szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az agresszív, elegáns, expresszív és kifinomult 2008-as modellévű Cadillac CTS a formaterve és technikája drámai változást hoz a márka életében: újraértelmezi a hagyományosan konzervatív luxusszedán kategória határait.

© Cadillac
A 2008-as CTS mind megjelenésében, mind belső kialakításában számos ponton szakít a konvenciókkal. A CTS formai kialakítása egyértelműen sugallja az autó lenyűgöző teljesítményét mindamellett, hogy elegánsabb lett és nagyobb luxust biztosít. A CTS szedán ízig-vérig luxusautó, de egy sportautó karizmájával megáldva. A közel öt centiméterrel megnövelt nyomtávból adódó szélesebb forma markáns megjelenést kölcsönöz az ötszemélyes szedánnak. A CTS megjelenésének további meghatározó elemei az áramvonalasabb kialakítás és a döntött síkok alkalmazása, valamint az eleganciát és kecsességet sugárzó felületek. A Cadillac legendás hagyományainak jegyében ezt a modellt is a vertikális karakterű első és hátsó lámpák, a Cadillac típusokra jellemző LED-es külső fényforrások, horizontális barázdák és osztott síkú motorháztető jellemzik, amelyeket krómozott fémfelületek tesznek még hangsúlyosabbá.

A CTS forradalmi megjelenéséhez alapvetően megújult belső kialakítás társul. A külsőhöz hasonlóan az autó belső tere is a luxust és a teljesítményt hangsúlyozza miközben az utastér elemei praktikusak és elegánsak. A felületkialakítás, technológia, anyaghasználat és szerkezeti kialakítások terén elért fejlődésnek köszönhetően a CTS utastere egyedülállóan ötvözi a kifinomult technikát, a precíz kézimunka szépségét és a luxus érzését.

Az öt centivel megnövelt nyomtáv az új, opcionális összkerék-meghajtás következménye. Ennek köszönhetően a modell szélesebb, stabilabb, az úthoz simuló karaktert kapott, amit tovább erősít a gumik és a sárvédő között minimálisra csökkentett távolság.

© Cadillac
A legtöbb szedán hátulja visszafogott kialakítású, ám a Cadillac tervezői ezt a részt is karakteresen oldották meg. A függőleges hátsó lámpa a Cadillac védjegye. A tetővonal és a hátsó lámpák kupé-karaktert kölcsönöznek az autónak. A csomagtartófedél az autó elejének szögletes, több síkból felépülő formavilágát idézi. A 2008-as CTS hosszúsága 4766 milliméter, szélessége 1841 milliméter, magassága pedig 1472 milliméter. A tengelytáv 2880 milliméter.

A 2008-as Cadillac CTS modellben a General Motors új 3,6 literes direkt befecskendezésű V6-os VVT motorját is megtaláljuk, mely 300 lóerős teljesítménnyel (223 kW) és 366 Nm nyomatékkal rendelkezik. A CTS rendelhető a korábbi 2,8 literes V6-os és a 3,6 literes V6-os motorokkal is. A 2008-as CTS modell elérhető lesz mind hátsókerék-, mind összkerék-meghajtásos változatban. A választható sebességváltók között csak hatfokozatú változatokat találunk: az Aisin hatfokozatú kéziváltót és a Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automataváltót, ami először rendelhető a CTS modellhez.

Bivalyerős motorok, jövőbe mutató technológia (Oldaltörés)

© Cadillac
A jelenlegi 3,6 literes VVT motor – amely 258 lóerős (192 kW) teljesítményt és 342 Nm nyomatékot biztosít – lesz az alapfelszereltséghez tartozó motor Észak-Amerikában; ez a változat elérhető lesz mind hátsókerék-, mind összkerék-meghajtásos kivitelben. A 2,8 literes VVT motor a CTS export piacokra készített modelljeiben csak hátsókerék-meghajtással lesz rendelhető. A tiszta alumínium 60 fokos DOHC, hengerenként négy szeleppel rendelkező motor 210 lóerő (156 kW) teljesítményt nyújt 6500-as fordulatszámnál, és 263 Nm nyomatékot ad le 3200-as fordulatszámnál.

Az új CTS a biztonságtól a szórakoztatásig számos hasznos, intuitív és fejlett technológiai elemet tartalmaz: iPod/MP3 kompatibilitás, adaptív fényszórórendszer, Easy Key rendszer intelligens távindítással, Bose 5.1 Cabin Surround audiorendszer, DVD-alapú navigáció teleszkópos érintőképernyővel.

Kézzel készített luxus az utastérben

A CTS külseje és fejlett technológiája korszerűséget sugall, a gépkocsi azonban a Cadillac gazdag, elegáns múltjából is megcsillant bizonyos elemeket. A CTS kézzel készített luxus beltere a Cadillac hagyományait átülteti a modern luxus sportszedánok világába.

Az új beltér a Cadillac új „cut-and-sew”, azaz kézi varrású módszerével készül, amely ötvözi a fejlett technológiát a mesterek kézügyességével. A műszerfal, a középkonzol, az ajtókárpit, és a hasonló részek bevonatát kézzel vágják és varrják. A francia öltés dekoratív kinézete mellett gyakorlatilag nem láthatók hézagok és kilógó szálak, így a beltér még minőségibb benyomást kelt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Különleges, luxus Cadillac szériában

A Cadillac BLS és SRX típusok kínálata az „Executive” felszereltségű változatokkal bővül. Az új sorozat vonzó áron kínál számos opcionális luxusfelszerelést, melyek az amúgy is gazdag alapfelszereltséghez rendelhetőek. Minden Cadillac modellnek szériatartozéka a hat légzsák, a könnyűfém kerekek és a légkondícionáló berendezés.

automenedzser.hu Autó

Cadillac-partraszállás Európában

Ami a világ egyik fertályán luxus, nem feltétlenül az a másikon. Ez derül ki az amerikai Cadillac kísérletéből, hogy százéves története során először az európai kontinensen is szerencsét próbáljon.

automenedzser.hu Autó

Az év tesztautója - 2006

Január másodikán éjfélkor zárul az a szavazás, amelyen olvasóink eldönthetik, hogy a 2006-ban tesztelt autók közül melyik tetszett nekik a legjobban. Öt kategóriában szavazhatnak az év tesztautójára, valamint arra az autóra is leadhatják voksukat, amelyet tesztjeinkben viszont szeretnének látni. Kihirdetünk egy-egy kategóriagyőztest, illetve a legtöbb szavazatot kapott autó lesz a 2006-os év tesztautója. Önnek melyik kellene?

hvg.hu Autó

Megújul a Cadillac luxus szedánja

A 2008-as modellévű Cadillac CTS Detroitban az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be 2007 januárban. A luxus szedán gyártása 2007 nyarának végén kezdődik, így a nemzetközi piacokon történő értékesítés az ősszel veszi kezdetét.

automenedzser.hu Autó

Subaru lett az év tesztautója

Lezárult a hvg.hu Cégautó rovatának szavazása, amelyben a szerkesztőségben járt tesztautókra lehetett szavazni. Olvasóink voksai alapján az év családi tesztautója a Mazda6 Sportkombi, az év üzleti tesztautója a Subaru Legacy, az év kisautója a BMW 120d, az év élményautója az Audi S8, az év szabadidő-autója az Audi Q7. A legtöbb szavazatot a Subaru Legacy kapta.