szerző:
automenedzser.hu

Amióta van internet, sokkal könnyebb autót választani. A kérdés csak az, jó lesz-e nekünk a kiszemelt példány. Az online autóvásárlás legfontosabb szabályait gyűjtöttük össze.

© hvg.hu
Tesztek, technikai leírások, árak, akciók - mind olyan lehetőségek, amelyek megkönnyítik a tájékozódást, és előkészítik a döntést. Ha viszont eltévedünk a tények és ténynek vélt álhírek dzsungelében, ha túl sok lényegtelen információt gyűjtünk be, akkor nehezebben és rosszabbul fogunk dönteni. A csapdákat könnyen felismerhetjük, ha távolságtartóan, okosan és élvezetből szörfölünk az autós oldalakon. Ha a vásárlást úgy közelítjük meg, mint gyötrő harcot köztünk és a ravasz csalók között, sohasem leszünk megelégedve azzal, amit veszünk. Van néhány szabály, amit az internetes autóvásárlásnál szem előtt kell tartanunk, hogy elkerüljük a buktatókat, és a végén örülni is tudjunk az üzlet gyümölcsének.

Szánjunk időt a kereskedő kiválasztására

© Ferrari
Ha kiszemeltünk egy autót, vagy kettőt, van már elképzelésünk az árról, nézzük meg, hogy a környezetünkben, és akár távolabb is, mit kínálnak a kereskedők. Ne felejtsük azonban, hogy a pillanatnyi kedvezmények, a jó ár és a kedvező konstrukció hosszú kapcsolatot vetít előre. Még akkor is, ha rövid futamidejű hitelre vesszük az autót, a karbantartás és a szerviz évekre összeláncolja a vevőt és az eladót, két, egymásnak feszülő érdeket. Lehet, hogy egyszer nagy kedvezményt kapunk, de utána félévente leveszik a sarcot.

Nézzünk utána a kereskedésnek, tudjuk meg, nincs-e csődben, olvasgassunk internetes fórumokon, próbáljuk kideríteni, mennyire elégedettek a korábbi vásárlók, szerezzünk be infókat a szervizről, mennyire alaposak, mennyire gyorsak, profik, szolgálatkészek és drágák. Nincs messze az az idő, amikor Európa-szerte szabadon lehet majd autót vásárolni és szervizeltetni, de addig is próbáljuk kihasználni azokat a hosszú távú, nem egyszeri kedvezményeket, amelyeket a különböző márkakereskedők és márkaszervizek kínálnak egymás ügyfeleinek az elhalászásáért.

A netes vásárlók előnye az is, hogy a vidéki, Budapesttől távoli kereskedőknél komoly árkedvezményt tudnak elérni, hisz a vidéki kereskedő kisebb ügyfélkört tud megcélozni helyben. Ilyenkor arra is gondolnunk kell, hogy majd vidékre kell vinnünk szervizbe és átvizsgálásra az autót, ami akár kényelmetlen is lehet. De azt se felejtsük el, hogy mivel nem vagyunk helyiek, az alacsonyabb ár fejében elveszítünk olyan extraszolgáltatásokat, amelyeket pontosan a helyiek csábítására talált ki a kereskedő. Ilyen lehet például a szervizelés idejére kölcsönadott csereautó vagy a három évig ingyenes szerviz.

[[ Oldaltörés: Legyünk tisztában vele, meddig ér a takarónk (Oldaltörés) ]]



© Citroën
Hiába az azonos márka, mindegyik kereskedő önálló vállalkozás, önálló egyedi érdekekkel és lehetőségekkel. Ezért jó, ha a márka által garantált finanszírozót vagy biztosítót választunk, még ha drágább is. Az internet előnye, hogy kiválaszthatjuk a legmegfelelőbb hitelkonstrukciót, tartós bérleti vagy lízingfeltételeket. A készpénzes vevő ma nagyon ritka. A kereskedők nem is nagyon örülnek nekik, a legjobb üzlet számukra a hitelezés. Nem veszélytelen, hisz folyamatosan nő a visszavett autók száma, de a reklámok diktálta kényszer és az eladók kapzsisága egyelőre nem szabhat ésszerű gátat a hitelre vett autók számának növekedésében.

Minden bank, lízingcég és pénzügyi szolgáltató fent van a neten. Könnyen, biztonságosan és korrekt módon kínálják szolgáltatásaikat. Hitelkonstrukciós ajánlatot kérjünk be minél több helyről, lehetőleg forintban, svájci frankban és euróban is kiszámolva. Vegyük figyelembe anyagi lehetőségeinket, az elkövetkező évek terveit. Tegyünk fel néhány kellemetlen kérdést: biztosak vagyunk az állásunkban? Nő a család? Szétmegy a család? Várható nagyobb kiadás (esküvő, érettségi, lakásfelújítás, adósságtörlesztés)? Ha úgy érezzük, hogy belefér a családi kiadásokba az az 50-80 ezer forint havi plusz, amit egy hitelre vett új autó jelent, akkor kezdjünk hozzá az ajánlatok mérlegeléséhez. Nem csupán a folyamatosan változó összegű hitelt kell fizetni. A kocsin van biztosítás, casco, súlyadó, és tankolni is kell valamiből. Sőt még szervizbe is kell vinni. Ne felejtsük azt sem, hogy a futamidő közepéig csupán a kamatokat törlesztjük, ha ezzel megvagyunk, akkor kezdjük törleszteni magát a hitelt. Ez azért becsapós, mert ha közben az autónk totálkárt szenved, akkor előfordulhat, hogy egymilliós befizetésünk ellenére a hitelintézet az autó teljes vételárát követeli, ráadásul egy összegben. Ezért kell minden esetben cascót kötni, ha hitelre vesszük az autót. Nem bújhatunk saját butaságunk mögé, állítván, tudunk magunkra vigyázni, nem kell a biztosítás. De mi van, ha ellopják a kocsit, vagy bármilyen olyan kár éri, amire nem terjed ki a kötelező?

Sok hitelintézet casco nélkül is odaadja az autót. Ne döntsünk elsőre, fontoljuk meg, mi a fontosabb: a pillanatnyi jó üzlet, az új autó izgalmas szaga vagy a jövő biztonsága? Ha ismerjük a lehetőségeinket, kezünkben van a hitelintézet ajánlata, akkor jöhet az alku. Mert alkudni mindig lehet és kell is. A kereskedő vagy enged az összegből, vagy felextrázza az autót, vagy mindkettővel a kedvünkben jár.

Alkudni, alkudni és alkudni!

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók nem szánnak annyi időt a finanszírozó és a biztosító kiválasztására, mint magára az autóra. Ez nagy hiba, hisz az autó nem változik a futamidő során, a hitel havi összege, illetve a biztosítás igen. Sokan azt sem tudják, hogy akárcsak az autó árán, a hitel és a finanszírozás feltételein is lehet alkudni. Ne sajnáljuk erre az időt.

Ha nagyon elszállt vágyaink vannak, elképzelhető, hogy akár egy évet is várnunk kell a kialkudott, megelőlegezett autóra. Ha megelégszünk azzal, ami a szalonban vagy a raktáron van, újabb, korábban nem is remélt kedvezményeket kaphatunk. Akkor hiábavaló volt az interneten eltöltött több óra, nap vagy hét? Dehogy! Utólag hajlamosak vagyunk elfeledni, hogy minden az első kattintással kezdődött.

BIRÓ CSONGOR

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

A jó tesztvezetés 12 parancsolata

Autóvásárláskor, ha nem fekszünk a kocsi alá és nem egy felkent autószerelővel érkezünk az eladóhoz, netán új autót veszünk, akkor leginkább a tesztvezetés során szerzett tapasztalatok alapján döntjük el, megvesszük-e a kiszemelt négykerekűt. Vagy beleszeretünk, és az érzelmekre hagyatkozunk.

MTI Autó

Több száz autóvásárlót csapott be egy cégvezető

Vádiratot nyújtott be az esztergomi ügyészség a bíróságra azzal a cégvezetővel szemben, aki 374 embert vett rá, hogy hitelre új autót vegyenek, mert a kocsikra feltett reklámfeliratokért annyit fizet, hogy az fedezi a hitel részleteit és a biztosítást - közölte kedden a Komárom-Esztergom Megyei Főügyészség sajtószóvivője.

automenedzser.hu Autó

Autóvásár a neten

Használt autót adni-venni az interneten gyors, közvetlen és egyáltalán nem a legbiztosabb módja a minőségi adásvételnek. De a legelterjedtebb, legkézenfekvőbb és legkényelmesebb.

Létrejött a Nemzeti Amnézia Intézet

Létrejött a Nemzeti Amnézia Intézet

Itt biztosan megtalálja kedvenc Nintendo-játékait, és játszhat is velük

Itt biztosan megtalálja kedvenc Nintendo-játékait, és játszhat is velük

Véget vetne a jelszavak megosztásának a Netflix

Véget vetne a jelszavak megosztásának a Netflix

Kipróbálták a 2020-as olasz biciklis verseny egyik magyarországi szakaszát

Kipróbálták a 2020-as olasz biciklis verseny egyik magyarországi szakaszát

Erdogan fejszétzúzással fenyegette meg a kurdokat

Erdogan fejszétzúzással fenyegette meg a kurdokat

Orbánt éltette Sorossal szemben Matteo Salvini Rómában

Orbánt éltette Sorossal szemben Matteo Salvini Rómában