Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Amerika már nem őrzője, hanem hackere a globális kereskedelmi rendszernek. Kína megnyerte az összecsapást az USA-val szemben – mondta a Neue Zürcher Zeitungnak adott interjúban Richard Baldwin professzor, aki évtizedek óta figyeli és elemzi a világkereskedelem rendszerét. ","shortLead":"Amerika már nem őrzője, hanem hackere a globális kereskedelmi rendszernek. Kína megnyerte az összecsapást az USA-val...","id":"20250523_USA-Kina-vilagkereskedelem-vamhaboru-Richard-Baldwin-NZZ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344.jpg","index":0,"item":"a581695c-975f-418e-b91e-e7f490fcb72d","keywords":null,"link":"/360/20250523_USA-Kina-vilagkereskedelem-vamhaboru-Richard-Baldwin-NZZ","timestamp":"2025. május. 23. 14:30","title":"„Április 2-án kezdődött az USA globális vezető szerepének vége”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b6c872-2a1c-42f9-b7ae-ceae4b1cc826","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ING Bank vezető elemzője szerint a növekedési kilátások borúsak, a kereslet tartós hiánya pedig az eddig munkaerőt tartalékolókat is a leépítések irányába löki.","shortLead":"Az ING Bank vezető elemzője szerint a növekedési kilátások borúsak, a kereslet tartós hiánya pedig az eddig munkaerőt...","id":"20250523_elemzo-munkanelkuliseg-foglalkoztatottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b6c872-2a1c-42f9-b7ae-ceae4b1cc826.jpg","index":0,"item":"01677338-0042-4712-9388-2123f45eb73c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_elemzo-munkanelkuliseg-foglalkoztatottsag","timestamp":"2025. május. 23. 10:20","title":"Elemző: A magyar gazdaság 2022 közepe óta tartó stagnálása most már kezd begyűrűzni a munkaerőpiacra is, több leépítés is jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805","c_author":"Munk Veronika","category":"360","description":"A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt, hogy Lánczi Tamás és szuverenitásvédelminek nevezett csapata a kormánypárttal karöltve bármit megtehessen. ","shortLead":"A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt...","id":"20250522_Munk-Vera-atlathatosagi-torveny-publicisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a95623a-096e-46dd-b83e-9a63b7e17805.jpg","index":0,"item":"8ca82cb4-0042-4c9d-85bf-4e4b13669ef6","keywords":null,"link":"/360/20250522_Munk-Vera-atlathatosagi-torveny-publicisztika","timestamp":"2025. május. 22. 09:30","title":"Munk Veronika: Ez nem is törvény, csak kilövési engedély","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3605ff5-bde1-42f7-863a-9eb006acfbb1","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A magyarellenes George Simiont legyőző politikus hétfőn teszi le hivatali esküjét.","shortLead":"A magyarellenes George Simiont legyőző politikus hétfőn teszi le hivatali esküjét.","id":"20250523_romania-bukarest-nicusor-dan-fopolgarmester-lemondas-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3605ff5-bde1-42f7-863a-9eb006acfbb1.jpg","index":0,"item":"603db1a9-a4b2-48cf-97ce-a6380b0ee58a","keywords":null,"link":"/vilag/20250523_romania-bukarest-nicusor-dan-fopolgarmester-lemondas-elnok","timestamp":"2025. május. 23. 18:44","title":"Lemondott a bukaresti főpolgármesterségről az elnökké választott Nicusor Dan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b369db11-a169-4e05-b505-00669c432942","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft addig nem akarja kiadni az iPhone-os Xbox alkalmazásboltot, amíg véglegessé nem válik, hogy nem kell az Apple-nek jutalékot fizetnie.","shortLead":"A Microsoft addig nem akarja kiadni az iPhone-os Xbox alkalmazásboltot, amíg véglegessé nem válik, hogy nem kell...","id":"20250522_apple-app-store-microsoft-xbox-alkalmazasbolt-jutalekfizetes-elofizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b369db11-a169-4e05-b505-00669c432942.jpg","index":0,"item":"6f4f86c3-f259-460d-9613-6a013319fb05","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_apple-app-store-microsoft-xbox-alkalmazasbolt-jutalekfizetes-elofizetes","timestamp":"2025. május. 22. 11:03","title":"Az Xbox-használók isszák meg a levét a Microsoft szerint az Apple trükközésének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","shortLead":"A Spotify egy új lapot tett a mobilos alkalmazásba, hogy a felhasználók naprakészek maradhassanak a zenei életben.","id":"20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5bc1c9d-786e-4fb1-8e7b-1535aceedf12.jpg","index":0,"item":"fa6c2cf2-a418-4e9d-aee9-6a38e2622049","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_spotify-upcoming-releases-premier-megjelenes-uj-album-uj-zene","timestamp":"2025. május. 22. 10:03","title":"Itt találhatja meg a legújabb zenéket a Spotifyon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b9fcb15-6111-49de-8934-512727d2d104","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Az ezredfordulón szinte minden romkocsma-alapító pusztán a baráti körének akart egy-egy jó helyet kialakítani. Mindez elég jól sikerült, mert a főváros arculatára, turizmusára is jelentős hatást gyakoroltak ezek a szórakozóhelyek. A tömegek megjelenésével és a bulinegyed felértékelődésével azonban veszélybe kerültek, a legtöbb be is zárt. A Romokból című dokumentumfilm ötletgazdájával-forgatókönyvírójával, Csizmadia Attilával és a Szimpla Kert tulajdonosával, a film egyik narrátorával, Zsendovits Ábellel beszélgettünk arról, hogyan lett ezekből az underground helyekből mainstream, majd turistaattrakció, és hogyan „falta fel a forradalom a gyermekeit”.","shortLead":"Az ezredfordulón szinte minden romkocsma-alapító pusztán a baráti körének akart egy-egy jó helyet kialakítani. Mindez...","id":"20250523_romkocsma-romokbol-film-szimpla-zsendovits-abel-csizmadia-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b9fcb15-6111-49de-8934-512727d2d104.jpg","index":0,"item":"fd2e93e0-4e4c-4ae2-beb1-d474949022a2","keywords":null,"link":"/360/20250523_romkocsma-romokbol-film-szimpla-zsendovits-abel-csizmadia-attila","timestamp":"2025. május. 23. 19:30","title":"„Túl kicsi a nappalink” – így lettek turistamágnesek a romkocsmák, de a csillaguk leáldozóban van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c9b1ab1-0469-4239-b050-bf5df262ca04","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Sum 41 ügynöke is a gépen utazott.","shortLead":"A Sum 41 ügynöke is a gépen utazott.","id":"20250523_Lezuhant-egy-kisrepulo-San-Diegoban-velhetoen-senki-nem-elte-tul-a-katasztrofat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c9b1ab1-0469-4239-b050-bf5df262ca04.jpg","index":0,"item":"61a8ac5c-45cc-48e3-9293-d47397572a53","keywords":null,"link":"/elet/20250523_Lezuhant-egy-kisrepulo-San-Diegoban-velhetoen-senki-nem-elte-tul-a-katasztrofat","timestamp":"2025. május. 23. 05:50","title":"Vélhetően senki nem élte túl a San Diegó-i kisrepülőgép-balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Fiat megalkotta a terepjárók Barbie babáját. Ám a Panda Cross nem játékszer, ha városban nem is a legtökéletesebb társ, de terepen nem lesz rá panaszunk.
Hihetetlenül jól néz ki ezzel a gyári tuninggal a Panda. Ha nem nézzük az összkerék-hajtásból eredő előnyöket és a borsos árat, akkor szinte megbabonáz a kis kocsi dizájnja. Az alap Pandának is így kellene kinéznie. Ilyen játékosan, kedvesen és fiatalosan. Az első kerek lámpák és a smartos hátsó mindenhonnan vonzzák a tekintetet. A hobbiterepjárók piacán sikeres lenne a 4x4-es Panda, ha az emberek azért vennék a hobbiterepjárókat, amire azok valók. De sajnos, ezen a piacon is a méret és a presztízs számít.
A vezető jó magasan ül, a váltóért nem kell lenyúlni, mert az a műszerfalon kapott helyet, ám amikor a fék karját keressük, gyakran az ülésállító kart találjuk. Kicsit szerencsétlen helyre került. Jobboldalra. Kényelemre elöl nem lehet panaszom, a kéttónusú belső eredeti hangulatot teremt, és jól harmonizál az autó buggys, műanyag elemekkel feldíszített külsejével is. A műanyag oldalborítás és a kerékjárati ívek védelme jó szolgálatot tesznek terepezéskor. Az autó orrát és farát védő alumínium színű borítás sajnos csak műanyag, de legalább a motort és a váltót védi rendes lemez a felütéstől. Az alufelnik nagyon jól mutatnak az autón, ám ha terepre használjuk a Pandát, akkor inkább hagyományos acél felnit tegyünk a terepgumik alá. A visszapillantók azonban nem hogy terepjáróhoz nem illenek, de még egy kispolszkira sem valók. Szinte holtérben vezetünk, leggyakrabban nem is bíztam a bal oldali (egyébként elektromosan állítható) tükörben, sávváltáskor kénytelen voltam félig hátrafordulni. Ha kétszer ekkora volna, akkor is kevés lenne.
A beszállás magam mögé nem vetít elő egy álomutazást. Nagyon szűk, a térdemnek és lábamnak egyszerűen nincs hely. Két gyerek talán elfér, felnőtt csak nehezen. A hátsó üléslap nem tolható hátra, ezért az extráért 55 ezer forintot kell fizetnünk. A műszerfal jól leolvasható, hagyományos, analóg műszerek tájékoztatnak a legfontosabb menettulajdonságokról. A fordulatszámmérő és a sebességóra közötti kis kijelző épp elég arra, hogy a fedélzeti számítógép fogyasztási- és menetadatait követhessük. Minden műszer könnyen elérhető, barátságos a beltér még akkor is, ha a műanyagok minősége nem a legjobb. A multifunkciós (plusz 25 ezerért) kormány és a váltó gombja bőrborítású.
A Fiat-tól megszokott módion a szervokormány kétfokozatú. Én főként a normál, kisebb rásegítéssel használtam, de bevallom őszintén, hogy parkoláskor igénybe vettem a City funkciót is. Ekkor vajpuhává válik a szerkentyű, ez nem előny nagy sebességnél és hirtelen manővereknél. Érdemes akkor használni, ha valóban szükségünk van a rásegítésre. Van manuális klímánk, a jó tapadást és a biztonságos megállást ABS, vészfékasszisztens, motor-nyomatékszabályzó és fékerőelosztó (EBD) segíti, az első két ablakemelő elektromos, a ködlámpákat az első fényszórókba integrálták.
[[ Oldaltörés: A motor hangos, de bárhová elvisz (Oldaltörés) ]]
A Blaupunkt cédélejátszós rádió felejthető minőségben szólt, bár úgyis mindegy, a Panda Cross hangja úgyis elnyomja még a legjobb hifit is. A darabos traktorhang főként a reggeli hidegben a zavaró. Olyan hangos a Panda, mintha két számmal nagyobb lenne. Ám, aki ilyen kocsit vesz, azt nem a hangja fogja érdekelni, hanem az, hogy olcsón és biztonságosa eljusson vele a legeldugottabb helyekre, a legsűrűbb rengetegbe.
A Cross ezt tudja: alig fogyaszt és nem ismer akadályokat. A Dakar-ralin például az ötödik szakaszig bírta a két induló kis négyszernégyes. Én távolról sem teszteltem olyan körülmények között, bár a Duna part mély homokjában majdnem sikerült nekem is elakadnom. Észnél voltam és nem erőltettem, hátramenetbe tettem, majd a műszerfalon található elektronikus differenciálzár bekapcsolásával könnyedén kimozdult az autó a fogságból. A rövid tengelytáv és a még rövidebb túlnyúlások miatt a Pandával olyan mélységbe merészkedhettem be az erdőbe, ameddig még tesztautóval korábban nem. Az autó keskeny és alacsony felépítése további előnyöket jelentett. Durva talajon, kövek, sziklák között azonban nem partner a Panda, a 160 milliméteres hasmagasság mellett nagyon nem lehet vigéckedni. A hetven lovas motor is karcsúnak tűnik a dagonyázáshoz, igaz alig több, mint egy tonnát kell csak mozgatnia. Terepszögei: elöl 24, hátul 42, rámpa 24 fok.
A Panda 4x4 összkerék-hajtása minden olyan esetben automatikusan bekapcsol, amikor az első kerék tapadása lecsökken. Ha nem tapadnak megfelelően a kereket, a hátsó differenciálművel egybeépített viszko tengelykapcsoló biztosít optimális nyomatékelosztást az első- és a hátsó tengelyek között. A Crossnál ez a rendszer kiegészül egy elektronikus differenciálkapcsolóval (ELD), amely ha a szükség úgy hozza, akkor a tapadást veszített hátsó kerekek összezárásával a nyomatékot az első kerekekre továbbítja. Ezt a funkciót mi szabályozhatjuk, de csak harminc kilométer/órás sebesség alatt működik.
Tetszett
Takarékos motor Egyedi forma Terepen kiválóan használható
A hetven lovas motor nagyon takarékos, az ötszáz kilométeres tesztút során 5,5 liternél nem evett többet száz kilométerenként. Ugyanakkor nagyon rugalmatlan, folyamatos törődést igényel a váltó, hármasban érzi a legjobban magát. Én folyton az ötössel próbálkoztam, városban szenvedett is az autó. Az M0-ás emelkedőjén 100-ról visszaesünk hetvenre, ha nem váltunk vissza. Gyorsulni képtelenség vele, kétezres fordulat alatt gyengén húz, efölött megjön a kedve, ám háromezertől a hangja lesz elviselhetetlen, 120-nál alig lehet bírni.
A biztonsági öv kikapcsolására semmi nem figyelmeztet. A biztonságérzetünket emellett az is csökkenti, hogy a 4,29 milliós alapárba nem fért bele két légzsáknál több, az oldallégzsákokért 55 ezret, a függönylégzsákokért újabb 60 ezer forintot kell leperkálnunk.
Nem tetszett
Borsos ár Kevés légzsák, nem figyelmeztet a biztonsági öv bekapcsolására Hangos és rideg motor
A csomagtartót csak kulccsal, vagy távirányítóval lehet nyitni, ez nem túl praktikus. A mérete kisautós, de ami nem fér el benne, azt feltehetjük a tetőcsomagtartóra. Ha a vételárat sokalljuk, de tetszik nekünk a kis terepjáró, akkor válasszuk a hatvan lovas 1,2-es benzinest, amelyhez extraként 30 ezerért kérhetjük az elektronikus differenciálzárat. A Panda 1.2 8V Climbing alapára 3,39 millió forint.
A legutolsó kéthengeres sikertörténet a Citroen 2CV-é volt, hogy a Trabantról ne is beszéljünk. A Fiat most újra előveszi ezt a technikát, igaz a kis 500-as 0,9 literes motorja 110 lóerőt is képes mozgósítani.
Nyaraló Zebegényben, családi ház Solymár külterületén – a probléma ugyanaz: vajon felmegy a kocsink? És mi lesz télen? Az agglomeráció beépülésével divatba jöttek a terepjárók és az összkerekes autók. Terepgumit, sárcipőt fel, irány az erdő! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.
Új olcsó kisautóval készül piacra lépni az olasz Fiat indiai partnerével, a Tatával közösen - idézték olasz lapok a cég elnökét. Sergio Marchionne arra számít, hogy az új modellel áttörést tudnak elérni az ázsiai piacon.
Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.