szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Seat ismét magasra emelte a mércét, az új Leon Cupra modellel, a márka mindeddig legerősebb szériamodelljével jelent meg a piacon .

© seat
A motor 177 kW/240 LE teljesítménye hatásosan hangsúlyozza a márka technikai lehetőségeit, az új Leon Cupra azonban futóműve, felszereltsége, valamint aktív és passzív biztonsága tekintetében is kiemelkedik. Szellemisége egészen a legkisebb részletekig versenyautót idéz, mégis kiválóan alkalmas a mindennapos használatra is.

A 240 lovas teljesítmény érdekében a feltöltő kompresszor- és turbinaoldalát egyaránt megnövelték, a dugattyúkat és a hajtókarokat megerősítették, nagyobb átmérőjű szívószelepeket és új tervezésű hengerfejet építettek be.

E módosításokkal a Leon olyan menetteljesítményeket produkál, amelyek kétségkívül méltóak a World Touring Car Championship (WTCC) sorozathoz: csúcssebessége 247 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló helyzetből 1000 méter megtételéhez mindössze 26,4 másodpercet igényel. Ötödik fokozatban 6,4 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/óra sebességre, hatodikban ehhez mindössze 8,2 másodperc szükséges. Fogyszasztása vegyes használatban átlag 8,3 liter 100 kilométerenként. Annak érdekében, hogy a Cupra sportos karaktere teljes mértékben kifejezésre juthasson, a kipufogó egyedi, mélyen zengő hangzásról gondoskodik.

A tervezők a fékberendezést is erősebbre és nagyobb teljesítményűre alakították ki. Mind a négy keréken nagyméretű (elöl 17 hüvelykes, 345 x 30 milliméteres) és belső szellőzésű féktárcsák gondoskodnak a kiemelkedő lassulásértékekről.

© seat

Az új Leon Cupra külsejével is vonzza a tekintetet. Első lökhárítóját megnövelt légbeömlő nyílások jellemzik, a hatalmas levegőmennyiség a 240 lóerős aggregát hűtéséhez szükséges. Hátulja is jellegzetes, a Leon WTCC diffúzoros idomaira emlékeztető fekete alsó sávval és a fényes nemesacél ovális kipufogóvégekkel. A 18 hüvelykes alufelnik szériában tartoznak a különleges autóhoz. Belső tere versenyautós atmoszférát közvetít. Az integrált fejtámlával készült kagylóülések a pilóta és az első utas számára határozott oldaltartást kínálnak. A karosszéria oszlopait és a tetőt belül fekete kárpitozás borítja. A teljes utastérben a fekete szín dominál, tudatosan megszakítva a vörös, fehér és ezüst elemekkel, amelyek vizuális hatásukat a színkontraszt mellett sportos formaviláguknak is köszönhetik. Jó példa erre a kormánykerék mikro-perforált bőrbevonatának vörös háttere, az ezüst árnyalatú váltókar-gomb, a műszerek fehér számlapjai vagy a sportos fémpedálok.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

A szenvedély rabja

Amikor korábbi cikkeimben hiányoltam azt a bizonyos latin temperamentumot a Seat új modelljeiből, nem gondoltam, hogy lesz egy modell, amely jó értelemben átesik a ló túlsó oldalára. A Leon Monster a mediterrán életérzés izgalmát és szépségét pávaként mutogatja, ennél vadabban és ízlésesebben feltuningolt és kicicomázott gyári autóhoz még nem volt szerencsém.

automenedzser.hu Autó

Seat-teszt: az aszfalt ördöge

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.

hvg.hu Autó

Leon FR: csábító legenda

A Seat modellválasztékának egyik legcsábítóbb és legfeltűnőbb modellje, a León FR visszatér a kereskedők bemutatótermeibe. Az Altea FR után a León FR a Seat új generációs modelljeinek második tagja, amely karosszériáján az „FR” (Fórmula Racing) jelzést hordozhatja.

hvg.hu Autó

A Seat Leon a 2006-os év cégautója

150 flottaszakértő a Seat Leon-t választotta a 2006-os év cégautójává. A történet különlegessége, hogy a Seat kétszeres győzelmet aratott: úgy az importőrök osztályában, mint a 20 ezer euró alatti ártartományban első a Leon.