szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Novemberben 1,22 millió új autó kapott rendszámot Európában, 3,9 százalékkal több, mint tavaly novemberben, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken.

Októberben 3,6 százalékos volt az éves többlet. Előzőleg négy hónapon át csökkentek az eladások éves egybevetésben.
   
Az első tizenegy hónapban 14,29 millió új kocsit vásároltak Európában 0,8 százalékkal többet, mint a tavalyi első tizenegy hónapban. Az első tíz hónap során 0,4 százalékos volt a többlet az egy évvel korábbihoz képest.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nem komoly a visszaesés az autópiacon

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.

euractiv.hu Gazdaság

Hatszor dinamikusabb a román autópiac az európainál

A borúlátó előrejelzések és az autópiac bővülésének lassulása dacára Romániában még mindig sokkal nagyobb az autópiac növekedési üteme, mint az uniós tagországokban: az év első felében 7,85 százalékkal nőtt az autópiac Romániában, míg az EU-ban csupán 1,3 százalékkal.

Autó

Verseny az európai teher-autópiacon

Átrendeződhetnek az erőviszonyok a nemzetközi haszonjárműpiacon, ha a svéd Scania elfogadja a német MAN felvásárlási ajánlatát. Együtt piacvezetők lennének Európában.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.