Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"37bc47d8-ba44-4da7-8616-c7ffe9b5cd9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Magyar Bírói Egyesület szerint ez is azt igazolja, a hatalom nem tekinti partnernek a bírósági szervezetet.","shortLead":"A Magyar Bírói Egyesület szerint ez is azt igazolja, a hatalom nem tekinti partnernek a bírósági szervezetet.","id":"20250406_magyar-biroi-egyesulet-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37bc47d8-ba44-4da7-8616-c7ffe9b5cd9c.jpg","index":0,"item":"204667f9-4ccb-414a-bda9-1611d06c9893","keywords":null,"link":"/itthon/20250406_magyar-biroi-egyesulet-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. április. 06. 20:30","title":"Néhány napot kaptak a bírók az őket érintő salátatörvény véleményezésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"591c414d-1674-45a8-bc3e-77fdb6e2175c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Népszava cikke szerint csak azok a tanárok jelentkezhetnek az Oktatási Hivatal által szervezett intézményvezetői képzésre, akiket leokéz a fenntartó, vagyis állami iskolák esetében a tankerületi központ is.","shortLead":"A Népszava cikke szerint csak azok a tanárok jelentkezhetnek az Oktatási Hivatal által szervezett intézményvezetői...","id":"20250407_iskolaigazgato-oktatasi-hivatal-tankeruleti-kozpont-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/591c414d-1674-45a8-bc3e-77fdb6e2175c.jpg","index":0,"item":"4ad5545e-71e2-4940-88fa-4f6ef6aba3b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_iskolaigazgato-oktatasi-hivatal-tankeruleti-kozpont-engedely","timestamp":"2025. április. 07. 08:33","title":"Iskolaigazgató szeretne lenni? Ehhez bizony már központi jóváhagyás kell!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: Budapest Airport és a mianmari junta.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250403_Liszt-Ferenc-katonai-diktatura-Del-Kelet-Azsiaban-Elvitelre-podcast-Budapest-Airport-repter-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"6e003368-7d4a-4265-833d-766332169d45","keywords":null,"link":"/itthon/20250403_Liszt-Ferenc-katonai-diktatura-Del-Kelet-Azsiaban-Elvitelre-podcast-Budapest-Airport-repter-foldrenges","timestamp":"2025. április. 06. 06:00","title":"Liszt Ferenc és egy katonai diktatúra Dél-Kelet-Ázsiában │ Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3faa264-2c66-4152-9382-675c08e2ba94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Audi A5 legújabb külsőleg tölthető hibrid változata kétféle teljesítményszinttel és kétféle karosszériával érhető el.","shortLead":"Az Audi A5 legújabb külsőleg tölthető hibrid változata kétféle teljesítményszinttel és kétféle karosszériával érhető el.","id":"20250407_109-km-villannyal-magyarorszagon-a-legujabb-plugin-hibrid-audi-a5-phev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3faa264-2c66-4152-9382-675c08e2ba94.jpg","index":0,"item":"64e6a10c-8f5a-4557-8cfa-5fe74546bcca","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_109-km-villannyal-magyarorszagon-a-legujabb-plugin-hibrid-audi-a5-phev","timestamp":"2025. április. 07. 06:41","title":"109 km villannyal: Magyarországon a legújabb plugin hibrid Audi A5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47ba338d-5acb-47c4-9092-89628db7956b","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A mindennapi életünk része a közlekedés. Ki autóval, ki biciklivel, mások gyalog és tömegközlekedéssel. Az elmúlt években az elektromos rollerek miatt már többet került szóba a közelekedési jog a KRESZ, a többség azonban ettől függetlenül nincs tisztában alapvető kérdésekkel. ","shortLead":"A mindennapi életünk része a közlekedés. Ki autóval, ki biciklivel, mások gyalog és tömegközlekedéssel. Az elmúlt...","id":"20250407_Kozlekedesi-jog","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47ba338d-5acb-47c4-9092-89628db7956b.jpg","index":0,"item":"0d1fc1b2-9612-4885-af6d-1bb6b0fc0f17","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_Kozlekedesi-jog","timestamp":"2025. április. 07. 06:00","title":"Tényleg nem büntetnek, ha csak kicsit megyek a sebességhatár felett? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62465733-4137-4ebe-b42a-4c2959326a2b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"1487 meccsre volt szüksége hozzá, de meglett.","shortLead":"1487 meccsre volt szüksége hozzá, de meglett.","id":"20250406_Sporttortenelmi-pillanat-Ovecskin-megdontotte-Gretzky-golrekordjat-az-NHL-ben-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62465733-4137-4ebe-b42a-4c2959326a2b.jpg","index":0,"item":"0f3f6296-1dfe-4a87-b4de-7be2eea2b76a","keywords":null,"link":"/sport/20250406_Sporttortenelmi-pillanat-Ovecskin-megdontotte-Gretzky-golrekordjat-az-NHL-ben-video-ebx","timestamp":"2025. április. 06. 20:29","title":"Sporttörténelmi pillanat: Ovecskin megdöntötte Gretzky hihetetlen gólrekordját az NHL-ben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője annak kapcsán posztolt, hogy folyamatosak a késések és leállások a győri fővonalon.","shortLead":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője annak kapcsán posztolt, hogy folyamatosak a késések és leállások a győri...","id":"20250405_Vitezy-David-szerint-Lazarnak-a-Pride-es-a-karomkodas-helyett-azzal-kene-foglalkoznia-ami-a-dolga-lenne","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bcd6c45-0069-4a9a-8a9b-13d30b654b7d.jpg","index":0,"item":"b2af40fa-104e-4d4a-93e2-c2e27e9a8864","keywords":null,"link":"/itthon/20250405_Vitezy-David-szerint-Lazarnak-a-Pride-es-a-karomkodas-helyett-azzal-kene-foglalkoznia-ami-a-dolga-lenne","timestamp":"2025. április. 05. 13:11","title":"Vitézy Dávid szerint Lázárnak a Pride és a káromkodás helyett azzal kéne foglalkoznia, ami a dolga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel társul, ezért az esetek többségében nem fordulnak orvoshoz. Összeszedtük a lehetséges okokat és a megoldási lehetőségeket.","shortLead":"A fájdalmat szexuális aktus közben minden ötödik nő legalább egyszer átéli élete során. Mivel sokaknál szégyenérzettel...","id":"20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45f5d731-e83b-4462-8d44-d890eb388c58.jpg","index":0,"item":"a17f4fcf-31b2-4394-98b5-f059dfa5870a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20240617_cikatridina-szexualitas-fajdalmas-egyuttlet-endometriozis","timestamp":"2025. április. 07. 07:30","title":"Fájdalom együttlét közben: van megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""}]
Magyar csapat vezetheti Dakarba az első Opel Antarát
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Szalay Balázs a kilencedik Dakarra készül, Bunkoczi László navigálásával a negyedikre, az Opel Antarával pedig az elsőre. A Portugáliából induló mezőny – 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió - 16 nap alatt 8696 kilométert tesz meg, miközben átszeli a Nyugat-Szaharát.
Megtiszteltetés volt a csapat számára, hogy az idén először a német Opel Motorsport engedélyezte számára a gyári színek – vagyis az ezüst-sárga – használatát, sőt, megtervezte az Antara külsejét és a versenyruhákat is. Ezzel a magyar csapat még közelebb került az Opel Motorsporthoz, amely eddig csak a hivatalos gyári versenyzőknek (német túraautó bajnokság – DTM) adta meg ezt a kiváltságot.
Egy a Dakar rallyra készülő versenygép megépítéséhez normál esetben legalább fél évre lett volna szükség, ám a Szalay Dakar Team tapasztalt szervizcsapatának köszönhetően alig több mint két hónap alatt elkészült a 395 lóerős Antara (amelynek utcai változatát májusban mutatják be Magyarországon). Az autóban minden alkatrész vadonatúj, ám ilyen rövid idő alatt csak arra volt lehetőség, hogy a korábbi versenyautó építésénél szerzett tapasztalatokat, konstrukciós fejlesztéseket használja fel a csapat. A nagyobb konstrukciós átalakításokat a 2007-es idényre tervezi a szervizteam.
A Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Laklóth Aladár trió ezúttal is biztos hátteret nyújt a csapatnak – ha az autós párosnak bármilyen problémája adódik, a kamionból kaphat alkatrészeket és persze szervizsegítséget a viadal közben. Természetesen Darázsiék is versenyben lesznek, és tőlük is jó részeredményekre és végeredményre számíthatunk.
OPEL ANTARA
Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal) Szélesség: 1999 mm Magasság: 1886 mm Hosszúság: 4720 mm Futómű: elől független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók Rugóút: elől 250 mm, hátul 300 mm Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva) Kuplung: Tilton 3 tárcsás, 7 1/4 hüvelyk átmérőjű Osztómű: X-track, egybeépítve a sebességváltóval Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal) Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm Felni: Speedline 16 hüvelyk magnézium ötvözet Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 55 kg Motorparaméterek Típus: LS6 alumínium Hengerűrtartalom: 5692 kcm, V8-as Teljesítmény: 395 lóerő (szűkítővel) Nyomaték: 510 Nm Vezérlés: Motec M800 Speciális levegőszűkítő: 37.2 mm Fogyasztás: 60 liter/100 km Végsebesség: 186 km/óra Gyorsulás: 7,8 másodperc alatt 0–100 km/órára
A 2007-es DAKAR RALLY A részletes útvonalterv Portugália Január 6. Lisszabon – Portimao (össztáv: 495 km, ebből szelektív szakasz: 120 km)
Spanyolország Január 7. Portimao – Málaga (össztáv: 500 km, ebből szelektív szakasz: 60 km)
Marokkó Január 8. Nador – Er Rachidia (össztáv: 649 km, ebből szelektív szakasz: 252 km) Január 9. Er Rachidia – Ouarzazate (össztáv: 679 km, ebből szelektív szakasz: 405 km) Január 10. Ouarzazate – Tan Tan (össztáv: 775 km, ebből szelektív szakasz: 325 km)
Mauritánia Január 11. Tan Tan – Zouerat (össztáv: 817 km, ebből szelektív szakasz: 394 km) Január 12. Zouerat – Atar (össztáv: 580 km, ebből szelektív szakasz: 542 km) Január 13. Szünnap, Atar Január 14. Atar – Tichit (össztáv: 626 km, ebből szelektív szakasz: 589 km) Január 15. Tichit – Nema (össztáv: 497 km, ebből szelektív szakasz: 494 km)
Mali Január 16. Nema – Timbuktu (össztáv: 615 km, ebből szelektív szakasz: 516 km) Január 17. Timbuktu – Nema (össztáv: 590 km, ebből szelektív szakasz: 571 km) Január 18. Nema – Kayes (össztáv: 746 km, ebből szelektív szakasz: 257 km)
Szenegál Január 19. Kayes – Tambacounda (össztáv: 458 km, ebből szelektív szakasz: 260 km) Január 20. Tambacounda – Dakar (össztáv: 576 km, ebből szelektív szakasz: 225 km) Január 21. Dakar – Dakar (össztáv: 93 km, ebből szelektív szakasz: –)
Össztáv: 8696 km, ebből szelektív szakasz: 5010 km
Halálos baleset történt a terep Világkupa-sorozathoz tartozó Marokkó-rali utolsó szakaszán: a Mitsubishivel versenyző Nani Roma navigátora, a francia Henri Magne vesztette életét.
Kijelölte a Volkswagen gyári csapata a negyedik autójuk legénységét a 2007-es Dakar ralira: A négyszeres Dakar-győztes finn Ari Vatanen indul a január hatodikán Lisszabonból rajtoló klasszikus tereprali versenyen a Volkswagen Race Touareg 2-vel. Navigátora Fabrizia Pons lesz.
A Dakar-rali szervezője, az ASO a közép-kelet-európai térségben külön képviselőt nevezett ki. A megbízást Szalay Balázs kapta, aki eddig nyolcszor indult a sivatagi show-n és a távot négyszer teljesítette sikerrel.