szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Használt autót adni-venni az interneten gyors, közvetlen és egyáltalán nem a legbiztosabb módja a minőségi adásvételnek. De a legelterjedtebb, legkézenfekvőbb és legkényelmesebb.

Világszerte emberek millió hirdetik használt kocsijukat a weben. Minden országnak megvannak a vezető keresői. Ami Németországban a www. autoscout24.de, vagy a www.mobile.de, az nálunk, magyaroknál a www.hasznaltauto.hu. Ezt az oldalt naponta - a Medián Webaudit adatai szerint - 65-70 ezer egyedi látogató keresi fel.

Hatalmas a kínálat a weben. "A használtautó-vásárlók az interneten ma elsőként a hasznaltauto.hu webcímet írják be a keresőbe" - mondja a Használtautó Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa, Minkó László. Az oldalon 1999. december elseje óta 294 ezer felhasználó regisztrálta magát. Sokan az oldal egyéb szolgáltatásait is igénybe veszik. Ilyen például a népszerű "autóvadász" hidetésfigyelő. A kért járműről a rendszer e-mailben értesíti a programra feliratkozottakat. Ezt a szolgáltatást ingyenesen lehet kérni sms-ben is.

Az ügyvezető szerint kiemelt figyelmet fordítanak a feladott hirdetések kontrolljára, kósza, ellenőrizetlen hirdetések nem maradhatnak fent. Kisebb gubancokat azért találtunk a rendszerben: heteken keresztül lehetett például látni egy havi 1 forintért kínált, 1001 köbcentis, elektromos hajtású, 1359 lóerős, 1,1 kilós, 24 személy szállítására alkalmas, full-full extrás Kawasaki KX bevásárlókocsit.

Nem szabad megfeledkezni a cég wapoldaláról sem, amelyet szintén sokan néznek. Napi több száz látogató keresi fel telefonján az oldalt, ahol mindent elolvashat az autóról, megnézheti a képeket. Keresni, szűrni lehet, majd egy gombnyomással felhívni a hirdetés feladóját.

Az importőrök által kínált garanciális használtautó-programok (Weltauto, Peugeot Lion Autoselect, Volvo Quality 1, BMW Premium Selection, Mercedes Jahreswagen) nem konkurensei a hasznaltauto.hu-nak: hirdetik szolgáltatásaikat az oldalon, tehát egyfajta együttműködés van kialakulóban. Heteken belül olyan garanciális használtautó-kereskedelmi szolgáltatást indítanak, amely ötvözi a hasznaltauto.hu népszerűségét és a prémiummárkák garanciális minőségét - árulta el Minkó.

A jövő a regionális terjeszkedésé; ennek első lépéseként többnyelvű lett az oldal, legutóbb a hollanddal bővült a paletta. A közeljövőben megjelenik a hasznaltauto.hu a környező országokban és a környező országok nyelvén is.

[[ Oldaltörés: A kocsik 40 százalékát a neten értékesítik (Oldaltörés) ]]



A hasznaltauto.hu-n a hirdetők több mint kétharmada kereskedő. A budapesti és kanizsai telephelyű Tromf Car Kft.-nek jelenleg 100, illetve 40 autója várja vevőjét a világhálón. A cég 1998-ban alakult, de az interneten csak három éve hirdetik az autóikat. Az adatbázist maguk frissítik, először a hasznaltauto.hu-ra viszik fel az autókat, és onnan töltik vissza a saját weboldalukra. Borenich Gábor ügyvezető szerint a hasznaltauto.hu egyelőre megkerülhetetlen, hisz ez a leglátogatottabb hazai portál. Kocsijaikat megtaláljuk a cég saját honlapján, de a vezess.hu és a mobile24.hu hirdetései között is.

"A hozzánk érkező e-mailek számából látjuk az internetes érdeklődés fokozódását. Eladásaink 30-40 százaléka az internet segítségével bonyolódik le, 30 százalék az írott sajtóban feladott hirdetésekkel, a maradék pedig a telepről - erősíti meg Borenich Gábor az internetes érdeklődés hatványozódását. Az évente 400-450 autót értékesítő Tromf Car tulajdonosa egy másik oldalát is megvilágítja az internetes kereskedelemnek. Képbe jöttek az internetes árverések, licitek, amelyeken egyre több kereskedő vesz részt. Igaz, ezek jó része zártkörű, de például a vatera.hu-n bárki, aki regisztrál, licitálhat, többek között autókra is. Külföldi oldalakat is figyelnek, sőt bankok és lízingcégek zárt hálózatában is licitálnak.

A kereskedők még nem teljesen szoktak le a nyomtatott hirdetésekről, az apróhirdetők jó része azonban papír helyett egyre inkább a Képes Autó Expressz és az Autotrader weboldalát vizslatják. A nyomtatott autós hirdetések kora leáldozóban van - ezt erősíti meg Horváth Zoltán, a Weltauto ügyvezetője is, aki büszkén meséli, hogy nemrég adták át a Weltauto-program keretében eladott tízezredik használt gépkocsit.

© VW
A magyar használtautó-piacon évente 600 ezer gépkocsi cserél gazdát, ám Horváth szerint ebből egyelőre minimális arányt képvisel a garanciális használt autók eladása. Sok márka hirdeti használt autóit, de átfogó stratégiája, internetes adatbázisa keveseknek van. A Weltauto közéjük tartozik: 44 kereskedése évente 15 ezer autót értékesít, többségében a Porsche Hungária által forgalmazott márkákat, (Audi, VW, Skoda, Seat, Porsche, VW haszonjármű). Horváth állítja: ők adják el a legtöbb garanciális, minőségi használt autót. A Weltauto-programba bevont autókat az EU-ra kiterjedő mobilitásgaranciával adják el: egy év műszaki garancia jár a megadott alkatrészekre. A weltauto.hu oldalra egyébként havonta 450 ezren látogatnak el, a cég eladásainak 30-40 százaléka internetes kapcsolatfelvétel alapján születik. Az oldalon jelenleg 2200 autó hirdetése tekinthető meg.

"Parkunk 80 százaléka beszámított, megvásárolt gépkocsi. Minden Porsche Hungária-kereskedő maga viszi fel a rendszerbe az autókat, a Weltauto csak a keretet adja hozzá" - mondta el Horváth. Hetente frissül az oldal, hét nap után a rendszer automatikusan leveszi a hirdetést, tehát a kereskedőknek érdekük, hogy naprakészen tartsák parkjukat. Minden hétfőn nézik és cserélik a hirdetéseket. "De ki is megyünk ellenőrizni. Egységes háttért írunk elő, azt is megszabjuk, milyen szögből, milyen háttérrel és hogyan fotózzák le a kocsikat, hány képet lehet felvinni" - teszi hozzá.

[[ Oldaltörés: Prémiumautó másodkézből (Oldaltörés) ]]



© BMW
Minőségi használt autót azonban nem csak a Weltauto szalonjaiban lehet vásárolni. Egyre több márka, köztük a BMW is szeretné másodkézből származó, ám ellenőrzött, bevizsgált autóival bővíteni jelenlétét a magyar utakon. Használt bajor prémiumautót ettől az évtől a Premium Selection program keretében lehet vásárolni. Ilyen nagy értékű autók esetében rizikós a szürke importra hagyatkozni. A használt BMW-k jelentős része Nyugatról érkezik, nem ellenőrzött, korántsem megbízható forrásokból. Antal Péter, a Wallis Motor Pest ügyvezető igazgatója állítja: csak fiatal, megkímélt és kifogástalan minőségű BMW-ket kínálnak. A kocsi maximum ötéves lehet, és legfeljebb 100 ezer kilométer lehet benne, továbbá át kell esnie egy 72 pontos műszaki ellenőrzésen. Ezekhez az autókhoz minimum egyéves garancia jár.

"Januárban indultunk, egyelőre a Wallis Pestnél van Premium Selection szalon" - mondja Antal. "Kezdetben csak fiatal autókat vonunk be a programba; a jelenlegi kínálat több mint 90 százaléka egyéves vagy annál fiatalabb BMW. De a maradék sem több kétévesnél, és nagyon messze van a százezer kilométertől. Szeretnénk tisztára mosni a BMW-k szürkeimport által megtépázott presztízsét" - magyarázza döntésük okát az igazgató.

Ilyen egyszerű ez, csupán néhány kattintás, máris megvan a kiválasztott autó. De messze van még az idő, amikor becsomagoltatjuk és az otthoni címünkre kérjük a járgányt. Szeretjük még megfogni, kipróbálni, babusgatni, ízlelgetni és meghallgatni a végső döntés előtt. És ilyenkor könnyen csúszunk el, fogunk mellé, hisz hiába a többhetes körbejárás, megfontolás, véleménygyűjtés - ha az autóvásárlásnál végül is érzelmeinkre, nem pedig józan eszünkre hallgatunk.

BIRÓ CSONGOR

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Magyar veterán autósok

A gazdag nyugat-európai országokétól jócskán elmaradó magyarországi oldtimerkultusz mindinkább a tehetősek szórakozásává válik - mégis lendületesen nő az aktív veteránosok tábora.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

automenedzser.hu Autó

Folyik a vér a magyar utakon

Miközben Magyarországon riasztó baleseti statisztikák látnak napvilágot, a MOL és a Suzuki tévéreklámjainak trükkfelvételein autók száguldoznak vidáman, keresztül-kasul a fővároson, fittyet hányva a legelemibb KRESZ-szabályokra is. Legalább ne hirdessük a macsó vezetést!

automenedzser.hu Autó

BMW: hidrogénnel 300 fölött

A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.

automenedzser.hu Autó

Autók, amelyek megmentették a világot

Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.

automenedzser.hu Autó

Retróhullám az autógyáraknál

A hatvanas évek nagy teljesítményű modelljei iránti nosztalgiát igyekeznek meglovagolni az amerikai autógyárak, amelyek sorra rukkolnak elő legendás típusaik modernizált változatával. A retródivatot a Volkswagen Bogárja indította el, Európára mégsem jellemző a múltidézés.

automenedzser.hu Autó

Hidrogén: a Föld megmentője, de mikor?

A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

Tizenhat tipp, hogyan spórolj a benzinnel

Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

automenedzser.hu Autó

Kudarcot vallott az európai autóipar?

Nem teljesítik a széndioxid-kibocsátás megcélzott csökkentését az Európai Unió autógyártói. Egy év alatt csupán egyetlen százalékkal sikerült mérsékelni a környezetet szennyező széndioxid mennyiségét.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

automenedzser.hu Autó

Mi teszi a presztízsautót?

A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?

automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.