szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Hiába írom, hogy a Sonata szép, a Sonata jó, a Sonata olcsó. A felső-középkategóriában nem az ár számít. Presztízsben, belső dizájnban és technikában versenyképtelen.

© hvg.hu
Ha ebben a kategóriában nem a presztízs lenne az elsődleges szempont, akkor az összes góré, vezető tisztviselő Sonatával járna. Csakhogy aki felső-középkategóriás autót vesz, azt a márkajelzés fénye érdekli. A Hyundai hiába sikeres a kiskategóriában, ad el egyre több szabadidő-autót, kedvelt márka Európában, Amerikában, ám a prémiumautók területén egyelőre zárva előtte az ajtó. Még akkor is, ha a Sonata majdnem egy igazi vezetői autó.

Majdnem mindent belepakoltak

© hvg.hu
Kívülről, valamint méreteit, kényelmét tekintve kétség kívül az. Belseje azonban legalább egy évtizeddel és egy kategóriával elmarad versenytársaitól és az elvárhatótól. Technikája az alsó-középkategória átlagát képviseli, a prémiumautóktól megszokott újdonságok, vívmányok nem kerültek be az áramkörei közé. Tesztautómban például nem volt tempomat. Az anyagok minősége, az összeszerelés pontossága sem osztályelső. A hatsebességes kéziváltó ugyanakkor nagyon tetszett.

Látszik a Hyundai-on, hogy igyekszik és akar, de ez még kevés a csúcsok meghódításához. Aki azonban ésszel vásárol, akinek számít a méret, a hatalmas csomag-, illetve az ötszemélyes utastér, a hangtalan és már-már kínosan takarékos dízelmotor, annak a Sonata testreszabott ajánlat. Hasonló méretű autót 5,8 milliós alapártól nehezen találni a magyar piacon. Elegáns eleje, széles hátsója, finom vonalvezetése tökéletes. Az autó külseje nagyon tetszett. 18-as felniken még jobban mutatna.

© hvg.hu
A 7,799 milliós csúcsárbanárban (Superior felszereltség) van hatlemezes cédé lejátszó, sok tároló rekesz, egyzónás automatikus klíma, első ülésfűtés, elektromos bukó-nyíló panorámatető, 12 Voltos csatlakozó elöl és a csomagtartóban, négy elektromos ablakemelő, elektromos fűtött külső tükrök, elektrokróm belső tükör, parkolóradar, kikapcsolható ESP, hat légzsák, ködlámpa, multifunkciós fakormány.


[[ Oldaltörés: Motorja lomha, halk és takarékos (Oldaltörés) ]]




© hvg.hu
A dízelmotor hangtalan lomhaságát is szokni kell. Prémiumautóba inkább hathengeres moci illik, ez a kétliteres crdi éppen, hogy elcipeli a hátán ezt a szép kocsit. Élvezetes nyomni neki a gázt és érezni, ahogy nem megy. Gyorsul az, csak nem vesszük észre, nem halljuk. Ha beindul, akkor sincs hangja, hiába nyomjuk 120 fölé, csöndben marad. Igazi utazóautó. Futóműve is rezzenéstelenül siklik át a különböző útfelületeken, nincs az a kátyú, az a gödör vagy az a hukkanó, ami kihozná a sodrából. Uras és komfortos. Könnyen lehet vele parkolni, de azért szükségünk van a tolatóradarra is.

© hvg.hu
Ha szeretünk kimaradni a vezetés élményéből, ha az autót csak arra használjuk, hogy érzelemmentesen eljussunk egyik pontból a másikba, akkor fog nekünk tetszeni a Sonata. Sok emlék nem marad meg belőle, csak az, hogy kényelmesen, érzelemmentesen és hangtalanul szolgál. Teszi a dolgát, és alig fogyaszt. A háromszáz kilométeres tesztút során, főként városi használatban 8,6 liter gázolajat kért. A fedélzeti számítógép 1,2 literrel kevesebbet mutat.



B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]




Hyundai Sonata 2.0 CRDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1991
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 305 Nm 1800-2500 fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2730
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4800/1832/1475
Csomagtér462
Saját tömeg (kg) 1591
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 203
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,2
Országúti 5,0
Vegyes6,1
Tesztfogyasztás8,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 163
ÁRA A tesztelt autó ára 7,799 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Hyundai-teszt: szebb, jobb, drágább

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

automenedzser.hu Autó

Teszt: Mister Korea

Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.

automenedzser.hu Autó

Hyundai Tucson - Nemes öszvér

Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.