szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Toyota olyan automata rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely leállítja a járművet, ha érzékeli, hogy a vezető ittas. Az Aszahi Simbun című lap számol be arról, hogy a kormányba beépített érzékelők a vezető kezének nedvességét elemezve állapítják meg a vezető alkoholszintjét, és amennyiben az túlságosan magas, a kocsit nem lehet elindítani.

© Toyota
Az autóba ugyanakkor olyan berendezést is szerelnének, amely méri a vezető szemének mozgását, a pupilláját, és a rendszer automatikusan lassítja, le is állítja a kocsit, ha a vezető ittas. A Toyota 2009-ben akarja választható lehetőségként ajánlani autóihoz e rendszert. A versenytárs Nissan hasonló szisztémán dolgozik, de a svéd Saab már forgalomba is hozta alkoholszondás slusszkulcsát.

2005-ben Japánban 14 ezer közlekedési baleset történt és ezek 707 ember halálát okozták. A hatóságok az emiatt kiszabható maximálisan 3 éves börtönbüntetést 5 évre akarják felemelni, a pénzbüntetést pedig a duplájára, 6700 eurónak megfelelő összegre növelni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

Intelligens világítás a Mercedestől

A Mercedes-Benz bemutatta intelligens világítási rendszerét, amellyel az adaptív fényszórók új generációja indul el szériagyártásban. Ez a világítás alkalmazkodik mindenféle menet- és időjárási körülményhez. Az országút- vagy autópálya világítás által 50 méterrel növekszik a vezető látótávolsága. Része a kanyarmegvilágítás és az oldalra kikanyarodó világítás, valamint az úttest szélét jobban láthatóvá tevő kibővített ködvilágítás.