Peugeot

Az összecsukható tető a Peugeot tapasztalatát testesíti meg a kupé-kabriók terén. Teljesen saját tervezés , amely szigorú minőségi és tartós megbízhatósági követelményeket elégít ki. Külön futószalagon gyártják a madridi üzemben, ahol a 207 CC készül. A 206 CC továbbfejlesztését képező 207 CC tetőműködése annyiban kényelmesebb, hogy teljesen automatikus, nincsenek kézzel kioldandó bilincsek . Csak a gombot kell nyomni körülbelül 25 másodpercig, amely alatt automatikusan lesüllyed a négy ablak is. Az optimális tömítés, illetve a könnyű ajtónyitás érdekében a kilincs meghúzásakor önműködően lesüllyednek egy kicsit az ablakok.

© Peugeot


Ha baj van, megvéd a bukócső (Oldaltörés)



A hátsó ülések mögött elhelyezkedő két kis krómozott bukócső hozzájárul a 207 CC dinamikus stílusához, egyben diszkréten szolgálja a védelmet. Ha borulásveszélyes helyzet áll fenn a szöghelyzetet és a forgási sebességet érzékelő fedélzeti számítógép szerint, akkor 25 ezredmásodpercen belül kioldja a bukócsöveket behúzva tartó rugókat. Ezután további 175 ezredmásodperc alatt 200 milliméter magasra ugranak fel a csövek.

A 207 CC négy automatikus övéhez erőhatároló, illetve látható és hallható becsatolási figyelmeztetés tartozik. Az első övek előfeszítője egyszerre működik a bukócsővel. Az öt légzsák közül háromnak különleges az alakja, hogy megfeleljen a karosszéria sajátságainak. A gyermekbiztonságot hárompontos Isofix rögzítés szolgálja.

© Peugeot


Valódi 2+2-esként a 207 CC hátsó üléseket is kínál, ami jelentősen kiszélesíti vevőkörét. Az első üléstámlákon elhelyezett kioldókar megkönnyíti a bejutást a második sorba. A poggyásztartóba rakott holmit állandó zárás védelmezi, ezért a fedél csak kulccsal nyitható. A pótkereket is magába foglaló csomagtér űrtartalma (VDA) kupéként 370 liter (449 liter víztérfogat), illetve nyitott tetővel 145 liter (187 liter víztérfogat). Az utóbbi esetben fedél választja le a tető férőhelyét.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mennyiért lehet kabriónk?

Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 307 CC teszt: az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

automenedzser.hu Autó

Peugeot 207 teszt: a kisautók krémje

A franciák új üdvöskéjéhez nagy reményeket fűz a hazai importőr, feladata nem más, mint kirántani az egyre gyengébben teljesítő Peugeot-t az eladási görbe negatív oldaláról. A 207-esen nem múlhat. Az autó a megfelelő motorral kész főnyeremény.